/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Propaganda i TV?
Fra : Majormajor
Vist : 744 gange
113 point
Dato : 01-11-10 09:38

For hulen da også. Nu bliver det fanme uhyggeligt .

http://avisen.dk/propagandakanaler-i-koebenhavnsk-tv-pakke_136198.aspx

Hvor skal man dog sætte grænsen for ytringsfriheden ?

Kommentar
Fra : Cimbombom

Dato : 01-11-10 11:30

"Hvor skal man dog sætte grænsen for ytringsfriheden ?" > Det er et svært spørgsmål, men du kan vel lade være med at vælge de kanal til din tv pakke. hvis det ikke er nogle du vil se.

umiddelbart vil jeg sige så meget frihed som muligt. men forbrugerne / tv seerne bør selv fravælge kanaler der bruger propagandiske metoder. så disse kanaler mister indtægt og går konkurs.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-11-10 13:54

Er DR1 en propaganda-kanal ?

..ku' man med rette spørge sig selv i denne forbindelse

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 113 point
Dato : 01-11-10 14:43

Det er vel nærmest umuligt at finde en grænse for ytringsfriheden.

Hvis man laver "jødeprøven" (altså at udskifte betegnelsen for dem man tildeler en eller anden egenskab, med jøde), på mange af de ting DF og andre efterhånden siger om muslimer, ville de dumpe ud fra en racismebetragtning, men kun ganske få af udsagnene er blevet straffet!

Jeg tror ikke, at folk der føler sig godt tilpas i det land de lever i, er i stor risiko for at blive påvirket af hadske TV-kanaler, men hvis man ikke kan komme på diskotek,l ikke få en læreplads efter uddannelsen osv., kan det godt være man bliver desperat.

På et eller andet tidspunkt (snart, håber jeg) må det gå op for de mest utilpassede etnerknægte, at hvis de skal matche deres kvindelige trosfæller, som nu bliver bedre uddannede end gammeldanske piger, så er det ikke nok at spille sej og lave ballade, de skal kunne levere stabilitet og (ærligt tjente) penge til den fælles familie.

Men det kræver også en indsats fra samfundet at samle dem (og den ikke så lille gruppe ligeså utilpassede gammeldanske knægte) op, hjælpe dem i gang med et ordentligt liv, og dermed sørge for de bliver et positivt bidrag til samfundet.

Og lad nu være med den gamle traver om at det er kulturelt/religiøst betinget, i USA var det (i hvert fald til11/9-01) negrene (undskyld, afroamerikanerne) der var problemet, mens muslimerne var fint integrerede og gode samfundsborgere.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 01-11-10 17:32

Det er godt at se at der er tænksomme mennesker på højrefløjen:
http://jp.dk/indland/indland_politik/article2231770.ece

Jeg går naturligvis ikke ind for censur, men støtter ytringsfrihed. Det plejer DF også at sige at de gør, men det gælder tilsyneladende ikke for dem der er uenige med DF.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 01-11-10 17:34

Problemet er, at omtalte etnerknægte (i modsætning til alle de velfungerende indvandrerdrenge) i deres eget snæversyn har skabt sig et kunstigt selvværd i at være i oposition til det omgivende samfund (hvorfor synes jeg at det ligner en beskrivelse af utilpassede unge af ganske almindelig dansk oprindelse)
På samme måde som rabiate islamistiske kunne forbydes vil det derfor være rimeligt at forbyde rabiate danskere i at påvirke de unge.

HJÆLP, HVOR GÅR GRÆNSEN

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-11-10 18:14

Som samfundet har udviklet sig er det på tide:

At tage våbenloven op til overvejelse (tilladt at bære våben for lovlydige DANSKE statsborgere)

At genindføre revselsesretten

At oprette arbejslejre fremfor fængsler

At gøre EGEN ejendom hellig med RET til at beskytte den med ALLE midler.

At fjerne aldersgrænsen for straf

At genindføre "madbilletter" fremfor kontanthjælp

At......

Glemte jeg noget

AL vores samfundshjælp til fremmede er misforstået selvpineri - de fremmede der VIL frem her i landet kommer det også - med eller uden hjælp fra os - resten kan, som vist tidligere sagt af en vis herre - SKRIDE AF HELVEDE TIL

Det hedder sig de er truede i deres "hjemland", men de har INGEN PROBLEMER med at true andre...

Og til slut....

Misforstå det ikke - jeg har GENERELT intet mod fremmede - tværtimod - men de må sgu vise de har fortjent at være her - og tjene deres "nye" land.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-11-10 18:15

Hovsa....

