/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Hot-mail
Fra : Ammitz
Vist : 771 gange
100 point
Dato : 19-09-10 17:31

Hvordan tjekker man sin Hot-mail for virus, Trojanske heste m.m.

Spørger for en ven! - Jeg anvender ikke selv Hot-mail!

Ammitz

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 19-09-10 17:42

det gør hotmail selv og skulle der være en mail fra en man ikke kende så sletter man den bare. Skulle man være i tvivl om en vedhæftet fil fra en ven, så spørger man vennen til mailen.

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 19-09-10 17:55

Det giver sig udslag således:
Der hentes en adresse fra kartoteket, - uden man selv har valgt det, - og så sender den noget spam fra min vens Hot-mail-adresse - til den adresse den har stjålet!
Det den sender er ikke noget ukendt som kommer andet steds fra.

Ammitz

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 19-09-10 17:55

Hotmail har selv antivirus og spangigters programmer på deres server, så de fanger selv sådan nogle mail. Og som det er skrevet, kender man ikke afsenderen så sletter man mailen.

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 110 point
Dato : 19-09-10 18:03

Og nu kan jeg ikke skrive mere, der skulle stå spamfigheters..

Og hvis din vens mail selv sender noget så skal han skrive til microsoft og fortælle dem det.

http://www.microsoft.com/danmark/om/kundeservice.aspx

Godkendelse af svar
Fra : Ammitz

Dato : 19-09-10 18:59

Tak for svaret granner01.

Det vil jeg gå videre med!

Ammitz

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-09-10 19:06

Det er ikke Hotmail som er problemet, der er noget skidt på din vens computer som kan sende mails uden brugeren opdager det, rens computeren Malwarebytes Antimalware, eller din vens Hotmail kan måske være hacket så det kan i høj grad anbefales at skifte password og vælge en som er svær at gætte

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 19-09-10 19:21

Selv tak.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-09-10 19:42

o.v.n.

Desværre er det sådan på kandu, at spørgeren ikke får mails, når spørgsmålet er lukket.

Men jeg giver dig ret i at det intet har med Hotmail/microsoft at gøre.

Vennen er selv skyld i at "mails" bliver videresendt. Han/hun bør lige få renset sin computer.

At klage til microsoft .... for en dumhed man selv har lavet .... ja det er vidensdeling på kandu

granner01 .... dit svar er ikke korrekt. "Vennen har selv klikket videre på en vedhæftet fil. Det kan vennen kun selv stå til ansvar for.

Men som o.v.n. skriver ... skift password.