/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Lave avi film til at sende med mail
Fra : Eyvind
Vist : 799 gange
100 point
Dato : 09-09-10 11:29

Jeg mangler et lille nemt program til lige at sende en filmstump med en mail uden at det skal fylde ret meget.
Jeg har haft sådan et fra Arksoft men det jeg har fundet "showbiz" kan ikke lave avi filen fra mit camera om til mail eller ..............jeg kan bare ikke finde ud af det.

Findes der sådan et lille fikst program til formålet.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 09-09-10 12:01

Du har en hel film, hvoraf du ønsker at tage et stykke ud. Gemme stykket og herefter sende det med mail?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-09-10 12:04

Næ - det er såmænd bare en lille filmstump jeg har optaget med mit camera 1-2 min. og som fylder ca. 50 Mb og ikke alle har nemt ved at modtage denne størrelse.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-09-10 12:06

Jeg har flere programmer som kan hakke film i små stumper.

Kommentar
Fra : grow

Dato : 09-09-10 12:12

Hvorfor sender du det ikke i mail via Windows Movie Maker?

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 09-09-10 12:13

Nå så du vil have den converteret til et andet videostandard.

noget lignende det her?
http://www.download.dk/index.asp?Kat=lyd&subkat=lydkonvertering&prog=36791&program=Alice%20DVD%20any%20Video%20to%20DivX%20Converter

jeg kender ikke lige det der program. Men vil lige lede efter jeg kender, som man kan stole på.

Accepteret svar
Fra : spam-free

Modtaget 100 point
Dato : 09-09-10 12:33

http://www.formatoz.com/
kan lave det til avi + du kan regulere filstørrelse
ved at ændre på bitraten i video streamen
at sende filer med mail = pak dem som rar/ zip

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 09-09-10 12:35

eller kod dem i flash, de fylder mindre
men kvaliteten er der efter.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-09-10 13:32

Hvorfor sender du det ikke i mail via Windows Movie Maker?
Det har jeg lige prøvet og den blev da reduceret meget, og fyldte 9 Mb.

Det skulle gerne være sådan at modtageren bare kan åbne den fil og se den lille film som kun er noget småt dokumentation.

Jeg havde jo en gang programmet som bare reducerede min lille film og så sendte jeg den - den havde måske selv et fremviserprogram indbygget så modtageren bare straks kunne kigge på filmen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-09-10 14:17

Jeg afprøver lige denne:
http://www.formatoz.com/

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 09-09-10 14:36
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-09-10 14:55

Jeg er ikke så hurtig, og prøver lige den formatFactory først for den reducerer ret godt.
Nu skal jeg lige prøve at sende den.

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 09-09-10 17:01

Tak for svaret spam-free.
Det ser ud til at denne kan klare det.................men der er lidt rigeligt at skrue på.
http://www.formatoz.com/

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 09-09-10 18:02

Citat
men der er lidt rigeligt at skrue på

ikke når du har prøvet det et par gange eller 100
øvelse gør mester =??? siger de fleste jo.

men alle disse konverterings programmer
kræver næsten altid en indsats af bruger,
før man får et rimelig godt resultat.
----
ellers kan
http://www.ashampoo.com/en/eur/pin/0537/Burning_Software/Ashampoo-Movie-Shrink-Burn-3
gøres ved bare at skrive OUTPUT størrelsen ind
så klarer programmet det hele
men så skal jo stadig gætte sig til kvaliteten,
selv om det også vises af programmet, men nemt at bruge
skal lige nævne at det JEG tænker på er udgav #2 og ikke den der henvises til #3

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-09-10 12:56

Tak "spam-free " for et godt program. det er lykkedes at reducere 47 Mb til kun 3,5 Mb, uden nævneværdig forringelse. Og så er det lige til at sende med mail, og modtagerne kan nemt afspille den lille film.
Det er dette program jeg har brugt: http://www.formatoz.com/