/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Importere meddelelser fra anden harddisk
Fra : Thyregod8
Vist : 1447 gange
200 point
Dato : 26-09-10 13:37

Jeg er den ulykkelige ejer af et Windows vista styresystem, der er blevet angrebet af virus. Der var kun en mulighed mod det, nemlig at slette hele harddisken og installere styresytemet påny. Heldigvis har jeg en backup på en anden harddisk, så jeg kan overføre mine data påny.
Imidlertid kan jeg ikke finde ud af at importere alle mine mails til Windows Mail. Når jeg går ind i filer og vælger importer kommer der en mulighed frem med Micrsoft Windows mail 7, hvorfra jeg så kan søge og importere??

Er der nogen der kan sige mig hvor kan jeg finde mappen med mine mail, hvad hedder de, hvad kan jeg søge efter, så jeg kan importere dem?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-09-10 15:42
Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-09-10 15:50

Sorry læste forkert....

Det er som jeg forstår det fra Winmail til Winmail du vil kopiere....

Exporter fra det gamle winmail og Importer i den nye...

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 26-09-10 21:19

Ja men hvad hedder filerne i systemet, så jeg kan vælge dem og importere dem til min nye Windows Mail?

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 26-09-10 21:43

Citat
importere alle mine mails til Windows Mail

og få virus igen??
virker mail-systemet i VISTA sammen med se7ven```?
+

Citat
så jeg kan importere dem?

Øhh fra hvad? og til
Citat
Der var kun en mulighed mod det, nemlig at slette hele harddisken

du må jo have en eller anden form for FIL/ backup
Citat
Imidlertid kan jeg ikke finde ud af at importere alle mine mails til Windows Mail. Når jeg går ind i filer og vælger importer kommer der en mulighed frem med Micrsoft Windows mail 7, hvorfra jeg så kan søge og importere??

spiller de 2 systemer sammen_ som skrevet
ellers find mappen!!!!!!!!!!!!! du har taget en bacup af
=
der ligger det hele

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 26-09-10 23:03

Citat
spiller de 2 systemer sammen_ som skrevet
ellers find mappen!!!!!!!!!!!!! du har taget en bacup af
=
der ligger det hele

Hele min harddisk har backup på en harddisk, der er fysisk uden forbindele med maskinen. Backupharddisken er virusskannet ligesom min alm. hardisk, men af en elle anden grund har antivirusprogrmmet ikke fanget den trojanske hest, som har gjort skade.
Jeg har så en mængde mail liggende på min backupdisk, som jeg gerne vil have importeret til det nye installerede Windows Mail. Man kan importere disse mail ved hjælp af window Mail, men jeg er nødt til at vide, hvad de hedder, altså hvilken type og hvor de kan være på min backupharddisk. Jeg ved ikke hvor jeg skal søge. Måske er der nogen der har prøvet det

Annuller spørgsmålet
Fra : Thyregod8

Dato : 06-10-10 13:00

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

Jeg kunne slet ikke bruge besvarelserne. Som jeg skrev, var jeg interesseret i hvor på Windows jeg kunne finde filerne.
Jeg har arbejdet længe med problemet og fandt ad omveje, hvor filerne ligger ved at søge på nogle navne. Filerne ligger dybt inde i windowsstien.

Her er den til andre, der skulle få brug for det.

C:\Users\computernavn\AppData\Local\Microsoft\Windows Mail\Local Folders