/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Trådløs med usb dongle
Fra : 19431225
Vist : 924 gange
100 point
Dato : 11-11-10 17:17

Jeg har et spørgsmål vedr. trådløs på en staionær pc, jeg har tænkt at købe en Mini wifi usb dongle fra Sandberg, men nu er jeg kommet i tvivl om det kan lade sig gøre, jeg har ca. 25 meter til min trådløse router ( som jeg ikke har købt endnu) der er 2 væge imellem desuden er min pc ikke af den nyeste slags.ca. 6 år gammel.
Mit spørgsmål går på hvor meget mister man i hastighed ved en kabel tilsslutning contra trådløs router, og kan min pc klare det og hvilken trådløs router er den bedste.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 11-11-10 17:44

Det var et svært spørgsmål, især med hvad der er en bedste.
Det er ligesom at spørge hvad den bedste bil er .

25 m burde være overkopmmeligt selv med vægge. Men det afhænger af hvad der e for en slags vægge.
Det afhænger også af dine omgivelser, og især af hvor meget radiostøj der er. i området.

I byerne kan WITFI stationerne ligge tæt både i afstand og frekvens, og så rækker man ikke så langt før man bliver generet af andre.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 11-11-10 18:18

Du skal også tænke på at du Køber en router med USB 2 og din gamle maskine kan kun bruge USB 1

Kommentar
Fra : relløm

Dato : 11-11-10 18:21

Citat
Du skal også tænke på at du Køber en router med USB 2 og din gamle maskine kan kun bruge USB 1 Indsæt dit citat her

Den har usb2

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 11-11-10 18:57

OK så vil jeg foreslå D-link router, jeg har en og den er hamrende stabil og hurtig. Det er en dir 655

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=315923

Vi bruger den med både kabel og trådløs og den dækker hele huset, selv om vi har jernbeton i visse vægge.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-11-10 20:02

Citat
men nu er jeg kommet i tvivl om det kan lade sig gøre
alt kan lade sig gøre men hvorfor trådløs internet på en stationær computer?
Kabel forbindelse er langt mere stabil og hastigheden sænkes sikkert også mere eller mindre afhængdig af om der er mure mellem router og den trådløse netkort på computeren.
Du kan sagtens have en router med kabel til en eller flere stationære computere og trådløs forbindelse til en eller flere bærbare computere, men behold kabel mellem router og stationær computer

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-11-10 20:41

Citat
alt kan lade sig gøre men hvorfor trådløs internet på en stationær computer

Jeg gætter på at det er fordi man så er fri for at trække et KABEL

Kommentar
Fra : relløm

Dato : 12-11-10 09:07

Jeg gætter på at det er fordi man så er fri for at trække et KABEL

Du har ret, det er for at slippe for at trække kabel over 25 meter

Kommentar
Fra : relløm

Dato : 12-11-10 09:08

Citat
eg gætter på at det er fordi man så er fri for at trække et KABEL

Du har ret, det er for at slippe for at trække kabel over 25 meter

Kommentar
Fra : relløm

Dato : 12-11-10 09:29

Citat
OK så vil jeg foreslå D-link router, jeg har en og den er hamrende stabil og hurtig. Det er en dir 655

Jeg har studeret hjemmesiden, men jeg er ked af at supporten tager 3,50 kr/minut, det får mig nok til at fravælge dette produkt.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 12-11-10 11:19

D-link routeren er så nem at installere og bruge så du får ikke brug for support. Du kan bare spørge her på Kandu.

Og vi har 2 PC i et rum i den ene ende af huset og her er begge maskiner koblet til routeren med kabler. Alle 3 antenner er også i routeren og så kan venner og børns bærbare koble på i stuen og det er i den anden ende af huset. Og der er det krypteret trådløse, men der kobles let på med en kode. Vi kobler endda trådløst op i haven uden problemer.

Kommentar
Fra : relløm

Dato : 12-11-10 11:43

Citat
D-link routeren er så nem at installere og bruge så du får ikke brug for support. Du kan bare spørge her på Kandu.

Og vi har 2 PC i et rum i den ene ende af huset og her er begge maskiner koblet til routeren med kabler. Alle 3 antenner er også i routeren og så kan venner og børns bærbare koble på i stuen og det er i den anden ende af huset. Og der er det krypteret trådløse, men der kobles let på med en kode. Vi kobler endda trådløst op i haven uden problemer.

Har du nogen ide om hastighedsforskel på trådløs og kabel??

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-11-10 15:30

Hvorfor blander Relløm sig i et spørgsmål stillet af 19431225

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 100 point
Dato : 12-11-10 16:34

Der en ingen forskel på hastigheden på kabel og trådløs. Men det er også en hurtig router den dir 655.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 12-11-10 16:44

møller er nok os 25-12-1943

Godkendelse af svar
Fra : 19431225

Dato : 12-11-10 17:17

Tak for svaret granner01.
Jeg køber den, tak for hjælpen

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 12-11-10 19:13

Selv tak, og du gør et rigtig godt køb, så glæd dig. Og den er så hurtig at hvis du skifter til ny PC og Win7 så klarer den det med glans. Jeg har nemlig lige får ny PC med win/ og ingen problemer, den kører lige hurtigt.