/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
parallel + USB konverter -hvilken port?
Fra : ingelein
Vist : 569 gange
50 point
Dato : 22-08-10 22:34

Hej
Jeg har en HP printer, som hidtil har kørt fint på en stationær PC - parallel port tilslutning. Nu har jeg købt en iMac og et konverter kabel, som omformer et parallel stik til et USB stik. Det fungerer fint med Mac'en - som bare fandt ud af det med det samme.

Imidlertid skal jeg også bruge HP Inkjekt 940c printeren sammen med min bærbare PC, og jeg kan ikke få det til at virke. Den har kontakt med printeren, men der udskrives kun 1/3 side eller også kommer der en besked om at printeren er løbet tør for papir. (Der er papir i den!).

Nu er jeg kommet i tvivl om det er en forkert printerport jeg har valgt?????

Jeg har installeret den rigtige software og pc'en kan også finde ny hardware. Men den skriver ikke hele siden ud.

Hvem har et bud på:
1. Hvad hedder den korrekte port til printeren?
2. Hvad kunne der ellers være galt?

Mac ' en fandt en "gutendriver" og det fungerer udmærket. Jeg har dog nogle filer, som ikke umiddelbart kan overføres til Mac. Dem vil jeg gerne skrive ud fra den bærbare.

Hvem har et forslag?

Mange hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 23-08-10 01:36

Hej
Troede ikke at hjælpen var så langt væk. Jeg skulle gerne have det til at fungere i dag. Nu har jeg oprettet et lokalt netværk mellem en Windows Pc og min iMac - og fået dem til at dele printeren, som jeg har sluttet til iMac'en.

Det var ikke helt ukompliceret - kan jeg fortælle - (I hvert tilfælde ikke for mig). Men nu funker det. Det lyder næsten utroligt, når jeg nu ikke kunne få en HP bærbar til at snakke sammen med en HP 940c printer via kabeforbindelse. Jeg klapper mig lige selv på skulderen!
Mange hilsner
Ingelein - som alligevel kunne tænke sig at vide, hvorfor jeg ikke kunne forbinde på den anden måde.

Kommentar
Fra : fun2

Dato : 23-08-10 17:23

En printer har en vis mængde hukommelse. Når computeren udskriver, skriver den til denne hukommelse og den skal selvfølgelig holde pause når hukommelsen i printeren er fuld, det kræver naturligvis at printeren fortæller at hukommelsen er fuld og at computeren kan se det.

Det der sker i dit tilfælde er sikkert at computeren ikke finder ud af at hukommelsen er fuld og den fortsætter derfor med at sende til printeren, der smider det der er for meget bort, og det bliver derfor ikke udskrevet. Det er tænkeligt at fejlen findes i driveren og/eller kablet der omsætter mellem USB og parallel port.

Ud over at sikre dig at du har den rigtige printer driver og driver til usb-port konverteren installeret, kan du nok ikke gøre andet end at købe en ny printer.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 04-09-10 21:28

Hej
Jeg annullerer spørgsmålet, fordi jeg fik det rigtige svar hos konkurrenten "Eksperten". Der var et vakst menneske som fandt ud af at min printer både har en USB port og en parallel port. Hvis jeg havde lavet en dyb knæbøjning og kigget grundigt efter, ville jeg have fået øje på USB porten, som sidder lige ved siden af parallelporten. Hm...........
Mange hilsner
Ingelein

Annuller spørgsmålet
Fra : ingelein

Dato : 28-10-10 22:07

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål