/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Jagt i Polen
Fra : ErasmusMontanus
Vist : 903 gange
50 point
Dato : 02-08-10 17:37

Hejsa
Er 6,5x55 tilladt til jagt i Polen?
Erasmus

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 02-08-10 17:38

Ja da - i Polen må man skyde med hvad som helst!

Accepteret svar
Fra : Heidi-Ho

Modtaget 60 point
Dato : 02-08-10 18:36

Iflg. FACE Europa; Alt vildt som er større end råvildt = 7m/m

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 02-08-10 18:38

Hej Erasmus.

Den tid er forbi - denne kaliber må ikke benyttes i Polen mere !

Øjenvidnet4
Jens Jensen
Danmark

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 02-08-10 19:08

Jeg mener da at 6,5x55 er tilladt til jagt på råvildt såfremt der anvendes en kugle med vægt på over 10 gram - eller hyr??
Men OK, jeg er ikke opdateret hvad angår jagt i Polen. Har I set mit lille billede? Batman!!!!! Han får altid fat på lækre skår.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 02-08-10 19:09

Og så måes man ikke mere anvende kikkertforstørrelser på over 2,5 - og det er fint nok.
Mvh.
Tonganeseren
MULTI-X
På jagt efter forbrydere.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 02-08-10 19:20

En lille smutter vist

Kikkerten skal kunne skrues ned til 3,0 er det korrekte, og kan således forstørre op til 12 gange

MULTI - X
laver badutspring

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 02-08-10 19:27

Joooow jeg mener da også at 6,5'eren er tilladt til råvildt.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 03-08-10 00:26

Netop, og det var jo også det du skrev. Kommentar

Fra : Heidi-Ho

Dato : 02-08-10 18:36

--------------------------------------------------------------------------------
Iflg. FACE Europa; Alt vildt som er større end råvildt = 7m/m

Mvh.
MULTI-X
Tonganeseren

Lille Skensved

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 03-08-10 09:18

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 04-08-10 19:30

Kære Spam- free

Det hele ville være sjovere, hvis dit fædre ophav havde fået testet sin sædkvalitet i sædbanken " Den Forkvalede Unge ", og lægen havde råbt "" Sperm Free "" så havde været vi fri for dig.
God bedring og hav en aften

BW
MULTI-X
hos mamma Spam

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 04-08-10 22:51

I øvrigt er 6,5x55 en pragtfuld kaliber. Man kunne næsten kalde den for en "damekaliber". Billige reservedele - så længe man holder sig til Mauserudgaverne 96 og 98. Også relativ billig jagtammo og billig træningsammo.
Selv bruger jeg .243 til rådvildt, men når vi passerer 1. september skifter jeg ud til 6,5`eren, idet der er mulighed for at møde dåvildt. Når vi når til 15. november skiftes der til 30-06 - hvis man nu skulle rende over et krondyr. Nu er 6,5`eren også tilstrækkelig til kronvildt - har selv nedlagt nogle stykker med 6,5`eren, men 30-06`eren giver mere "valuta" for kronerne.

Nøj hvor jeg glæder mig til premieren den 1, september. Kan næsten ikke vente.

Mvh.
MULTI-X
Tonganeseren
Hold da helt kæft hvor myggestikkene svider. Jeg hader at klippe hæk - i alt 100 meter. Føj for en stinker.

Godkendelse af svar
Fra : ErasmusMontanus

Dato : 05-08-10 07:55

Tak for svaret Heidi-Ho.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 08-08-10 14:59

Selv tak, Erasmus.