/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
JUL c",)
Fra : Majormajor
Vist : 640 gange
287 point
Dato : 08-10-10 07:22

Nå, kære venner og andre brugere .

Er I alle ved at være færdige med juleforberedelserne - mad, pynt, gæster og gaver ?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-10-10 07:32

Jul er et skældsord indtil 1.12 (det ved jeg godt ikke kan lade sig gøre)

En af forretningerne her i byen har solgt juleting/pyntet op siden midten af september... det er lige til at få kvalme af/blive træt af julen inden december--- stakkels ansatte ---

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-10-10 07:34

Nej, jul kan andre tage sig af.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-10-10 07:35

Godmorgen Nordsted1 ha en god dag.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-10-10 07:45

Go' morn Teil, ... tak i lige måde

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 08-10-10 08:14

Vi HAR da overstået dén måned der var...Jul-i

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 287 point
Dato : 08-10-10 08:39

Tak fordi du minder os om julen. Det er alt for tidligt!
Men det sjove er, at man vil så gerne bage, pynte, lave julekort, sy julenisser, hygge og holde julefrokoster, - intentionerne er der: Vi skal rigtig hygge, men inden man får set sig om, så er det alligevel pludselig jul, og alle praktiske gøremål foregår alligevel ofte i ugen op til jul!
Omkring 1. december plejer familien her at vågne lidt op, - så er det ikke længere for tidligt - så er det på høje tid at få lavet adventskrans og få alle nisserne sat på plads.
Ja, og det man så ikke nåede i år, nås nok til næste år, så er det jo bare at starte lidt tidligere

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 08-10-10 08:41

Jow da, Århus - var der også i?

Og forresten også god dag til alle .

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 08-10-10 08:43

Jow Major....Også goddag til dig

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 08-10-10 09:04

Julen skal holdes når den skal, og ca 1 måned før kan man starte med forberedelserne. Min julestemning forsvinder når forretningerne starter i oktober.

Dog gør jeg en ting for at lette julen. I november køber jeg alle julegaverne. Så skal jeg ikke tænke på det i dagene før jul.

Og en rigtig god dag til alle, her regner det.

Men hvad sang Dirk Passer (og ovenoven altng stråler moder sol)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-10-10 10:29

Vi er næsten færdig med at pynte op.

Min ønskeseddel er her, så i kan nå at spare sammen:
En gul ferrari med hardtop.
Et lille hus på Tenerife ( bare et par hundrede kvadratmeter)
Nye sokker
En citroén C6 som min kone kan låne.
En større carport
En flaske Chile-vin fra Netto
En lille Græsk ø med hus på
Et skib vi kan bo på (må godt være lidt mindre end det ham Gates har)
En ny musemåtte med billede af mig selv.

Ps. Vi vil prøve at nå hjem til Juleaften og være klar til at modtage alle gaverne.

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 08-10-10 11:07

Jeg startede med juleforberedelser i sommers .............

HVAD - HVORFOR !!!

Hvis man skal have sin gode solbærsnaps klar til julemåneden, så er det i gang med det hårde arbejde allerede i juli.

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 08-10-10 11:51

Eyvind altså
Citat
En gul ferrari med hardtop.
En Ferrari SKAL være rød

PS. Her stråler solen , så det tegner til at blive en dejlig JUL, ik ås Nordsted ?

Og Christa - det blir ski skønt, når vi skal smage på snapsen .

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-10-10 13:50

Så en gul Ferrari med røde lædersæder, med en platinblond dulle. Sikke farver.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 08-10-10 16:47

Okay - jeg indrømmer det gerne. Jeg elsker julen. Og ja, jeg er i gang. Det er jeg stort set hele året
Jeg køber små gaver til pakkekalenderen, når jeg støder på fine ting. Helt fra januar måned. Jeg har netop afprøvet en ny småkage opskrift, som skal gentages til december.

I mit vindue står den første julestjerne (blot i en lyserød udgave).

I efterårsferien tager jeg min datter med til London for at købe julegaver.

