/ Forside/ Teknologi / Hardware / Mac / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 750
Email fra FileMaker Pro
Fra : larsbjoern
Vist : 496 gange
150 point
Dato : 10-08-10 20:52

Jeg bruger med stor fornøjelse FM 5.0 (Windowsudgaven)
I min database har jeg et felt med emailadresse.
Hvordan laver jeg en samlet mailudsendelse til alle udsøgte ?

Hvordan vil et Script til noget sådant skulle se ud ?

Kommentar
Fra : kipros

Dato : 18-08-10 19:47

Nu siger jeg ikke, at det er umuligt i version 5. Men i dag har vi version 11, så hvis du vil gøre dig selv en tjeneste, så få fat i den nye. Der er mange gode funktioner, du nok kunne have nytte af.

Med venlig hilsen
Jens Rasmussen
Fimano

Kommentar
Fra : larsbjoern

Dato : 18-08-10 20:50

Siger du hermed at funktionen FINDES i v. 11 og ikke i v. 5 ?

Funktionen skal bruges i en stor FM database som er et medlemsregister for en idrætsklub.
FM5 indeholder ALLE de ting vi har brug for - og mere til ! - bl.a. derfor ingen grund til at skifte til nyere version (du kan formentlig ikke konvertere tilbage hvis du åbner med v.11!)
Jeg kan sagtens i v.5 finde ud af at lave en knap som udfører et Scrips som sender en foruddefineret mailtekst til én person, men jeg har problemer med hvordan jeg laver den så den sender til hele den udsøgte publikation.

Hvis man kender "verdens bedste (database)program" - så ved man hvad jeg mener!

Kommentar
Fra : kipros

Dato : 18-08-10 21:49

Ja, jeg tror, den blev indført i version 8.
Jeg ved godt, at det er svært at tro, men verdens bedste databaseprogram er blevet endnu bedre!
Der er en lang liste af forbedringer, som jeg vil spare dig for, men det er ikke småting. Imponerende nok er filformatet kun ændret 1 gang fra version 5 til 11: det skete ved den revolutionerende version 7, hvor man gik fra .fp5 til .fp7-format.