/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Logge af server
Fra : lexusmerlot
Vist : 656 gange
100 point
Dato : 15-10-10 08:09

Kan nogen forklare mig hvorfor eller hellere hvordan brugerne logger af serveren windows 2003?
Når en bruger er færdig med at være på serveren og logger af, bliver vedkommende "hængende" og blokerer for andre brugere. Skærmen forbliver blå/grå og tom, men lukker ikke ned.
Hvad skal man gøre?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-10-10 08:30

Prøv at slette midlertidige internetfiler og cookies

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-10-10 08:31

Gå i funktioner - internetindstillinger - slet -og slet dem så der

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 110 point
Dato : 15-10-10 08:52

sansynligvis fordi, de ikke logger af, men bare lukker sessionen.

du kan oprette en genvej til alle brugere (smid den evt. i all useres desktop på server)

genvejen som de bare skal dobbeltkikke på

c:\windows\system32\logoff.exe

det vanskelige ligger så i at få brugerne til at bruge denne genvej

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 15-10-10 09:07

Hejsa,

Oplever efter sidste opdatering fra MS (i denne uge) samme problem med Windows 2000 Advanced Exchange mail NT server. I Event Viewer log vises at der opstår en fejl med Event ID 2070. Ved "kold" start af serveren kommer mailen op igen, men fejler efter et par logons, så jeg følger lige med på sidelinien om nogen her kan komme med en mulig løsning. Engang imellem forbander jeg MS opdateringerne da serveren nu har kørt 24/7 siden 2002 men oplever tit problemer efter MS opdateringer

Bluesky

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-10-10 09:15

Pia Skov har haft det samme problem... det blev løst på denne måde

http://www.kandu.dk/Spg145634.aspx

Kommentar
Fra : dk

Dato : 15-10-10 09:20

>>Nordsted1
det er et server problem og har ikke noget med internet sider at gøre.............

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 15-10-10 13:32

Jeg har da et par servere hvor det er et problem at folk ikke logger af men bare trykker på krydset

Den ene går jeg så ind på via mstsc.exe /admin og smider brugerne af
Den anden genstarter jeg bare så der har jeg lavet et lille script på mit skrivebord jeg bare skal dblt.klikke på

Godkendelse af svar
Fra : lexusmerlot

Dato : 18-10-10 07:37

Tak for svaret dk.
Din løsning var den bedste og den kunne bruges. Jeg svinger pisken.....
Venlige hilsner