/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Driver til Medion 95400
Fra : troldenesdhb
Vist : 1264 gange
100 point
Dato : 26-09-10 10:10

Jeg har formateret en pcer og geninstalleret XP. JEG HAR IKKE DRIVER SKIVEN SOM FULGTE MED.

Nu har jeg så prøvet at hente driverne på *Aldis¨hjemmeside, men selvom jeg installere dem, så starter computeren hver gang op og skriver at den mangler PCI Device

Nogle der kan hjælpe

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-09-10 10:15

Det er her du har været ikke.
http://www.medion.dk/service/?drivere_og_opdateringer/drivere_og_opdateringer.htm

Og søgt med s/n nummeret.....................

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 26-09-10 10:25
Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 26-09-10 10:50

Til Eyvind

Det er der jeg har hentet driverne, det virker ikke

Til Ferik

Godt link, men desværre finder den ikke det jeg mangler. Men smart den laver et link, så man kan flytte en fil over på en pcer med netværk

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-09-10 10:59

Den mangler PCI device - er det mon et skærmkort der snakkes om.

Der skal du måske ud til fabrikanten af skærmkortet, og hente driveren.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 26-09-10 11:29

Det er :

Bluetooth
Wlan
usb
og et par andre

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 26-09-10 11:35

og

ethernet controller
pci modem

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-09-10 11:37

Ok så er det driveren til bundkortet.

Har du fundet s/n nummeret....................og hvad er det.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 26-09-10 11:47

man kan ikke søge på sn nummeret............. men det er :
914A601DK05060096AK000

Men model nummeret er

MD 95400

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-09-10 12:05

Det er en bærbar computer du har så.
Er Eyvind gået til middag?
Det er den her du skal have installeret:
http://www1.medion.de/downloads/index.pl?op=detail&id=2600&type=treiber&lang=dk_neu

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 26-09-10 13:21

som før skrevet, det har jeg prøvet. Når den så har installeret skal man genstarte, derefter spørger den om de samme drivere igen................

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-09-10 14:10

Jeg blev sendt ud på en gåtur i guds friske natur.

Jeg mener også at den chipset driver skal ind først.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 26-09-10 15:24

er der slet ingen der læser hvad jeg skriver??????++

Jeg har prøvet den, uden held

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-09-10 16:13

Ok - det må så være den forkerte driver, som du startede med at fortælle.
(Vi troede nok ikke helt på det )

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 26-09-10 17:50

tag det nu lige helt roligt et øjeblik.

først henter du driverne (alle sammen)

så starter du med at installere chipsættet

derefter installerer du resten af driverne

specielt vedrørende bluetooth kan der være problemer men dem gemmer vi lige til senere

kig i enhedshåndtering og se efter om der mangler drivere

hvis der er en enhed med fejl så prøv at klikke på opdater/geninstaller driver, det burde virke nu hvor du har installeret de rigtige drivere

Vedrørende bluetooth, det er nogen gange nødvendigt at gå i enhedshåndtering og fjerne bluetooth, efterfølgende laver man en søgning efter hardwareændringer og så triller driverne normalt ind uden problemer

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 26-09-10 18:13

hmmmmm

Det er jo det jeg skriver jeg har prøvet.................

Jeg har prøvet at fjerne alle med gul trekant i enhedshåndtering, derefter installeret chipset driverne. Så vil den genstarte og det har jeg prøvet........ den starter så forfra med at ville have chipset driverne....

Jeg har også prøvet at gå videre uden at genstarte, med med det samme jeg genstarter, vil den have driverne igen.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 26-09-10 18:22

Citat
hmmmmm

Det er jo det jeg skriver jeg har prøvet.................

Nej, det var ikke det jeg skrev
du skal IKKE fjerne alm enheder i enhedshåndteringen, det er kun bluetooth og KUN hvis de driller

skal lige spise, kigger lige på driveren lidt senere

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 26-09-10 18:54

Velbekomme...........

Så vil jeg lige opsumere

Jeg har nu prøvet

1) installere driveren til Chipset, og genstartet. Den kan nu finde trådløs netværk men når jeg prøver at logge på viser den

http://troldhede.dk/test.htm

Jeg har en Pro forbindelse fra TDC og kan derfor ikke slette nøglen eller ændre den

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 26-09-10 20:01

ahhh, det var dejligt med lidt mad

ok, bare lige for at være sikker, du har:
1. hentet driverne
2. kørt den exefil du har hentet
3. åbnet mappen c:\medion og kørt installationen (medion har det med at blande det hele i en stor pærevælling)

kan se at chipsætdriveren hedder INFINST_6_2_1_1001.EXE og driveren til det trådløse startes med autorun.exe

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 26-09-10 20:41

Citat
Jeg har en Pro forbindelse fra TDC og kan derfor ikke slette nøglen eller ændre den

Det er der da heller ingen grund til med mindre der er for mange der har nøglen

Det billede du har lagt op viser at din computer forsøger at anvende WEP kryptering, dette håber jeg da er en fejl, minimum WPA, Helst WPA2

Har du kørt autorun.exe (det fine lyseblå intel ikon med stregerne)

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 26-09-10 21:23

jep. Jeg har kørt den.

Som du kan se på billedet, så vil den ikke gå trådløst på nettet. Hvor jeg ændre wpa eller wpa2 aner jeg ikke

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 26-09-10 21:29

det må vist være knappen "avanceret" du skal have fat i, men jeg ville nok prøve at gå den anden vej og oprette forbindelsen manuelt.

Hvis du har mod på det (og computeren er på nettet med et kabel) kan vi altid lave en fjernforbindelse med zoho eller teamviewer

Annuller spørgsmålet
Fra : troldenesdhb

Dato : 26-12-10 13:27

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål