/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Office genstarter af sig selv
Fra : Fijala
Vist : 2128 gange
300 point
Dato : 23-10-10 11:16

Har kørt med Outlook i en menneskealder og nu er min Outlook 2007 pludselig begyndt at lukke ned og genstate helt af sig selv. Der kommer et par meddelser under vejs hvor i der står

Citat
Outlook stoppede med at fungere

Citat
Outlook genstarter

Det har nu stået på i en måneds tid og jeg harvde en ide om at det var hvor gang den søgte efter nye meddelser. Men jeg kan ikke finde en indstilling eller noget der kan hjælpe mig.

Køre Win 7 pro, og har kørt med det i snar et par år med Outlook 2007 som mail.
Igen virus iht. MSE, (har også scannet med Avast). Oprydning foregår jævntligt med oprydning med CCleaner og med det indbyggede Diskoprydning i windows.

Har for 14 dage siden fået en skærm op fra Microsoft Office, (den vidste jeg slet ikke fandtes, men det dukkede pludselig op ad sig selv) hvor de kunne konstatere fejl i Outlook og jeg kunne vælge en automatisk gennemgang/scanning efter problemet. Der blev ikke fundet nogle fejl.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 23-10-10 14:01

- prøv at åbne som Administrator, tryk Win-tast + R. Her skriver du: sfc /scannow

Genstart

og god weekend

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 23-10-10 15:03

Jeg har haft min office skive i og lavet en reparation, og det hjalp intet.
Og jeg har lavet en ny image installation der er en måned gammel og det hjalp heller ingenting.
Skal sige at jeg ved at snuse og hente fra ikke særlige seriøse sites, fik jeg en masse snavs. Det fik jeg fjernet, troede jeg, men der blev ved med at komme noget ved hver opstart. Jeg kørte med det virusbefængte system i tre dage og kunne ikke få skidtet fjernet. Da valgte jeg at lave en image installation fra et image der var 1 mdr. gammel. Det hele virker fint og intet snavs og lignende, men office blier altså ved med at drille.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 23-10-10 17:18

hvad skriver log-filen ?? fejlkode ?? årsag ??
kontrolpanel >>administration>>logbog>>windows logger >>
enten i "program" eller "system"

det kan også være een af de sidste amil du har fået som driller.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 23-10-10 17:32

Citat
Lognavn: Microsoft-Windows-Kernel-EventTracing/Admin
Kilde: Microsoft-Windows-Kernel-EventTracing
Dato: 18-08-2010 17:27:33
Hændelses-id: 2
Opgavekategori:Session
Niveau: Fejl
Nøgleord: Session
Bruger: SYSTEM
Computer: Core2Duo
Beskrivelse:
Sessionen "Circular Kernel Context Logger" kunne ikke starte. Der opstod følgende fejl: 0xC0000035
Hændelses-Xml:
<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
<System>
<Provider Name="Microsoft-Windows-Kernel-EventTracing" Guid="{B675EC37-BDB6-4648-BC92-F3FDC74D3CA2}" />
<EventID>2</EventID>
<Version>0</Version>
<Level>2</Level>
<Task>2</Task>
<Opcode>12</Opcode>
<Keywords>0x8000000000000010</Keywords>
<TimeCreated SystemTime="2010-08-18T15:27:33.798828100Z" />
<EventRecordID>234</EventRecordID>
<Correlation />
<Execution ProcessID="4" ThreadID="52" />
<Channel>Microsoft-Windows-Kernel-EventTracing/Admin</Channel>
<Computer>Core2Duo</Computer>
<Security UserID="S-1-5-18" />
</System>
<EventData>
<Data Name="SessionName">Circular Kernel Context Logger</Data>
<Data Name="FileName">
</Data>
<Data Name="ErrorCode">3221225525</Data>
<Data Name="LoggingMode">268436608</Data>
</EventData>
</Event>

Denne fejl har været der utallige gange.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 23-10-10 17:33

Citat
Lognavn: OSession
Kilde: Microsoft Office 12 Sessions
Dato: 23-10-2010 13:38:04
Hændelses-id: 7002
Opgavekategori:Ingen
Niveau: Advarsel
Nøgleord: Klassisk
Bruger: I/T
Computer: Core2Duo
Beskrivelse:
ID: 6, Application Name: Microsoft Office Outlook, Application Version: 12.0.6539.5000, Microsoft Office Version: 12.0.6425.1000. This session lasted 314 seconds with 0 seconds of active time. This session ended with a hang.
Hændelses-Xml:
<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
<System>
<Provider Name="Microsoft Office 12 Sessions" />
<EventID Qualifiers="0">7002</EventID>
<Level>3</Level>
<Task>0</Task>
<Keywords>0x80000000000000</Keywords>
<TimeCreated SystemTime="2010-10-23T11:38:04.000000000Z" />
<EventRecordID>941</EventRecordID>
<Channel>OSession</Channel>
<Computer>Core2Duo</Computer>
<Security />
</System>
<EventData>
<Data>6</Data>
<Data>Microsoft Office Outlook</Data>
<Data>12.0.6539.5000</Data>
<Data>12.0.6425.1000</Data>
<Data>314</Data>
<Data>0</Data>
</EventData>
</Event>

