/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hvor døde Christen Christensen???
Fra : 2601
Vist : 1013 gange
500 point
Dato : 13-10-10 17:30

Jeg kan ikke finde Christen Christensen født 1806 i Butterup sogn i Merløse herred, Holbæk amt.
Han bliver 2 juledag 1806 fremstillet i Kirken og den 1. juni 1831 bliver han viet i Kundby Kirke til Kirsten Pedersdatter.

De får 4 børn hvoraf den ene dør som lille.
Jeg har FT 1834, 1845, 1850.
Folketælling - 1834.
Holbæk, Tuse, Svinninge, Svinninge by, en Gaard, 80,
Samtlige personer i husstanden
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Christen Christensen 28, Gift Gaardmand
Kirsten Pedersdatter 26, Gift Hans kone
Jens Christensen 2, Ugift Deres søn
Lars Christiansen 22, Ugift Tjenestefolk
Niels Sørensen 15, Ugift Tjenestefolk
Johanne Petersdatter 17, Ugift Tjenestefolk
Maren Andersdatter 14, Ugift Pleiedatter

Folketælling - 1845.
Holbæk, Tuse, Svinninge, Svinninge Bye, 1 Gaard, 88,
Samtlige personer i husstanden
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Christen Christensen 39, Gift Arvefæster Gaardmand Butterup H. Amt
Kirsten Pedersdatter 37, Gift hans Kone Kundbye H. Amt
Jens Christensen 13, Ugift Deres Børn Her i Sognet [Svinninge]
Bodil Marie Christensdatter 10, Ugift Deres Børn Her i Sognet [Svinninge]
Christen Christensen 7, Ugift Deres Børn Her i Sognet [Svinninge]
Peder Christensen 1, Ugift Deres Børn Her i Sognet [Svinninge]
Lars Frederich Pedersen 17, Ugift Tjenestetyende Wallekilde H. Amt
Marie Andersdatter 20, Ugift Tjenestetyende Kundbye H. Amt
Karen Kirstine Sørensdatter 16, Ugift Tjenestetyende Her i Sognet [Svinninge]

Folketælling - 1850.
Holbæk, Tuse, Svinninge, Svinninge, En Gaard, 105,
Samtlige personer i husstanden
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Christen Christensen 44, Gift Arvefæste, Gaardmand Butterup
Kirsten Pedersdatter 42, Gift Hans kone Kundby
Jens Christensen 18, Ugift Deres børn Svinninge
Bodil Marie Christensdatter 15, Ugift Deres børn Svinninge
Peder Christensen 6, Ugift Deres børn Svinninge
Hans Pedersen 26, Gift Tjenestefolk Kundby
Karen Madsdatter 23, Ugift Tjenestefolk Hjembæk

Jeg har også afgangsliste da de flytter til Atterup i Grevinge Sogn.

31 marts 1852.
Afgangsliste.
Afgået fra Sognet formeldt Bortrejst.
Nr. 25, Navn. Christen Christensen og hustru Kirsten Pedersdatter, Alder. 45 - 43, Håndtering. forh. Gårdfolk i Svinninge, Hvorhen bortrejst: Atterup i Grevinge Sogn, Anmærkninger: 30/3 52.
Svinninge Kirkebog side 117 nr. 25, Opslag 106, 1851-1869.

Jeg har også FT 1860 Atterup i Grevinge Sogn hvor han bor med sin svigersøn og datter samt den yngste søn. Kustruen kan jeg ikke finde efter 1852 da de flytter til Atterup.

Jeg har set FT 1870, men der er ingen af familien.

Mogle der kender ham og ved hvor han er død. ????

På forhånd tak for hjælpen.

PS Datteren bliver gift 13. september 1859 i Kundby Kirke, Holbæk amt og flytter senere med sin mand Jens Peter Hansen til Nørre Jernløse hvor de begge dør henholdsvis 22. feb. 1900 og 15. marts 1909.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 13-10-10 19:01

Grevinge Ods Holbæk Grevinge 1844 1864
opslag 125 nr. 11 kan det være din ?
senta

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 13-10-10 22:16

Til Senta.

Først tak for din hjælp. Dernæst desværer.
Han fil ikke flere børn end der er opgivet.

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : senta

Dato : 13-10-10 23:09

Han fil ikke flere børn end der er opgivet.
står der ikke gårdmand christen christensens kone kirsten pedersdatter i atterup 46 år det er lidt utydelig men::
senta

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 14-10-10 12:54

Til senta.

Uha det var en fejl. Jeg læste det som et barn. Det må du undskylde. Du har ret.

Undskyld - Undskyld

Med flov hilsen

Kommentar
Fra : senta

Dato : 14-10-10 13:17

tilgivet jeg tror også christen christensen er død samme sted
senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 14-10-10 13:54

Grevinge Ods Holbæk Grevinge 1880 1890
opslag 163 nr.10 død 1882 er det ikke din christen christensen??
senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 14-10-10 14:00

ao folketælling grevinge 1880 opslag 7 nr 17 et hus kristen christensen født butterup sogn osv
senta

Accepteret svar
Fra : senta

Modtaget 500 point
Dato : 14-10-10 14:05

ao folketælling grevinge 1870 opslag 76 nr 16 et hus kristen christensen født botterup sogn osv
senta

Godkendelse af svar
Fra : 2601

Dato : 14-10-10 14:35

Tak for svaret senta. Når jeg tog fej er det fordi nr. 11=1852 er et barn og opslag 11=1853 er Kirsten Pedersdatter. Heraf kan man lære at man skal se sig godt for. Jeg er ked af ar jeg har overset CC i FT 1870, men jeg så ham ikke. Jeg var i gang med at se afgangsliste for anden gang for jeg troede at han var taget til sin datter og svigersøn til Nørre Jernløse.

Må jeg sige dig mange tak for din hjælp.

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : senta

Dato : 14-10-10 15:11

det var så lidt du ved 4 øjne er sommetider bedre en 2
mvh
senta