/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Tv-video modtage digital på video
Fra : preb1944
Vist : 899 gange
100 point
Dato : 24-10-10 14:54

hej.
Jeg har et fjernsyn hvor jeg kan se digitalt og analog signaler.
på min video kan jeg kun se analog -og det vil sige ikke Dr digitale kanaler.
Hvordan får jeg videoen til at optage digitalt ?
Skal jeg skaffe ekstra ledninger eller boks og ca. pris.
Hilsen Preben

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-10-10 15:02

Køb en settop boks og sæt foran video, Netto har lige haft en til 500-600,-
er det på alm antenne skal det være en DVB-T er det kabel en DVD-C eller en til begge dele

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-10-10 15:03
Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 24-10-10 17:04

Jeg kan også kun se analog på mine video optagere mener, at det ikke er muligt at se Digitalt på din video, en anden ting er, at hvis du modtager signal ved cabel, hjælper det ikke noget med en box.

Så skal du købe en video optager der kan modtage digitalt, mener ikke de er på markedet endnu.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-10-10 17:35

Hvis man køber en settop boks, eller hvad de nu kaldes og sætter den til videoen
så kan man optage programmerne og det gør ingen forskel om det er kabel,
så skal det bare være DVB-C i stedet for DVB-T

Kommentar
Fra : olehenne

Dato : 25-10-10 09:22

Men det vil stadig være analogt signal på videobåndet. Du kan optage via scart fra digitalboksen. Uden problemer!

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 25-10-10 09:55

Min forhandler påstår at det ikke kan lade sig gøre at optage digitalt på sin DVD.
Hvorfor? Man må ikke kopiere/optage ifølge en eller anden lov i Dk. derfor. Han påstod at der findes ingen dvd optager hvor det kunne lade sig gøre.
Jeg er intereseret i at høre om jeres experiment løser problemet, jeg vil gerne vide om nogen kan optage f.eks. dk. Hd. kanalen.

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 25-10-10 16:49

Man kan ikke på nuværende optage DR HD.

Accepteret svar
Fra : tadeo

Modtaget 50 point
Dato : 25-10-10 17:00

Lidt mere orientering til, at modtage digitalt at ( mpeg 4 ),

http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=3225&zoneid=3

Godkendelse af svar
Fra : preb1944

Dato : 27-10-10 13:03

Tak for svaret tadeo.