Jeg strikker pt på en julegave, og planen for selve juleaften er lagt (hvem kommer, hvem gør hvad etc.)

jo jo, man har lov til at forberede julen i så god tid som muligt. Så bliver det ikke så presset i december

Glædelig For-(h)jul

Kommentar
Fra : gribben1

Dato : 08-10-10 22:01

Vi har for længst afskaffet julen her i huset, vi plejer at rejse væk.

Derudover har vi indført, at ungerne/børnebørn får indsat et beløb på hver deres bankkonto, som de så kan enten spare op eller bruge til noget fornuftigt.

Vi er i den alder, hvor vi ikke mangler noget men også i den alder, hvor VI bestemme, hvad der skal ind i huset, der er såmænd rigeligt af alting, især af det der skal skrottes.

Ungerne kommer så 1. eller 2. juledag til frokost, kører hjem samme dag, det er alle glade for, da der er små børn - ingen stress for dem - ingen stress eller prestige for os.

Jeg ved det lyder ufestligt, men det er faktisk rart ikke at skal stå i køkkenet i dagevis, men har tid til at hygge med børn & børnebørn, der elsker konceptet.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 08-10-10 22:20

Også dette juletid skal jeg lave husflid til Den Gamle By. Er jeg startet på mine store gæs, nahhhh.

Så krydser jeg fingre for, at jeg husker rigtigt, at vi er på gaver med søster og deres menageri, når vi holder jul sammen. Så kan jeg ski godt overse det - og få råd til det

God -dejligt vejr - dag i morgen!

Hanne

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-10-10 22:31

Majormajor.... ti så stille--og her skal så være en smiley med fingrene i ørerne

Jeg giiider ikke tænke på jul allerede... og selv om jeg først begynder 1.12 så får jeg ikke stress, jeg
har efterhånden rutinen i at holde jul

Den eneste forskel fra forrige år er, at jeg i år bliver nød til at gå på jagt efter et plastikgrantræ, ikke lige det jeg forbinder med jul, men pga allergi bliver jeg nød til det

Det eneste jeg skal bruge, er div. ønskesedler så går det hele meget nemmere, og kan såmænd klares på en dags tid eller to

Det nytter heller ikke hvis jeg begynder på konfekt/småkager i for god tid, så skal jeg bare ud og handle ind igen

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 08-10-10 22:40

Hej pifo
Citat
Okay - jeg indrømmer det gerne. Jeg elsker julen. Og ja, jeg er i gang. Det er jeg stort set hele året
Fantastisk. Du er jo en helt Nordsted-modsat .

Hej gribben
Citat
Ungerne kommer så 1. eller 2. juledag til frokost, kører hjem samme dag, det er alle glade for, da der er små børn - ingen stress for dem - ingen stress eller prestige for os.

Det er da festligt .

Og hej Eyvind
Sikke da en farverig fantasi du har. Og jeg håber sgu, at alle dine småønsker bliver indfriet .

Og hej Hanne
Du ka vel få yearhouse til at hjælpe dig med de fugle. Den rare mand bor jo også i Århus .

Og hvor er det herligt at læse, hvor forskellige vi er mht julen. Bliv endelig ved. Hos os er vi kun nået til ønskeseddelstadet, og hvor vi skal feste. Hos os - far, mor (mig) datter og barnebarn .

Men hvor blev Nordsted dog af ? Mon hun stadig sidder og er ?

God nu nat til alle

Kærlig hilsen fra Kirstine .

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 08-10-10 22:42

HOVSA - Der var du jo Nordsted. Fanme sjovt, at du sådan lige skriver til mig, mens jeg driller dig .