Overskred man ytringsfriheden

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 01-11-10 19:44

Citat
Overskred man ytringsfriheden

Nej da! Du har endda lov til at komme med indlæg hos en bruger, som du - uvist hvilken grund - har blacklistet .

Kærligst Kirstine

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-11-10 20:03

Ved jeg egentlig heller ikke

Tror du røg med i bunken af multiprofiler....

Du er hermed slettet igen...

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 01-11-10 20:07

Nej, Refi, du overskred ikke ytringsfriheden, men dine holdninger fører os lige tilbage til det de fleste af os er imod, dine holdninger ville indskrænke de flestes frihed og gøre os mere utrygge.

Dk er stadig et af de lande i verden med mindst kriminalitet, som du kan se her

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_intentional_homicide_rate

har USA, med liberale våbenlove i de fleste stater, 5 gange højere mordrate end vi har, og, et eller andet sted jeg ikke lige kan finde, er sandsynligheden (i USA) for at slå en ven, et familiemedlem el. lign. ihjel med de våben man har i huset 14 gange højere end for at man slår en forbryder ihjel.

Så det samfund du ønsker dig kan du sikkert finde ved at rejse til muslimistan, det er ikke det jeg ønsker mig.

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 01-11-10 20:21

Citat
Du er hermed slettet igen...

SKØNT .

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 01-11-10 20:28

Og jeg vil nu gi vagnr ret i, at det er de meget utilpassede - både etniske og uetniske - unge, som der skal hankes meget op i.

Mobning er mange ting, og evindelig nedgøring af medmennesker skaber altså ekstremister i mange afskygninger .

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-11-10 20:29

Jeg har sandelig INGEN steder påstået at det er det samfund JEG ønsker....

Jeg skrev derimod at SAMFUNDET har udviklet sig sådan at det er ønskeligt....

Med andre ord:

Enten må samfundet tage sig vel af borgerne

eller

borgerne tage sig vel af samfundet

Hvis borgerne mister tilliden til samfundet har vi en begyndende revolution

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 01-11-10 21:01

Puha, refi, så er jeg mere rolig!

Selvfølgelig skal samfundet tage sig godt af borgerne, men vi har en presse (og et parti) der puster al kriminalitet, etnicitet osv., helt ud af proportioner, og så bliver folk helt forståeligt nervøse.

Til "gengæld" er folk ikke nervøse for det de burde være nervøse for, nemlig at vi ryger bag af dansen i forhold til andre lande, så mens folk har troet på VKO-lykkeland, er vi fx blevet overhalet af Sydkorea og Singapore (og Sverige!) m.fl.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-11-10 21:15

Citat
er vi fx blevet overhalet af Sydkorea og Singapore

Ja de ved HVAD arbejde er

Kontanthjælpsmodtagere har ikke en chance

Citat
så mens folk har troet på VKO-lykkeland

Det gør "folk" skam stadig

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 02-11-10 16:08

Citat
"Hvordan kan vi tale om integration, når mange af de folk, som skal ”integreres”, hver eneste dag bliver mødt med mistillid og mistænkeliggørelse og bliver stemplet som en gruppe uduelige mennesker, som kun er ude på at snyde samfundet, og derfor skal straffes, sanktioneres og smides ud af landet," fortæller Nahid Yazdanyar.

Citatet er fra denne artikel: http://avisen.dk/indvandrerkvinde-boykotter-pris-fra-roenn_136285.aspx

Godt gået. Men læs selv og døm .

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 02-11-10 16:54

Majormajor, dit citat minder mig om den gamle 60-70'er talemåde, først pisser de på os, og så siger de vi lugter.

Jeg syntes det er flot, Nahid ikke vil være i stue med Birthe Rønn, der for længst har vist at al magt korrumperer.

Tænk hvor hun nød stor respekt for sine meningers mod på tværs af politiske skel inden hun blev ministermen nu laver et pinligt (karde)mummespil for galleriet af DF'ere

Godkendelse af svar
Fra : Majormajor

Dato : 03-11-10 16:14

Tak for svaret vagnr. Et svar, som man kan lære meget af .

Kærlig hilsen fra Kirstine

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 03-11-10 16:36

Selv tak, Kirstine, og en kærlig hilsen til dig.

Desværre virker det som om de to politiske fløje har malet sig op i hver sit hjørne om etnerne, mens de fleste mennesker jeg snakker med går rundt et eller andet sted omkring midten og undrer sig