/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Sygesikring Berlin
Fra : troldenesdhb
Vist : 577 gange
100 point
Dato : 10-10-10 06:51

Hvis man skal til berlin, skal man så have det blå sygesikrings bevis med?

Hvis man rejser til berlin og kommer til skade, er man så dækket af hjemtransport??

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 110 point
Dato : 10-10-10 07:01
Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 10-10-10 07:02

Rejser jeg ud, har jeg altid sikret mig med både det gule og det blå. For jeg stoler ikke på at alle lande opfatter reglerne som vi gør i Danmark.
Og det hedder sig at det gule er tilstrækkeligt i EU.
Men det er en god ide at supplere med en rejsesygesikring, - og den er der nogen der automatisk har gennem deres fagforening.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-10-10 07:55

Jeg har også altid begge kort med, også selv om det "kun" er til Tyskland

Så vidt jeg kan læse mig til, blev reglerne også ændret for det blå kort. På et tidspunkt kunne vi kun bruge det gule i Norden, men nu er det gælder det igen de fleste steder, og det blå er beregnet til kronisk syge og hvis man skal være der i over 30 dage

Man kan bestille det blå kort via nettet, gratis. Tidligere var det gyldigt i et år, men nu er det 5 år (mener jeg det er)

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 10-10-10 09:18

hjem transport nej men ellers ja

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-10-10 10:01

Jeg har også begge kort med, for en sikkerhedsskyld.

Godkendelse af svar
Fra : troldenesdhb

Dato : 10-10-10 18:36

Tak for svaret Nordsted1.