/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Konvertere til PDF fil
Fra : 20Kroner
Vist : 809 gange
96 point
Dato : 06-11-10 08:54

Kan jeg konvertere indholdet fra en hjemmeside til en PDF-fil, så det kun er selve teksten der kommer med, og ikke alt det "udenoms" der findes på hjemmesiden? Evt. bare få udskrevet siderne?
Det drejer sig om temmelig mange sider.
Hvis Ja, hvordan bærer jeg mig så ad - rent praktisk?

Venlig hilsen
eso

Accepteret svar
Fra : flvin

Modtaget 106 point
Dato : 06-11-10 09:31

Du downloade,
et free program der hedder cute pdf writer.. det er et "printerprogram"
så marker du det du vil printe og vælger print og så sætter printer til
at printe i cute-pdf. og gemmer det i en mappe..
legende let og et kanon program. . og så gratis..
det kan bruges til rigtig meget..

Kommentar
Fra : JanusN

Dato : 06-11-10 09:55

Og hvis du bruger Mozilla Firefox kan du installere tilføjelsen "Print Edit" som kan skære alt det "udenoms" væk.
mvh
Janus

Kommentar
Fra : xou

Dato : 06-11-10 10:14

HELT RIGTIGT !
Men siden bliver delt i 3 på langs så du skal før du udskriver vælge A2 format istedet for A4 .gøres når du trykker på filer udskriv- vælg cutepdf printer - vælg egenskaber - avanceret
hent det her -
http://www.cutepdf.com/download/CuteWriter.exe
bliver indstalleret som en printer .

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 06-11-10 16:12

Helt nøjagtig så optræder CutePDF som en printer på lige fod med dine andre printere. Når du så vil gemme noget som en PDF fil så vælger du blot Udskriv - klikker dig frem til CutePDF - Ok - Nu åbner Gem Som skærmen sig - Navngiv filen o0g vælg hvor du vil gemme den.
Programmet kan gemme alle mulige filformater i PDF format.

Godkendelse af svar
Fra : 20Kroner

Dato : 07-11-10 15:58

Tak for svaret flvin.
Det vil jeg prøve - også tak for de andre besvarelser

Venlig hilsen