/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
USB disk kan ikke ses
Fra : Vatos
Vist : 520 gange
100 point
Dato : 01-08-10 08:11

Jeg har en harddisk som har siddet i et andet system (en Synology NAS som jeg tror kører Linux).

Nu er den blevet pillet ud og jeg vil nu bruge den som USB disk.

Jeg har købt en boks at sætte den i, men når jeg tilslutter boksen min computer(e) så kan jeg hverken se den i Explorer eller Disk Management. Jeg har prøvet i XP og 7. Den ser ud til at installerer drivers, me så sker der ikke mere.

Jeg ville helst at jeg kunne beholde de data der ligger på den, men hvis det ikke kan lade sig gøre så går det nok.

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 01-08-10 08:58

prøv at gå ind via kontrol panel -administration -dishåndtering og se om den er der

Kommentar
Fra : Vatos

Dato : 01-08-10 09:06

Det er den ikke

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 01-08-10 09:19

Er du sikker på at jumperne bag på harddisken sidder rigtigt. Harddisken skal være jumpet som master. der er sikkert vist på harddisken hvordan jumperne så skal sidde.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 01-08-10 09:23

Synology kører deres eget disk operation system (dos). Hvis du vil bevare data. skal du genmontere den midlertidigt i synology nas. Kopiere data derfra for at redde dem.

Harddiske er i dag så billige, at det ikke svarer sig at genandvende gamle . Formatter den med en hammer og smid den ud.

Kommentar
Fra : old_dane

Dato : 01-08-10 15:58

hvis den kører linus, kan du nok ikke se den i windows

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 01-08-10 21:07

Linux filsystem og win filsystem er jo forskellige, linux kan klare FAT og NTFS, men fanme om man kan forvente det samme fra windows, næ nej.

Kommentar
Fra : Cameltrophy

Dato : 06-08-10 22:50

Formater det til ntfs i linux og prøv derefter måske virker det!