/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Hotmail fotos
Fra : Sønder
Vist : 1159 gange
100 point
Dato : 03-10-10 11:02

Jeg sender en del fotos rundt med min Hotmail.
Nu er systemet (igen) ændret så jeg kan vælge mellem at sende dem som vedhæftet fil(fuld størrelse) eller som komprimeret foto.
Jeg villle helst vælge det sidste, da jeg kun kan vedhæfte 10Mb.
Men når jeg trykker vedhæft>fotos>send komprimerede fotos>(jeg markerer et foto)>upload now, lyder der blot et "pling" eller måske snarere et "duk" og så sker der ikke en sxxx mere.
Er der en indstilleing, der mangler ? Skal jeg opgradere/købe mulighed for at sende større vedhæftede filer (og hvor gør jeg det?)?
Det fungerede fint indtil de lavede disse ny indstillinger og muligheder.
Og husk lige: Skriv langsomt, jeg er en ældre mand

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-10-10 11:35

Hotmail er en mail tjeneste, det ved du godt men du har ikke skrevet om hvordan du kommer ind på din hotmail, bruger du et mail program på computeren eller ser du din hotmail i browseren (Internet Explorer) ?
Det er for at kunne give dig den mest relevante hjælp at jeg spørger.

Helt generelt vil jeg anbefale at lægge dine billeder i en zip mappe og så sende dem bagefter, marker et antal billeder ved at trække musen henover med venstre museknap nede og højre klik, vælg Send til zip komprimeret mappe (tror jeg det hedder) bagefter kan du skrive en mail og vedhæfte den zip mappe du lige har lavet.
Husk hvor du gemmer zip mappen

Hvis du bruger Windows Live mail (ikke at forveksle med Windows mail) så kan du sende en foto mail, men vi ved jo ikke endnu hvad du bruger til mails

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 110 point
Dato : 03-10-10 11:46

Citat
Er der en indstilleing, der mangler ? Skal jeg opgradere/købe mulighed for at sende større vedhæftede filer (og hvor gør jeg det?)?
nej det er selve hotmail den er gal med fandt jeg ud af, Microsoft har fundet en sikkerheds brist i funktionen med at uploade billeder og midlertidig jeg den funktion sat ud af kraft, du får igen mulighed for at sende billeder når Microsoft får lukket hullet sidst i september skriver de så det må være på tide nu vi er i oktober.
Prøv at opdatere din computer bare for at se om løsningen er kommet

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 03-10-10 13:19

Ville det ikke være lettere og bruge google's picasa, til og dele billeder? Sås akl du kun uploade dem en gang og spærre dine billeder så det kun er dem du sender et link til der kan se dem.

Godkendelse af svar
Fra : Sønder

Dato : 07-10-10 17:21

Tak for svaret o.v.n.. Jeg venter og håber, men de skriver, at tusinder har problemet. Håber de kan lave det "på én gang"..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-10-10 18:07

Tak - ja håbet er lysegrønt og mon ikke Microsoft får løst problemet