Kommentar
Fra : dk

Dato : 23-10-10 21:19

prøv dette her ved den første
Citat
This issue has been seen on quite a few machines all running the same OS version. People noticed the errors going away after they updated their print drivers, Removed all Network Drives and changed their NAT address. Most of the issues were caused by the NAT address being: 0.0.0.0 or 255.255.255.255 (by default)

den med outlook, ser ud til det et noget netværk noget som driller, undersøger lige lidt mere

Kommentar
Fra : dk

Dato : 23-10-10 21:44

kommer fejlen når du starter outlook op sådanher
start >>kør >>
outlook /cleanview
send/modtag mail
derefter
luk outlook og start normalt igen

(du skal muligvis have exe med outlook.exe /cleanview)

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 24-10-10 11:04

[CITATkommer fejlen når du starter outlook op sådanher
start >>kør >>
outlook /cleanview
send/modtag mail
derefter
luk outlook og start normalt igen

(du skal muligvis have exe med outlook.exe /cleanview)
][/CITAT]

Outlook vil ikke være med på dette pga nogle indstillinger, hvilke er jeg ikke klar over.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 24-10-10 11:04

Prøver lige igen

Citat
kommer fejlen når du starter outlook op sådanher
start >>kør >>
outlook /cleanview
send/modtag mail
derefter
luk outlook og start normalt igen

(du skal muligvis have exe med outlook.exe /cleanview)

Outlook vil ikke være med på dette pga nogle indstillinger, hvilke er jeg ikke klar over.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 24-10-10 11:09

Citat
prøv dette her ved den første

Citat
This issue has been seen on quite a few machines all running the same OS version. People noticed the errors going away after they updated their print drivers, Removed all Network Drives and changed their NAT address. Most of the issues were caused by the NAT address being: 0.0.0.0 or 255.255.255.255 (by default)

den med outlook, ser ud til det et noget netværk noget som driller, undersøger lige lidt mere

Her er jeg slet ikke med på hvad du vil have mig til at prøve.
Jeg har godt nok et problem med min lan/trådløse netværksprinter, Canon Pixma MP800R. Efter skift til win 7 har jeg døjet med netværksscanning. Der er to pcer der kører på samme netværk og fruen der kører med XP (hun insisterer) kan man sagten scanne via netværk fra hendes, men ikke fra min pc. Men der skal jeg lige sidde og nørde lidt så kommer det nok til at fungere igen. Jeg havde fået det til at virke efter megen besvær og hvad der gjorde at det pludselig virkede er jeg ikke helt klar over. Men så installerede jeg jo min image installation.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 24-10-10 11:44

Citat
Removed all Network Drives and changed their NAT address. Most of the issues were caused by the NAT address being: 0.0.0.0 or 255.255.255.255 (by default)

prøv først at "reparerer" netkort både lan og trådløs, check at forbindelse ikke står til at bruge proxy-server, samt at den står til DHCP
slå det trådløse netkort fra ("deaktivere")
hvis det ikke hjælper så, Fjen netkort driverne, genstart computeren og installere dem igen.

prøv lige om du kan

Start >>alle programmer >>tilbehør >> højreklik på "Kommandoprompt" og vælg
kør som administrator.
prøv så om du kan
outlook /cleanview

kører du noget exchange server ??

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 24-10-10 11:59

Som min opsætning på prinnter er nu så kører jeg lan og det trådløse er slået fra. Tidligere gjorde jeg det omvendt. Man kan kun med en af gangen.

Lan kort og trådløst netkort sidder jo i printeren og der kan jeg ikke umiddelbart få adgang til. Men de fungerer fint hver for sig. Hvis jeg vælger trådløs opsætning kan jeg printe og gøre ved, men ikke scanne. og det samme med lan kortet , men ikke scanne

Outlook kommandoen vil pc ikke være med, udført iht din guide.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 24-10-10 11:59

ingen exchange server

Kommentar
Fra : dk

Dato : 24-10-10 12:05

her går vi lige forbi hinanden....
du skriver "Lan kort og trådløst netkort sidder jo i printeren"
her mener jeg på din computer.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 24-10-10 12:11

Ok i min pc er der et lan kort. Fungerer perfekt ikke noget er. Ingen tråløst netkort.

Problemet ligger i min printer som ikke kan "snakke" sammen med min pc med win 7 men godt sammen med min frues med XP.

