/ Forside/ Interesser / Helbred / Naturpleje / Spørgsmål
10  pve 300
Betaling for hjemmehjælp
Fra : Klumme
Vist : 1317 gange
200 point
Dato : 21-10-10 17:13

Er det rigtigt, at man når man er midlertidig handicappet på grund af en operation har brug for hjemmehjælp, selv skal betale en del af hjemmehjælpen?

Kan man nøjes med at tage den del der er gratis? Kan man forlange, at hjemmehjælpen er max 25 år (Meget rart hvis der skal sengebades)

Er sat under naturpleje, da det er naturligt at jeg skal have pleje

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 21-10-10 17:14

Citat
Kan man forlange, at hjemmehjælpen er max 25 år

Citat
Er det rigtigt, at man når man er midlertidig handicappet på grund af en operation har brug for hjemmehjælp, selv skal betale en del af hjemmehjælpen?

Kort og godt JA du gamle.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-10-10 17:28

Fandme groft

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 210 point
Dato : 21-10-10 17:30

Citat
Midlertidig hjemmehjælp
Kommunen kan opkræve betaling for midlertidig hjemmehjælp. Midlertidig hjemmehjælp er gratis, hvis du tjener under 132.200 kr. om året som enlig og under 198.500 kr. som par (2010). Tjener du mere end det, skal du betale en timepris, der dækker den effektive tid i hjemmet. Du betaler altså ikke for transporttid o.a. Timeprisen afhænger af årsindkomsten i en husstand. Du skal højst betale 116 kr. (2010) i timen.

Der er en bagatelgrænse for betaling af midlertidig hjemmehjælp. Skal du betale mindre end 67 kr. (2010), kan kommunen vælge at lade være med at opkræve pengene.

https://www.borger.dk/Emner/aeldre/aeldre-og-hjaelp/hjemmehjaelp-og-aeldrepleje/Sider/hjemmehjaelp.aspx?

[citat]
Kan man forlange, at hjemmehjælpen er max 25 år (Meget rart hvis der skal sengebades)
[citat]

Nej

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 21-10-10 17:35

Ja

Nej

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-10-10 18:30

Hvis du er medlem af Fortsættelsessygekassen "danmark" kan du få tilskud hvis du er i gruppe 1 eller 2

http://www.sygeforsikring.dk/Default.aspx?ID=325

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-10-10 19:37

Citat
Kan man forlange, at hjemmehjælpen er max 25 år (Meget rart hvis der skal sengebades)
Glemte en betingelse yderligere...Den SKAL være hunkøn!!!!

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 21-10-10 20:57

Citat
Glemte en betingelse yderligere...Den SKAL være hunkøn!!!!

Du får en lille sort Muhammed til at fiiise rundt hos dig ..du gamle.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-10-10 21:05

Lille sort....UPS bare nu hun ikke smitter af på lagenet (Fyyyy klumme hi hi)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-10-10 21:05

Citat
Du får en lille sort Muhammed til at fiiise rundt hos dig ..du gamle

Rolig nu, det bliver nok højt til ti min om ugen

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 21-10-10 21:09

For filan da klumme...ser først nu du har sat din tråd under NATURPLEJE

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-10-10 21:09

Lidt afhængig af hvad de 10 min bruges til, vil jeg antage at det i min alder er 5 min mere end nødvendigt hæ hæ hæ

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-10-10 21:11

Jamen der er tale om HELT naturlig pleje LOOOL

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 21-10-10 21:12

Ganske FED humor .
Den var god.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-10-10 21:16

Citat
Betaling for hjemmehjælp

Du lejer da bare et værelse ud. Så er det dig, der tjener penge på at få vasket i diverse sprækker/folder og kroge

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-10-10 21:21

De kan bare vente sig på det krankenhause... Jeg er garanterert udskrevet inden jeg er vågen efter bedøvelsen LOOOOL.

Vi ser hvad der sker.

Tak ans for svaret...Det er nok det nærmeste vi kommer et seriøst svar....ja ja der var da osse andre seriøse - Lader den lige stå lidt....som de siger i Dansk Metal, når der er uro i jernet LOOOL Måske andre vil se, hvordan velfærden fungerer i goe gamle Danmark

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-10-10 21:33

Citat
så er det dig, der tjener penge på at få vasket i diverse sprækker/folder og kroge

Ojiii så skal jeg huske at købe bogmærker, så de kan huske hvor de er kommet til

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 21-10-10 23:46

Velfæren fungerer godt i danmark, for dem der er unge, raske og har penge.

Men det kræver er godt helbred at være syg.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-10-10 00:11

Nemli Granner.

Prøv at se denne fiktive case.

En skal opereres for en ufarlig bagatel, men alvorlig nok til at vedkommende er sygemeldt og modtager sygedagpenge. Vedkommende skal have hjemmehjælp efter operationen, men skal udrede en vis egenbetaling. Økonomien er som så mange andre steder spændt, så det lige løber rundt. Der er ikke råd til at betale hjemmehjælp. Operationen må aflyses og vedkommende som fortsat er sygemeldt ryger ud af sygedagpengesystemet efter et år. Vedkommende kan ikke genoptage sit arbejde grundet sygdom, som ikke er helbredt grundet manglende operation og afskediges. Vedkommende kan ikke modtage arbejdsløshedsdagpenge, da vedkommende ikke er rask nok til at stå til rådighed for arbejdsmarkedet. Vedkommende ryger på kontanthjælp med de evt.følger det kan få (gå fra hus og hjem måske).

