/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Kan den afspille Full HD?
Fra : troldenesdhb
Vist : 662 gange
150 point
Dato : 11-08-10 13:15

http://aldi.dk/OFFER_DK_MI/OFFER_32/OFF01.SHTML

den medie afspiller Aldi har idag, kan den afspille full hd, og hvad er jeres indtryk af den ellers?

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 11-08-10 13:21

- det tvivler jeg på, der står "HD ready". Mit indtryk er at den er grim...

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 160 point
Dato : 11-08-10 13:37

Den burde kunne afspille Fuld HD iføle dette http://aldi.dk/OFFER_DK_MI/OFFER_32/BIG01.HTM

Det lyder ellers som en smart sag...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-08-10 14:11

Ja - den kan afspille HD, men det kræver jo at det du "putter" i den ER i HD samt at skærmen du sætter til ligeledes kan klare HD (som minimum HD-Ready)

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 11-08-10 16:44

Ja det kan den. Det står på billedet : http://aldi.dk/OFFER_DK_MI/OFFER_32/BILD01.JPG
Men helt ærlig lad være med at køb ting eller mad eller noget som helt i aldi det er simpelhen så skuffende kvalitet de sælger der.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 11-08-10 16:54

Jeg er nu ikke enig i at alt elektronik fra aldi er af skuffende kvalitet.
Men man skal selvfølgelig lægge mærke til hvad man køber .
Her kan man af billedet se en blæser . Det indikerer en larmende energigris.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 11-08-10 19:21

Medion produkterne hos ALDI har jeg ingen problemer med kvaliteten.
Men ja de andre mærke er for det meste lidt ala. BR , og det forventer jeg også af denne afspiller.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 11-08-10 20:08

har købt og prøvet den.

let betjening
Let at få på trådløs netværk
god overførsel
fylder lidt
støjer intet
helt ok

Men men men

Kan ikke tage, forskellige
wmv filer,
kan ikke tage flv filer
kan ikke tage mkv filer
kan ikke tage img filer....................

Så tilbage med den imorgen.

Men nu jeg har jer kloge hoveder. Den bærbar der er i på aldi siden. Kan man forvente at den kan sende Full HD ud af HDMI stikket? Aner ikke om det er indlysende, men overvejer at købe den istedet, og bruge den som medie afspiller

Kommentar
Fra : transor

Dato : 12-08-10 08:58

Det afhænger af system grafikkort og den anvendte afspillesoftware. Men det er meget almindeligt at det der sendes ud på grafikkortets digitale video til skærm er en præcis gengivelse med samme opløsning som den indbyggede skærm.
Digitalskærm udgang og hdmi er præcis det samme bortset fra forskellig fysisk udformning af stikket og at riggtig hdmi også har et lydsignal med.

Men se dig nu ikke gal på hdmi. Der skal en meget stor skærm eller en lup til for at se om det er hdmi eller normal 720 x640 digital tv.

Godkendelse af svar
Fra : troldenesdhb

Dato : 12-08-10 10:20

Tak for svaret Klaudi.

Computeren er nu købt, og afprøves i eftermiddag

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 12-08-10 10:39

Velbekommen

Den med PC'en ved jeg ikke rigtigt om virker, den har ikke HD opløsning,
men der er jo mange andre HD udtryk til ditten og datten,
ATI Mobility RadeonTM HD 5470 og den strømbesparende ATI RadeonTM HD Grafik med et tryk på en knap skærmen er "kun på 1366 x 768" det er jo ikke HD
•15,6" Widescreen LED-Backlight Display med en HD-opløsning på 1366 x 768 pixel

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 12-08-10 11:45

Jeg gik efter dette. Håber det virker, ellers ryger den tilbage

"og digital HDMI audio-/video-udgang og ATI RadeonTM HD grafik"

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 12-08-10 11:49

Ja der sker jo ikke noget ved at prøve, held og lykke med projektet