/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Mybook 255113 XP driver søges.
Fra : Eyvind
Vist : 1707 gange
100 point
Dato : 07-08-10 10:53

Hej.
Jeg mangler en driver CD til en bærbar computer ved navn "Mybook"
I forbindelse med at slette noget virus forsvandt en del drivere, og da jeg ikke har nogen CD eller drivere til denne ældre computer, håber jeg der en som ligge inde med sådan en.

Ps. Jeg har surfet rundt på nettet, og alle vil have penge uden at jeg er sikker på at driveren er tilstede.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-08-10 11:27

Kan du få den bærbare på nettet? Windows burde selv kunne finde brugbare drivere til den gamle sag, ellers kan du sikkert finde dem hos MSI, du ved sikkert allerede hvordan du finder navnet på hardwaren du mangler driver til.

Ellers dropper du den gamle og snart forældede XP og installerer Linux

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-08-10 11:44

Er det i virkeligheden en MSI ?
Måske skal jeg prøve hos MSI.

Jeg har hentet noget chipset fra Intel

Det er ikke min comp. så der kan ikke droppes noget som helst.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 07-08-10 11:48
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-08-10 11:56

Ferik - den vil jeg prøve lidt senere på dagen.........tak

Accepteret svar
Fra : ferik

Modtaget 100 point
Dato : 07-08-10 12:03
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-08-10 12:13

Mybook var en MSI i forklædning eller i det mindst bygget på MSI

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-08-10 13:33

Ferik - den første holdt sig ikke til gratis - eller jeg klikkede forkert.

Nu prøver jeg den næste...................

Og så til MSI måske bagefter

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 07-08-10 14:19

http://www.alt-til-windows.dk/?Artikler/GratisOpdateringAfHardwareDrivereIWindows/945
jeg har brugt den på flere computere
uden problemer
dvs gratis

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-08-10 14:51

Ok så har jeg nok trykket forkert et sted...........................kigger på den igen.

Men denne http://www.drivereasy.com/
Leverede 5 ud af 6 drivere let og enkelt.

Realtek 97ac passede ikke helt - så den leder jeg lige efter hos realtek.

Eller kigger ind til MSI

Jeg er ved at teste med en lille harddisk inden jeg sætter den originale ind igen.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-08-10 14:51
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-08-10 15:42

Klaudi - Den må jeg også lige kigge på.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 07-08-10 16:37

Det er såmænd bare et link til den portable udgave af ferik's link

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 09-08-10 20:48

Tak for svaret ferik.
Driverne var fine til min test-harddisk.
Jeg kan desværre ikke installere drivereasy på den harddisk som er ude i tovene.
Der skal installeres .net frame først, og det kan den ikkke fordi..............der mangler en driver.

Jeg vil forsøge at skaffe en driver CD et eller andet sted.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-08-10 22:37

Opdatering:
Det er nu lykkedes mig at indlæse alle drivere til den "MYBOOK" og den sidste driver viste det sig at jeg selv havde liggende.
Nemlig en driver til intel wireles adapter/indbygget netkort.........................

Kommentar
Fra : oir

Dato : 26-05-11 13:55

Eyvind - er det muligt at få de driver du har til mybook'en, jeg har en som er reinstalleret, men som mangler diverse drivere ???