/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Dyreetisk Råd???
Fra : bb1
Vist : 1097 gange
100 point
Dato : 04-11-10 19:41

Dyreetiks Råd.
Et udvalg nedsat af justitsministeriet for at finde ud af om velfærden for de i Danmark opdrætte og udsatte fugle er god nok. Rådet blev sammen sat af andre end jægere og vildt opdrætter og det kan jo i sig selv undre. De der til dagligt arbejder med tingene, må vel alt andet lige have den største viden på området.

Citat: fra rådets udtalelse : Opdrætter dyr som husdyr og siden vil have dem til at te sig, som vilde dyr for at kunne skyde dem: citat slut..

En udtalelse, som helt klart viser, at rådet helt har misforstået sin opgave og slet ikke har det rette kendskab til, hvordan virkeligheden er ude omkring hos opdrætterne.

Langt den største del af det Danske opdræt eksporteres, fasan æg til England, agerhøns, rødben til Frankrig
I disse lande må opdrætterne stadig have fuglene gående i bure i flere etager, noget der i mange år har været forbudt i Danmark. I flere EU lande er det stadig også tilladt, at klippe næb eller påmontere næb ringe. Alle disse ting skulle rådet havde taget sig af først og fremmest, at der blev lighed for loven i hele EU.
Rent dyreetisk er vi nemlig langt længere fremme i Danmark lige på dette her område, men taler vi om vore husdyr, svin og får så har der været nogle meget grove og alvorlige tilfælde i de seneste år om direkte vandrøgt af født af dårlig økonomi. Det var noget dyreetisk råd skulle bruge sine kræfter på og ikke om jægerne generelt skal have lov til at lave supplerende udsætninger også skyde af overskuddet, så længe det foregår på en etisk forsvarlig måde og det gør det i Danmark.

Flabede indlæg fra Hylerne vil ikke blive besvaret af mig...

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 04-11-10 23:07

Hvad så med flabede indlæg der ikke kommer fra hylerne?

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 05-11-10 03:01

Flash kender du dem????

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 05-11-10 03:13

Ja, dette dyreetiske råd er helt ude i grøften. Hvis jeg var kylling, så ville jeg helt klart vælge, at være fasan eller agerhøne kylling.

De har en langt bedre opvækst end lørdagskyllingen. De får alle revet hovedet af i en maskine uden at have oplevet naturen udenfor. De andre kyllinger har dog en chance for at overleve og føde unger helt naturligt!

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 05-11-10 09:16

Hylerne opretter blot en ny tråd også fortsætter de blot i den, men det er denne sag for alvorlig til.
Dyreetisk råd, som Tombaneseren, D.L.S. oraklet blev udpeget til, at være medlem af, fordi han boede nærmest og D.L.S. ikke havde råd til at sende en anden og blot lidt klogere.
Dyreetisk råd forlanger stop for alt opdræt og udsætning!!!!!!

Dermed har tombaneseren solgt ud af en af D.L.S. mærkesager: Nemlig den lille mand jagt og hobby opdræt.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-11-10 18:29

Skal ikke blande mig, men jeg opfatter jagt som noget jeg ikke er glad for. Jeg kan sagtens forstå at der er nogel der er jagt freaks som inden for alt muligt andet. Men det er bare ikke mig.

Men at opdrætte dyr for senere at skyde dem er vel i sagen natur ikke det en "rigtig" jæger bør mene er rigtigt. Vi er vel alle jægere hvis vi skal se tilbage i tiden, en rigtig jæger skyder vel kun for at få mad og ikke af lyst. Og det er der kæden hopper af for mig.

Ved godt at det kan sammenlignes med at bonden producerer svin for pengenes skyld.

Der kommer ikke mere fra mig i dette indlæg. Ville bare lige udtrykke min mening.
Undskyld forstyrelsen

Accepteret svar
Fra : Skjælvertamp

Modtaget 100 point
Dato : 06-11-10 10:51

Jeg tror alle ville gøre sig rigtig ved at tale ordenlig til hinanden - er det ikke osse lidt malplaceret med din bemærknin om flabede inlæg fra hylerne ikke besvares...
Dem du ikke kan li har du jo blaklistet så de kan da ikke svare eller har jeg misforstået noget ?

Jægerne har mest af alt brug for at holde sammen og ikk skænds ?

Jeg høre gerne fra dig.

