/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Mystisk fuld harddisk...
Fra : axelbjarne
Vist : 696 gange
100 point
Dato : 17-09-10 15:18

Nu er det ikke min egen computer - men harddisken på vedkommendes computer viser den er 99% fuld...og det er så lidt af en gåde, fordi der ligger ikke meget på den, ud over styresystemet som er XP home - ....så.....?

mvh.
axelbjarne

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-09-10 15:22

Citat
fordi der ligger ikke meget på den

Den er måske ikke særlig stor

Du må jo komme med nogen "data" - det du skriver siger INTET....

Hvor stor ?
Er den delt op ?
Led efter filer større end 1 GB (uanset hvad de hedder) - det siger en masse.....

Accepteret svar
Fra : spam-free

Modtaget 110 point
Dato : 17-09-10 15:47

diskoprydning og defragmentering + chkdsk
Citat
styresystemet som er XP home

systemer har det med, at ligge temp-filer over på et andet drev end C:
prøv at slå funktionen VIS SKJULTE MAPPER til
den ligger i kontrolpanel/ mappeindstillinger/ vis skjulte mapper

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 17-09-10 15:49

Citat
temp-filer over på et andet drev end C:

der er åbentbart kun 1 partition, så en oprydning

Kommentar
Fra : perchris

Dato : 17-09-10 21:21

Det er da ligetil.
start/kontrolpanel/system og vedligeholdelse/(administration) frigør diskplads/
I diskoprydning click OK
åben diskoprydning igen og vælg flere indstllinger
og click ryd op i systemgendannelse og øjebliksbilleder.
Det er det sidste trin der virkelig giver dig noget.
-
Ellers få ccleaner til at gøre arbejdet
http://ccleaner.dk.malavida.com/d549-download-gratis-windows

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-09-10 22:05
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-09-10 11:01

H-klik på denne computer og vælg administrer.
Og vælg så diskhåndtering.

Kig nede på de farvede felter og fortæl hvad der står.

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 18-09-10 16:31

Harddisk på 40 GB - og der står brugt 37 GB - og der er kun Styresystemet som jeg regner med fylder 1½ GB....den ville ikke rette på hardisken, da jeg ville lave en kontrol via egenskaber....jeg tror simpelthen at den er kaput...vil prøve en at ligge systemet ind på en anden, når jeg får tid....

mvh.
axelbjarne

Godkendelse af svar
Fra : axelbjarne

Dato : 18-09-10 16:32

Tak for svaret spam-free.