/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
opsamling af regnvand
Fra : svenliss
Vist : 2544 gange
400 point
Dato : 02-09-10 19:08

Jeg mangler skitse eller tegning til opsamling af regnvand fra nedløbsrør, og tappe fra en hane på tønden.
Det skal være et anlæg som begrænser algevækst, samt løser problemet m. overløbsvand.
Anvis også gerne hvor grej kan anskaffes - f.eks. anden tøndeform end den runde grønne, som de fleste byggemarkeder sælger.
Anlægget skal dog ikke være mere avanceret end man selv kan lave det.

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 02-09-10 19:15

Ved ikke om du kan få inspiration her:

http://www.idenyt.dk/artikler_show.asp?show=14973

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 02-09-10 19:28

Kunne det være sådan en her du er ude efter http://eshop.silvan.dk/vare_Park-startsaet_60380

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 02-09-10 20:43

http://www.rheinzink.dk/media/Regnvandssamler.pdf

Jeg synes denne er meget genial, så behøver tønden ikke så helt tæt på nedløbsrøret.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 02-09-10 21:05

Jeg har selv købt denne.

http://www.nettorvet.dk/show_product.aspx?dept_id=1151&pf%5Fid=6072476

Men jeg har ikke sat den ved et nedløbsrør, men den samler vand fra Markisen
Når det regner kører jeg nemlig markisen ud og der er en tagrende, og vandet skulle jo ikke ud i det blå.

Jeg synes bare den var pænere end de grønne plasttønder. Men nogle af de grønne kan sikkert opsamle meget mere.

Men husk ikke at bruge regnvand der har stået i tønden i sommervarmen til dine grøntsager. Men brug det til blomsterne.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 02-09-10 21:16
Kommentar
Fra : lham

Dato : 03-09-10 07:00

Hvor meget vand har du mulighed for / eller lyst til at opsamle-hvad skal vandet bruges til ?
Æstetiske krav til beholderudseende
vil gøre det nemmere at komme med ideer.

Kommentar
Fra : svenliss

Dato : 03-09-10 17:52

Jeg ønsker bare at opsamle 2-300 l. vand til havevanding, bilvask mm., så der skal gerne være et overløbssystem.
Opsamlingstønden skal helst være firkantet/regtangulær, og gerne i sort.
Iøvrigt er detaljeret vejledning mht. den tekniske udførelse jeg mangler.

Accepteret svar
Fra : smuller54

Modtaget 400 point
Dato : 03-09-10 18:03
Godkendelse af svar
Fra : svenliss

Dato : 03-09-10 19:33

Tak for svaret smuller54.