/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Hvad skal jeg tro?
Fra : ErasmusMontanus
Vist : 1024 gange
50 point
Dato : 16-10-10 08:24

Hejsan igen

Et spørgsmål mere har meldt sig, i forbindelse med sidste spørgsmål. Kan det passe at det er farligere at lufte sin hund i en hundeskov på grund af skovflåter?
ErasmusM

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-10-10 08:36

Skovflåter opholder sig mest i skoven

Meen du skal nu ikke være så bekymret for at hunden skal blive syg, den er meget mere modstandsdygtig end mennesker... men tjek den nu alligevel efter en skovtur

Accepteret svar
Fra : betterwisser

Modtaget 60 point
Dato : 16-10-10 09:14

Skovflåt sidder i græs og vegtation og hopper på forbi passerende dyr og mennesker. Selv i din græsplæne er der masser af skovflåtter. I ren teori burde der være mindre af slagsen i hundeskoven, da der jo er jævnlig trafik af hunde og mennesker, så en del af dem burde være hoppet på de forbi passerende, men rent tankespinn.

Der er ikke større risiko ved hundeskoven, end et hvilket som helst andet sted, borset fra stranden selvfølgelig

Mvh
BW

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 16-10-10 09:39
Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 16-10-10 10:16

Erasmus

Du kan roligt stole på dét vi Multi-X'ere fortæller dig - lad være med at stole på den såkaldte jæger, hundesportsmand og domptør - han har altid været fuld af løgn og pralerier. Desuden har han den kedelige vane at postulere usande ting, i dette tilfælde om flåter i hundeskove !! Sinken kalder dem ovenikøbet tæger - og han har bestridt tillidsposter i DJ - det gør han vistnok ikke mere, har jeg hørt!! DJ's omdømme skal ikke forværres af det løgnagtge skvat, og det er da noget af det mest fornuftige DJ har gjort i mange år !
Så luft du blot din hund i nærmeste hundeskov med god samvittighed.

Øjenvidnet4
MULTI-X
Gåsetårnet i Vordingborg

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 16-10-10 13:48

Naeeehh - jeg tror nu, at chancen for at blive bidt af en hund i en hundeskov er større, end hvis man går i en skov uden hunde.

Bajuttens påstand er helt hen i vejret. Et græsstrå er ikke noget permanent tilholdssted for en skovflåt. Det er en hunds pels og hud derimod. Så jo flere hunde der løber gennem hundeskoven, jo færre skovflåter må der for Fanden da være tilbage i skoven. Det er det man kalder STØVSUGEREFFEKTEN. Halleluja.

Det er nok et af de sædvanlige rygter Bajutten har modtaget i en brandert. Efter evalueringen til engelsk og serbokroatisk over badutsprog, formidler en støttepædagog rygtet til en hjemmeside.

Mvh.
Tonganeseren.
Smutter på jagt.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 16-10-10 14:10

Skulle vi ikke lige gøre op med myten omkring skovflåter og tæger.

Skovflålen, er en lille farlig satan - den har 8 ben - tæl selv efter.

Tægen ligner en lille bille, og er et insekt med 6 ben - tæl selv efter.
Tægen er ganske ufarlig for mennesker.

Multi-x
Tæger på min kones kærlighed

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 16-10-10 14:33

Nu er det ikke længere det store problem med skovflåter, da det er efterår og tæt på vinter. Det fryser om natten og det kan flåter ikke li!
Sæsonen for skovflåter løber fra marts til november. Man kan dog møde flåten om vinteren men i mindre grad.
For hundeejere kan det være et problem, når deres kære husdyr kommer med uanmeldte besøgende. Der findes gode bekæmpningsmidler på markedet i dag, eks. Bayvantic ®VET, flåtmiddel, eller Frontline Combo vet som fås på apoteker og hos dyrlæger. En pipette som du drypper i hundens nakke, og flåterne vil ikke mere genere hunden! Virker også mod lopper.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 16-10-10 17:03

Jeg kunne måske supplere katekismus, omkring flåtmidlet Bayvantic.

Citat
Farvel flåter!
Et nyt og meget effektivt flåt- og loppemiddel til hunde er nået til Danmark. Det er et gennembrud
i jagten på flåter, lopper og myg.

Bayvantic® Vet. er det nyeste middel mod flåter og lopper hos hunde og har vist sig at være meget effektivt. Hunde, som bliver behandlet med midlet, er næsten 100 % beskyttet mod at få flåter med hjem fra turen i skoven.

Afskrækker flåter
Flåten afskrækkes, inden den når ind i hundens pels. Flåterne “brænder fødderne”, når de kommer i kontakt med den behandlede pels og søger hurtigst muligt væk fra hunden. Kort tid efter dør flåten. På denne måde er risikoen for, at hunden skal få flåtbårne sygdomme mindst mulig.
”Bayvantic® Vet. er et revolutionerende produkt i bekæmpelsen af flåter hos hunde, og des­uden er det let og sikkert at bruge”, siger dyrlæge Carsten Mortensen fra Bayer Animal Health.

Effektivt mod lopper
Ud over at bekæmpe flåterne er det også et effektivt loppemiddel. Det slår lopperne ihjel så hurtigt, at de ikke når at bide hunden. Derfor er det også det bedste middel til hunde, der er allergiske over for loppebid. Selv de loppelarver, der ligger i hundens omgivelser, bliver påvirket, så nye generationer af lopper undgås - helt uden at spraye omgivelserne.

- også effektivt mod myg
Sidst, men ikke mindst har midlet en afskrækkende effekt mod myg, der i visse områder kan være meget irriterende for hundene. Det indeholder to aktive stoffer, og ved at kombinere disse stoffer opnås en højere effekt, end hvis de blev brugt hver for sig.
Bayvantic® Vet. kan fås uden recept hos din dyrlæge, på apoteket, i Matas eller hos dyrehandlere. Yderligere informationer kan ses på www.bayvantic.dk.

uddrag af en pressemeddelelse fra Bayer A/S.

Multi-X
Føler sig lidt flå't

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 16-10-10 23:46

Ham der fra Bayer A/S - er det ikke Tom Bayer?

Mvh.
Tonganeseren
Multi-X Gruppen
Pt. Indehaver af Hælespore af 1. grad

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 17-10-10 07:39

Til Øjenvidnet4

Du udtalte i din kommentar den 16.10.10 kl. 10:16, at bb1 er ude af DJ som instruktør ? Er du sikker på det er rigtigt ?? For hvis det er sikkert, tror jeg DJ vil kunne hente nogle af tvivlerne som medlemmer, da de fleste fornuftige mennesker ikke bryder sig om at blive slået i hartkorn med denne personage.
Det er tilsyneladende også lykkedes at få "skræmt" ham bort fra KanDu - er der nogen der ved om han er blevet bedt om at fortrække eller ??

Nu skal jeg på jagt hos en god ven - jeg glæder mig !!

Med de bedste hilsner
Provsten1
Multi-X
Agersted Mark

Godkendelse af svar
Fra : ErasmusMontanus

Dato : 17-10-10 08:02

Tak for svaret betterwisser.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 17-10-10 08:41

Tak points.

Mvh
BW