/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Java Scripts / Spørgsmål
10  konsulent.. 626
Mouseover under-menu
Fra : jakiil
Vist : 355 gange
100 point
Dato : 08-05-03 21:49

Hej

Er der ikke nogle der kan hjælpe før jeg bliver rød i hovedet og koget over, nu har jeg prøvet og prøvet og prøvet og kigget og kigget og kigget, men jeg kan ikke finde fejlen.

Kig ind på http://www.retrieverne.dk/sika

sæt musen over den ene knap der er i "menuen", der skulle så komme en undermenu frem, det gør den også men man kan ikke se den ordentligt, fordi "musen hænger fast i det forkerte hjørne" hvis I kan se hvad jeg mener. Undermenuen skulle gerne komme frem, så det er det øverste venstre hjørne, der starter ved musen, og ikke der øverste højre hjørne, som det er nu, hvor man så ikke kan se hvad der står i undermenuen. Kan I hjælpe? kan I i det heletaget forstå hvad jeg mener? eller er jeg umuligt til at forklare.

Jane

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 09-05-03 11:24

Hej Jane - ja det ser ærlig talt ikke smadder-smart ud

- men jeg tror det er noget du skal stille på i selve scriptet - så måske hvis du kunne henvise til hvor du har fundet scriptet eller måske kunne kopiere det ind her - kan jeg "måske" hjælpe.....

Karina

Kommentar
Fra : jakiil

Dato : 09-05-03 12:12

Hejhej

Jeg klistrede ikke koden direkte ind for den er lang, jeg regnede med at I ville se det direkte i min kode på siden (derfor lavede jeg testsiden), men jeg har hentet den her (der virker den som den skal men så snart jeg kopiere den direkte over så......)

http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex1/popit.htm

Jane

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 09-05-03 12:24

Ja så godt dit link, men der kan man ikke lige gå i "Vis kilde" - det er jo et frameset du bruger, og der får man ikke at se hvilke scripts osv der er tilknyttet siden - jeg prøver lige at kigge på det, og finder jeg ud af noget vender jeg tilbage

Karina

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 09-05-03 13:18

Lad mig først slå fast - det er IKKE en af de bedste scripts jeg har været stødt på...

jeg har testet og rodet lidt med den og tror jeg har løsningen - tjek denne side ud :
http://www.pc-teknikeren.dk/testramme.htm

Og lad mig høre fra dig om det funker for dig

God weekend ....

Kommentar
Fra : jakiil

Dato : 09-05-03 17:14

Øv det kan jeg godt se det virker fint på din side, så må jeg se hvad jeg vil gøre, jeg troede bare at den automatisk ville "flyde over" den anden ramme.

Kan man ikke lave noget lignende så den må overskygge den ramme til højre?

God weekend til dig også.

Jane

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 09-05-03 17:50

Nej den virker KUN i den ramme du vælger at placere den i - men hvis du tager nogle af de forbehold jeg beskriver på siden, kan du altså sagtens gøre rammen smallere end de 300px......

Karina

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 09-05-03 18:11

Jeg har nu på samme adresse fået den ned på 187 px - har gjort tekststørrelsen mindre fra 12pt til 10pt - alt hjælper jo

Karina