Nu er vedkommende placeret på kontanthjælp men ikke rask. Der er ikke andre forsørgelsesgrundlag, så borgeren skal måske være på kontanthjælp i lang tid...måske til vedkommende skal pensioneres...1 - 2 - 5 - 10 år?????

Havde det ikke været både kommunal og nationaløkonomisk væsentlig billigere, at bevilge gratis hjemmehjælp i skide 6 uger. Det havde ihvert tilfælde menneskeligt været en velfærdsgerning og i bedste fald fået en borger tilbage på arbejdsmarkedet....Og er det ikke de denne regering er så vilde med for tiden??? Halåååå ...hvor blev logikken af.

Nu kunne man forledes til at tro, at dette var min case, men det er det ikke. Jeg vil skrupskide deres hjemmehjælp et stykke, da jeg heldigvis har 2 modne søstre, som gerne gratis pusler om deres storebror i sølle 6 uger - og skulle det blive nødvendigt med kommunal hjemmehjælp, skal jeg nok selv betale hvad det koster. Basta - Men hold da op hvor er det råddent over for mennesker, som ikke har råd og lignende muligheder, idet de præcis brutto tjener for meget til at få velfærdsgaven fra velfærdsstaten/kommunen.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 22-10-10 02:38

Den "fictive case" er desværre virkelighed, ikke at en person måske ligefrem vil afvise en operation eller anden vigtig behandling, men syge mennesker er ofre for det enorme rod som stammer fra at der simpelthen ikke er fælles fodslag i sundhedssystemet, jobcentre og kommuner, og de syge bliver dermed kastet rundt i "systemet".

Jeg gennemgik selv en operation for 25 år siden, 4 dage på sygehuset og derefter 6 ugers rekonovalcens, jeg fik fuld løn og der kom en hjemmesygeplejerske hver dag, men jeg var ikke sengeliggende....måtte blot ikke arbejde eller røre mig meget.
Der var ingen problemer med nogen myndigheder eller kommunen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-10-10 08:26

Her til morgen bliver det nævnt flere gange i radioen, hvor forfærdeligt det er for indvandrene, at de ikke får tolke ved indlæggelserne

Det er jo også rigtigt nok.... meeen hva' med de danskere der bliver indlagt og ikke kan forstå de undelandske læger.. det er sgu da lige så farligt

Go' bedring Klumme

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-10-10 09:43

http://tinyurl.com/3a4m4pl

Fedt stunt...monterer en spiral på en mulimsk (formoder jeg) kvinde. Han/hun skulle ha en medalje (altså montøren)

Forslag om at indvandrere som har været her i 7 år, selv skal betale for tolk. SELVFØLGELIG!! Grænsen burde sættes ved 3 år - Kan man ikke gøre sig forståelig på dansk efter 3 år i landet, er det fordi man enten ikke vil, ikke gider eller er for dum. Er det dumhed, så bare bank en ordentlig stor spiral op, så dette fætter/kusine-indavl ikke accelererer med lige så retarderet afkom til følge

Citat
I rapporten berettes om en patient, der rejste til Mellemøsten, hvor hun fik fjernet noget af sin galdeblære og dele af leveren, fordi hun havde forstået på de danske læger, at hun havde kræft, selv om dette ikke var tilfældet. Ingen tolk var til stede.
Hun skal da hellere være glad for at hun ikke havde forstået den rette sammenhæng...at hun var tosset i bolden, for så havde hun vel fået knoppen amputeret. I øvrigt flot, at man kan gå ind på et hospital i Mellemøsten og lige som når man køber kød hos hos slagteren, bestille en fjernelse af en stump lever og mens de alligevel er derinde og rode, så lige nappe lidt af galdeblæren og hvad der ellers hænger og slasker. Disse mellemøstlige heksedoktor-læger har det sgu nemt. Herhjemme havde man nok irriteret patienten med at undersøge lidt hist og pist først.

Godkendelse af svar
Fra : Klumme

Dato : 22-10-10 14:16

Tak for svaret ans. Godt at få ren besked....Så kan jeg nå at spare sammen til 2 dages hjemmehjælp...dvs 2 x 10 min

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 03-11-10 12:07

Egenbetaling for midlertidig hjemmehjælp.....

Kommunen kan efter en indtægtsreguleret skala opkræve egenbetaling for midlertidig hjemmehjælp, for på den måde at tilskynde borgeren til at blive hurtigere rask. Således læste jeg et sted, at der stod i loven.

Hvad fanden er det for en gang svensk overformynderi Hvad helvede bilder de sig ind??

Case: En borger opereres i skulderen og SKAL have en såkaldt abduktionspude under armen 24 timer i døgnet (undtaget ved bad) i 6 uger. Dette medfører 6 ugers midlertidig hjemmehjælp og borgeren har ikke en jordisk chance for at fremskynde sin helbredelse.

Hvorfor opkræves der så egenbetaling med lovens argumentation for øje??

IDIOTER....... Det er ikke så meget beløbets størrelse, men med lovens argumentation in mente, er det dybt godnat