/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Fogeden
Fra : rumleskaft2
Vist : 3688 gange
86 point
Dato : 08-11-10 17:32

Læste et indlæg fra 2009 er reglerne de samme i år?

Må de tage børns computer (ny) eller er det kun større ting de må fjerne?

Er der nogen der kan svare nøjatigt på dette?

Hvad med brugte ting ?

Lp,er gamle højtaler ?

Gammelt musikanlæg?

Brugt computer?

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 08-11-10 17:45

Reglerne er de samme som i 2009

Fogeden tager de ting hvor de kan inddrive nogle penge for effekterne ved en auktion

Hvis børnenes computere er betalt og ikke skal bruges pga arbejde kan de også tage dem, da de ikke hører under - et simpelt indbo -

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=72607&vId=203345

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-11-10 17:52

Baren rolig brugte ting som måske gir nogle få hundrede på en auktion
tager de ikke. De bruger sundt fornuft.

Kommentar
Fra : rumleskaft2

Dato : 08-11-10 18:01

Hmm To forskellige svar ?

Hvis computer står i barnets navn hvad så?

Har fået af en ven ?

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 08-11-10 18:15

Citat
Fogeden tager de ting hvor de kan inddrive nogle penge for effekterne ved en auktion

Er da samme svar som Teil's... det koster også at sælge ting på auktion, så der skal være lidt værdi i tingene før de gider tage dem.

Om computeren er fået af en ven, er lige gyldigt, hvis den har en værdi, så kan den også indbringe noget

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 08-11-10 19:13

fogeden tager ikke dine børns computer. de tager kongeligt porcelæn, kunst af kendte kunstnere, designermøbler og den slags. som almindelig lønmodtager har man sjældent noget han gider bruge tid på at tage.
jeg ved det af erfaring. du kan sikkert sove helt roligt.

Kommentar
Fra : rumleskaft2

Dato : 08-11-10 19:22

blev syg for 3 år siden har mistet alt har kun lige så vi kan sove og spise

og komme på nettet har fået udsættelse med lidt gæld til skat så forstår slet ikke de kommer ?

Er det sådan at når man flytter fra en komune til en anden så overtager den nye komune gælden ?

Føler jeg bliver straffet fordi jeg blev syg for kan ikke arbejde mere .

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 08-11-10 21:33

Er der nogle effekter du er i tvivl om, så gem dem dog af vejen hos venner indtil de har været der.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 08-11-10 22:01

Vær du rolig, da jeg for mange år siden arbejdede i skattevæsnet, da måtte de tage folks TV og radio, så kunne de selv beholde en transistor. Ja det var den gang da der var flest sort/hvide fjernsyn. Da var det luksus at have farve TV gg stereoanlæg.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 08-11-10 22:14

Det er SKAT der administrerer borgernes gæld til det offentlige, ubetalte P-bøder m.m. bliver kort og godt fratrukket de skattepenge man eventuelt skulle have tilbage.

Er Din sygdom ikke af en sådan karakter at der kunne blive tale om førtidspension. ?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-11-10 23:01

Hvis det kan trøste dig bare lidt, så kommer fogeden ikke uanmeldt - du ved på forhånd både dato og klokkeslet

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 09-11-10 06:36

Har selv lige haft 'fornøjelsen' af Fogedens besøg i mit hjem, pga. en gammels skattegæld (110.000) som jeg pt. ikke kan betale af på pga. at jeg er arbejdsløs! (har ellers betalt før jeg blev ledig!)

Der kom 2 søde piger fra Skattecenter Frederikssund på besøg, og vi sad i stuen og snakkede stille og roligt, og de spurgte om hvad jeg havde af værdier og om jeg kunne betale gælden.

"Kig jer omkring, der kan I se hvad jeg ejer, dog har jeg en ældre knallert 45 stående i gården", svarede jeg!

De kiggede rundt i stuen og fandt ikke noget de ville tage pant i, selv om de kunne se et 32" flad-tv m. surround, en stationær PC + en bærbar PC - Disse ting har et par år på bagen, og var ikke interessante for dem! De andre rum blev ikke 'undersøgt'!

Så tag du det helt roligt, da de sagde til mig at de ting jeg havde var del af en normal husstand og de derfor ikke gjorde udlæg i sådanne ting!

Jeg skrev, naturligvis, under på at jeg stadig skyldte dem penge, og sagen blev så stillet i bero i 3 år, eller til jeg kommer i job igen og begynder at tilbagebetale igen!

Deres besøg kostede i øvrigt 450,- kr. oveni min gæld!

Kommentar
Fra : rumleskaft2

Dato : 09-11-10 09:23

Tak for alle svar

1.bor et nyt sted så hvis jeg skulle have ting stående hos fremmed hvem siger jeg for dem igen`?

2 TAK GRANNER 01.

3LuffeA prøver jeg men sker ikke noget har ikke selv kræfterne til det men har meldt mig ind

i ældre sagen måske det hjæper ?

4 Nordsted ja ved jeg har talt telefon med en idag ville høre hvad tidspunkt de kom på mellem 11-14

5 dogvillestar Tak for svar måske du har blinket lidt for meget ss.

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 86 point
Dato : 09-11-10 22:43

Nu håber jeg at det vil gå godt for dig, det er ikke umennesker der kommer, bare ganske almindelige mennesker.

Og så skal jeg fortælle dig en ting. For mange år siden var jeg ansat i en kommune på skattekontoret, og jeg ordnede posten. Der kom et brev fra en anden kommune om at en medarbejder hos os skyldte i skat og at de ville have at vi skulle trække et beløb hver måned i lønnen. Lønindeholdelse hedder det. Og ved du hvem der skyldte skat? Det gjorde pantefogeden såmænd.

Godkendelse af svar
Fra : rumleskaft2

Dato : 10-11-10 10:25

Tak for svaret granner01 den var go GG.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 10-11-10 12:32

Selv tak du, ja man oplever et og andet i skattevæsnet.