Det problem mener jeg nok jeg skal få til at virke på et tidspunkt, men har bare ikke lige tiden til at lege med det lige pt. Det er ren og skær opsætning af mit netværk der skal leges med. og da skal jeg ind og kigge i min royter som er en Tilgin (leveret fra Bredbånd Nord til en fiber linje, er også beregnet til telefoni og tv). Den har jeg ikke rigtig sat mig ind i endnu

Jeg har desværre ikke tid til mere nu, skal på besøg hos familie og konen siger SLUK SÅ DEN PC Vender tilbage i morgen, beklager.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 24-10-10 12:14

kan du så

Start >>alle programmer >>tilbehør >>kør
c:\program files\microsoft office\office12\outlook.exe /cleanview

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 25-10-10 19:06

Nej det duer sørme heller ikke

Citat
Microsoft Office Outlook kan ikke startes. Kommandolinjeargumentet er ikke gyldigt. Kontroller den indstilling du bruger

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 300 point
Dato : 25-10-10 22:34

hmmm

prøv så med et s til sidst
c:\program files\microsoft office\office12\outlook.exe /cleanviews

derefter
c:\program files\microsoft office\office12\outlook.exe /resetfolders

hvis det ikke virker prøv da at træk netværks kabel ud af computeren, og genstart computeren
får du nogen fejlmeddelser ?? under opstart (stadig uden netværks kabel tilslutet)
kan du åbne outlook (stadig uden netværks kabel tilslutet)
prøv evt. også at deaktivere netværkskortet. også firewire (1394) hvis det er der.

den første fejlkode du gav (kl.: 23-10-10 17:32) indikere netværksfejl og får typisk outlook til at fejle

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 26-10-10 16:54

Ved begge senarier kan Outlook nu starte. Jeg har så ændret stien i min hurtigstart genvej af Outlook til den sidste, (...... reserfolders) for at se om det hjælper.

Har genstartet pc uden netkabel i og Outlook starter fint.
Fjerne driveren til netkortet og genstartede, ingen problemer. Netforbindelse med det samme og Outlook virker endnu uden fejl

Kommentar
Fra : dk

Dato : 26-10-10 18:56

disse skal som regel bare køres een gang.

c:\program files\microsoft office\office12\outlook.exe /cleanviews
c:\program files\microsoft office\office12\outlook.exe /resetfolders

så har vi måske fundet/rettet fejlen..........langt om længe.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 26-10-10 20:08

Åhhh nej, nu fuckede den helt op. Nu er det ikke bare Outlook men hele pc der er gal med. Min installation er efterhånden så dårlig at jeg lige har lavet en clean installation, helt fra bunden af.Jeg sidder nu ved fruens pc og jeg har installeret Win 7 Pro og MSE er ved at scanne. De første opdateringer er inde osv. Så jeg tager lige aftenen med.
Mon ikke også mine netproblemer løser sig nu, for det var også blevet noget mystisk, i hvert fald loggede straks på efter clean install.

Men jeg er da ret imponeret af din viden på opstart af Outlook,
bøjer mig i støvet.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 26-10-10 21:59

åhh nej,det var lige det der ikke skulle ske......hvad lavede du ??

Tak for dine fine ord.

Det høre med til min dagligdag at skulle kunne supportere bl.a i outlook fejl.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 26-10-10 22:10

Tja jeg tror jeg har fucket den op over det sidste halve år. Jeg er jo en af de slags mennesker der eksperimenterer med mangt og meget og en af de tind jeg leger rigtig meget med er jo pcen.
Men nu er den installeret og frisk som en ny. Mangler lige lidt tillægs programmer. Men er alligevel glad for at den er helt clean. Sidder faktisk og skriver på den nu. Alt fungerer i første hug, netværk, office, outlook, alle opdateringer til Win 7 er hentet og den er i gang med at hente til Office 2007. Men det bliver nok først i morgen. Skal jo på job i morgen tidlig og med den alder jeg har nået skal der nattesøvn til

Takker for hjælpen, men lukker ikke spørgsmålet endnu. Kommer med en opdatering i morgen.

Nu er jeg jo heldigvis systematisk anlagt, så min dokumneter og billeder m.m. bliver jo ikke gemt på c drevet men på en af de andre tre diske der er smidt i. Ikke noget med at gtræde over glemt backup. Det er er jo styr på.

Tak for hjælpen indtil videre.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 27-10-10 20:41

Alle problemer er nu pist væk.

outlook kører uden fejl.

Netværksprinteren kører nu med både print og scan via lan netværk og virkede i første hug.

Så der har været noget kuks i min pc i et stykke tid må man formode. For jeg har døjet de sidste par måneder. Skal sige at jeg i samme preiode har flyttet hele pc kontoret ind i et andet og større værelse. Skift af net udbyder, skif af router omlægning af netværket osv osv. Så jeg har faktisk gået ud fra at det var der fejlerne lå.

Godkendelse af svar
Fra : Fijala

Dato : 27-10-10 20:42

Tak for svaret dk. Tja fejlen var jo en hel anden end den formodede, men jeg er stadig imponeret over din viden.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 27-10-10 21:28

Godt du fik klaret det.

og tak for dine ord.