Kommentar
Fra : kayam

Dato : 08-10-10 22:53

kort og godt nix

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-10-10 22:56

Jamen jeg er altså ikke - julehader - men hader at det hele begynder allerede nu, det bliver så forfladiget eller hvordan skal jeg sige det

Jeg har også "børn" der har føs'da i både oktober og november og det kommer lige som før julen, ikke at jeg skal holde for dem begge længere, men den ene vil jeg nok holde for, der er ikke de store pladsforhold hvor "ungen" bor

Jeg ved jo hvad der skal laves/handles ind, hvis det bliver mig der holder julen (det gør det sgu nok, selv om det ikke er min tur) så det er faktisk kun julegaverne der mangler ud over det alm. juleindkøb

Men jeg er næsten sikker på det hele ændre sig, når der engang kommer små børn i familien, så bliver der en anden "stemning" over det... som det er nu, er det mest maden, men den er nu også go

Vi holder altid 2. juledag for unger/svigerunger... men meget afslappet.... hver kommer med et madønske, men efterhånden som familien er vokset, kniber med at vi kan spise "alle ønskerne" og så spiller vi også raflespil, hvor vi har købt alle gaverne

Rigtigt hyggeligt, men som sagt ikke noget jeg har lyst til at tænke på allerede nu, og da slet ikke at se julepyntede forretninger

Majormajor.... hold så op at drille

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-10-10 23:05

*madønske* hver

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 08-10-10 23:12

God sen aften søde Nordsted .
Nu skal jeg nok stoppe. For jeg har det faktisk lige som dig. Julen hører sådan set kun til i december måned. Men det er da dejligt, at mange begynder forberedelserne, når det passer dem.

Der skulle dog bare være en lov om, at forretningerne først måtte pynte den første dec. og ikke en dag før, nemlig.

Og så god nat kære frue .

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 09-10-10 17:37

Jeg har også altid elsket julen, og har det på samme måde som Nordsted1 og fru majoren.

Yearhouse.... han kører bare for stærkt på min symaskine

Hanne

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 09-10-10 18:02

Halløj venner - hvor er barnet i jer gemt henne?

Nu er det jo ikke sådan, at mit hjem oser af julepynt året rundt, men jeg kan ikke lade være at glæde mig en smule, når butikkerne får de første julehæfter

Midt i en stresset hverdag, så er det godt at tænke på en tid, hvor familien samles. Børnenes øjne glimtrer og huset dufter af jul. Måske er det bare en virkeligheds flugt, men jeg glæder mig altså stadigvæk som et lille barn

Nå, det glæder mig at Kirstine leger drillenisse med Nordsted - så er der håb for jer

God aften, I kære venner

Hilsen fra en meget forkølet pifo, der godt kunne bruge et glas varm glögg lige nu

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-10-10 18:23

Citat
når butikkerne får de første julehæfter
Jow da, men ikke allerede i september

Citat
Hilsen fra en meget forkølet pifo, der godt kunne bruge et glas varm glögg lige nu

Din stakke... rigtig god bedring... du kan da varme noget rødvin, du kan alligevel ikke smage alt det der mangler...........og glæd dig over at det ikke er jul, for så havde du ikke kunne smage maden

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-10-10 18:24

Hanne

Citat
Yearhouse.... han kører bare for stærkt på min symaskine

Hold liiige lidt øje med ham, han må ikke kører over 50t i byen

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 09-10-10 19:11

Tak Nordsted, jeg kan mærke at dine trøstende ord varmer

Og ja, jeg overgiver mig. Lige nu er jeg glad for at det ikke er jul endnu, for det har jeg slet ikke kræfter til

Tror jeg vil se om ikke der kunne blive til en romtoddy i stedet for glögg.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-10-10 19:21

Er i ved at være klar til at stemme i.
Som i kan se, er jeg gået i gang.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 09-10-10 19:41

sådan Eyvind,
Det hjalp på humøret

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 09-10-10 21:00

Hejsa pifo.

Du ønskes altså bare rigtig god bedring fra mig af .

Kærligst Kirstine

Godkendelse af svar
Fra : Majormajor

Dato : 11-10-10 22:41

Tak for svaret katekismus. For det er sikkert sådan de fleste af os "takler" den søde juletid .

Kærligst Kirstine og