/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
udgående SMTP i udlandet
Fra : sparx
Vist : 1500 gange
50 point
Dato : 11-11-10 08:49

Hej

Jeg rejser en del i egen virksomhed og har en lokal internetudbyder GVD. Men jeg kan ikke sende med deres outgoing smtp. Er det et generelt fænomen uanset hvem jeg har som udbyder eller er det dem der har en opsætning der ikke tillader det?

Jeg spurgt GVD hvorfor jeg ikke kan sende mail fra deres server når jeg er i udlandet – deres svar er at det kan man ikke fordi man skal bruge en lokal server for at kan sende?

Er det rigtigt - og hvordan løser jeg problemet for at kunne sende i udlandet`?

pft

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-11-10 09:02
Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 11-11-10 11:06

Her selv haft negative erfaringer med det, fra Sverige og via mit TDC abonnement...

jeg følger dette link, men jeg bruge min webmail, så var det ok på den måde

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 11-11-10 15:27

Lav dig en ekstern mailadresse, som du bruger når du er ude og så når du kommer hjem så send alle mailene til din hjemmeadresse. Så er det problem løst.

Det kunne være Windows live mail

Eller Google mail.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 11-11-10 15:32

Der er to problemer, din udbyder kan finde på at spære hvis du ikke er på udbyders netværk (gælder ikke tdc, der er det bare et spørgsmål om at sætte det rigtigt op.).

Det netværk du er på kan finde på at spære for de porte du skal bruge (port 25 er næsten altid spæret)

Prøv at bruge port 587

Du kan også sætte din egen smtp server op, tag et kig på denne her
http://www.softstack.com/freesmtp.html

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 11-11-10 18:04

@ granner01
Citat
Det kunne være Windows live mail

hvad skulle det hjælpe at bruge windows live mail frem for f.eks microsoft outlook eller mozilla thunderbird??

Kommentar
Fra : sparx

Dato : 11-11-10 18:59

@EXTERMINATOR

siger du at det kan lade sig gøre med TDC?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-11-10 20:00

Gmail som jeg bruger, kan benyttes overalt i Europa og sikkert resten af verden.
Hvis den e-mail du benytter, kan vidersendes automatisk, så gør som jeg - send den til din gmail og i gmail kan den returneres som den samme e-mail der blev videresendt.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 11-11-10 20:19

@ sparx:
ja da, forudsat at du har sat din konto rigtigt op og det netværk du er på ikke har blokeret port 587

Kommentar
Fra : sparx

Dato : 12-11-10 06:52

gmail, skriver on behalf of og viser dermed min gmail adresse, og jeg har eget domæne, som skal vises...

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 12-11-10 11:26

Jeg har Windows mail og kan se alt på fremmede maskiner i hele landet. Og i Sverige. Jeg er ikke i andre lande ellers.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 12-11-10 12:48

Citat
Windows mail

Windows mail og Windows live mail er to post programmer der installeres på en computer, de kan da ikke ses på fremmede computere uden at du bruger en eller anden form for fjernskrivebord.

Kommentar
Fra : sparx

Dato : 12-11-10 13:15

pointen er at jeg gerne vil bruge MS outlook på min bærbare (så ikke fra public computers - kun min egen) som jeg har med alle steder og vil ikke bruge internet mail.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 12-11-10 20:24

se min kommentar fra 11-11-10 15:32

Jeg har testet en del porte på gvd antenneforenings mailserver, kan ikke finde en port hvor der er hul igennem og da du selv har talt med dem om problemet så er det rimeligt sikkert at de har låst deres mailserver så den kun virker på deres eget net.

kig på anden halvdel af mit svar.
Det er en meget brugt metode at installere en lille smtpserver på den bærbare, så skal din outlook bare sættes til at sende via den og så kan du sende mails fra din outlook uanset hvor i verden du er