Venlig hilsen
Skjælvertamp

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 06-11-10 13:40

Kære skjælvertamp.

Selvfølgelig har du helt ret, men jeg har i dette forum forsøgt næsten alt, alligevel køre hylerne ud i personfnidder..

De fleste gange fordi de der svare ikke aner, hvad det drejer sig om, men bestemt også for de blot tror det er morsomt.

Ja, jeg har blaklistet nogle af hylerne efter at de har blaklistet mig. Det er mest fordi, det er den eneste mulighed KanDU giver.
Alligevel så kan du jo se, at det lykkedes meget godt for hylerne, at komme til orde alligevel:
De opretter jo blot en ny tråd. Det man skal huske er, at det er de samme personer, hver eneste gang..

Jo vi jægerne har mest af alt brug for at stå sammen, specielt i en sag som denne, hvor der sælges ud at jægernes hjerteblod Den lille mands jagt..

Kommentar
Fra : Skjælvertamp

Dato : 06-11-10 16:55

Kære Ballegård Rasmussen.

Jeg beklager at du skal drags ind i den polymik som jeg tilsyneladn har været skyl i - det har bestemt ikke været hendsigten - men der er åbenbart nogle få personr der skal besteme det hele. så jeg bagger stille og roligt ud igen.

Tak for dit pæne svar til mig - det er mer end andre kunne give.

venlig hilsen

Einar Skjælvertamp

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 07-11-10 05:49

Alt OK Einar Skjælvertamp, som det ses har de feje HYLERE nu også lukket deres tråd..

For svare på de to simple spørgsmål. Det ville man ikke. Så heller starte noget andet, som en hver jægere ved, noget som er helt uden for debat. Haglnedfald på anden mands have og ejendom.
Det er simpelthen forbudt. Enkelt og forstålig for en hver jæger....

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 08-11-10 19:26

Det var ikke længe Einar holdt ud, men det er jo heller ikke rart, at blive svinet til at hylerne og selvom en ankelt af dem, så skynder sig at vaske hænder begefter, så er skaden jo sket..

Oraklet Tonganeseren.
Kriver tågesnak i flere tråde, men svare på, hvad jeg spørger om, nej det formår orraklet skal ikke og H.H. stødt du ham blot i det. Han fik sandelig skræmt dig dengang hva???????????

Vi lader teksten stå lidt inu. For vi er jo så flinke så flinke. Tomben skal have en chance, det er han jo så flink til altid at give andre...

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 10-11-10 22:09

Tomben må da kunne svare?

Har han som han påstår været medlem af udvalget JA eller Nej

Et x er nok- han behøver slet ikke kunne stave!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 11-11-10 20:19

- så har hylerne indnu en gang lukkes deres hyletråd uden, at svare på det, der blev spurgt om med det.

Så kære Skjælvertram du får poingene, selvom jeg er helt sikker på, at du er en tidligere Hyler i ny forklædning......

Kommentar
Fra : Better-known

Dato : 11-11-10 21:04

Baaaabu baaaabu......BREEEEMS......HVIIIIIIN.....Her er stavekontrollen!!

så har hylerne indnu en gang lukkes deres hyletråd uden, at svare på det, der blev spurgt om med det.

Så kære Skjælvertram du får poingene, selvom jeg er helt sikker på, at du er en tidligere Hyler i ny forklædning......

INDNU..........= ENDNU

LUKKES......Det hedder, LUKKET

POINGENE........POINTENE

Dine kommaer er helt ad hekkenfeldt til.

Nu lærer vi dig først at stave - dernæst tager vi fat i tegnsætningen.

Godkendelse af svar
Fra : bb1

Dato : 11-11-10 21:15

Tak for svaret Skjælvertamp.

Vi må jo hellere få afsluttet inden alle hylerne opretter nye profiler!!!!!!!!

Kommentar
Fra : Skjælvertamp

Dato : 12-11-10 08:15

Kære Bent Ballegaard bb1

Mange tak for poins det er flodt.men jeg er skufet af din bemerknin om at du tror jeg ikk tale sant.
det kan vær inrressandt hvis du vil forklar hvafor du tro jeg lyve.er det grunnen til at andra er efter dig at du mistro dem.alt det doppeltspild er altså ikk mig.
Jeg håbe du forstå vad jeg skrive, men jeg gør mig umage.tak.

med venlig hilsen
Einar Skjælvertamp