/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Billige Lock sten til lerskrænt
Fra : svendgiversen
Vist : 2550 gange
197 point
Dato : 31-07-10 09:11

En lerskrænt oven for vort hus er ved at blive skyllet ned mod huset.
(Ovenfor ligger en kirkegård og vi skulle jo nødig med tiden rammes af gamle knogler).

Vi overvejer at sikre skrænten med (vist) Lock sten, men det er en dyr løsning.
Hver sten koster over 50 kr, eller fås de billigere?

Hvem kan anvise billigere alternativer??

Accepteret svar
Fra : vic200

Modtaget 207 point
Dato : 31-07-10 09:15

Her er nogle billige sten:
http://www.guloggratis.dk/ude/sten-fliser/belaegningssten/annonce/8377483

Ellers betal hvad det koster, når du vil have noget.

Vær dog glad for lidt billigt mad. Et par gode nøgleben er ikke af vejen. Bare de ikke er for gamle.

vic200

Kommentar
Fra : akle

Dato : 31-07-10 09:49

Tilbud i uge 30 i Jem & Fix netop på disse sten LockBlock, kr. 19.95 pr. sten ! Så hvis du er hurtig, kan du nå det endnu. Mener de skal bestilles.
MVH Akle

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 31-07-10 10:05

Citat
Et par gode nøgleben er ikke af vejen. Bare de ikke er for gamle

Hvis hunden ikke vil have dem er de ikke meget værd.

Noget andet....er kirkegården sløjftet helt, hvis ikke er det kommunens ansvar at sikre den.
De vil dog nok umiddelbart afvise alligevel idet mange kommuner står overfor andre store investeringer for at takle de kommende års regnmængder fra miljøforandringerne.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 31-07-10 10:23

Foreløbig tak,

de skal ikke være koniske, der er tale om en plan flade,
dog måske rundet lidt til den ene side...

De dyre, jeg så, havde en nedsænket hæl, der sikrer mod udskridning,
jeg overvejer at købe almindelige kvadratiske og selv sikre dem med eksempelvis plugs...

Nogen der har erfaring i den slags?

Og det med skeletterne var mere for sjov, foreløbig er de langt væk,
så langt at kommunen sikkert ikke vil betale...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-07-10 10:32

Citat
De dyre, jeg så, havde en nedsænket hæl, der sikrer mod udskridning,

Der findes ikke nogen sikker løsning af den slags....

Kommer der vand nok skriden undet alle omstændigheder

Eneste sikre løsning er en støbt mur der er tyk nok til at holde til trykket.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-07-10 10:33

Citat
skriden undet

skrider den under

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 31-07-10 11:05

Har ikke møj forstand på det, men hvis der kommer stigende vandmængder fra lerskrænten kunne det måske være en fordel at lægge et dræn på ydersiden ??

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 31-07-10 12:16

hvis skrænten skrider, er der ikke noget der kan holde den. det bedste er at fjerne noget af materialet og gøre skrænten mindre stejl. så bliver den hvor den er.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 31-07-10 16:15

- det er s.. da Kirken der skal sikre deres bensamlinger! Ta' en snak med kommunen, og få løst problemet...

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 31-07-10 16:40

Lad knoglerne ligge i bunker som de er, det er lige så effektivt som en faskine.

Hvem ved, måske bliver man dækket af asfalt om 250 år

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 01-08-10 10:42

Jeg ved godt vi kan støbe, men Lock stensætningen ser nu smukkere ud.

Jeg efterlyser stadig billige Lock sten, eller metoder til at låse billigere kvadratiske kantsten...

Og hold så venligst skeletterne inde i skabet.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 01-08-10 11:15

Jeg tror ikke på at LockBlock holder. Det værest med enslags at jordtrykket ikke er statisk. Hvis det er vådjord kan trykket fra lave højde våre meget stort og så skubbes dine blokke blot ud.

Du skriver ikke noget om hvor høj skrænten er, måske var det en ide at få lavet noget der minder om en mur der er godt forankret, herefter kan du jo lave lige hvad du har lyst til for at skjule muren. Men det kræver at man ved hvormeget tryk der kan komme på muren for at give den rigtige Løsning.

Jeg har set resultatet af en støtte mur der var dimentioneret forkert.... Det var ikke et kønt syn... i Regnvejr...

vh Ben

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 01-08-10 12:07

Hvad med et par læs kampesten ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-08-10 12:07

Jamen HVAD kalder du billigt

Du får jo en vare efter prisen - jo mere komplicerede du vil have stenene - jo dyrere....

Den billigste (og mest holdbare) løsning vil være en "skråning" af sten.... (evt. etager)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-08-10 12:10
Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-08-10 12:12
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 01-08-10 13:39

Vi nærmer os en løsning...

Men de viste Lock Sten ser alle ud til at danne lodrette bagvægge?
Det tror vi ikke holder med ler skrænten bagved.

Der må da findes skrænt sten med 70-80 graders hældning??

Huset ligger kun ca 30 m fra vandet i kun ca 7 m´s højde over normal vande.

En ca 3 m høj trappe fører op til bagsiden, der så ligger ca 10 m oppe
og skrænten bagved er nok yderligere 7-8 m over havet.

Kirkegården ligger så knap 20 m over Flensborg fjord...

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 01-08-10 14:20

De døde har så en flot udsigt.

Sorry, ku`ikke la` være

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-08-10 15:17

Citat
Men de viste Lock Sten ser alle ud til at danne lodrette bagvægge?
Det tror vi ikke holder med ler skrænten bagved.

Korrekt - der er INGENTING der holder....

Du bad om Locksten billigere en 50.- kr....

27 er billigere....

Den "type" du efterlyser får du IKKE til den pris da de jo koster det dobbelte at producere....

Men som sagt - byg det i 2 eller 3 etager - så holder det DIN TID ud

Kommentar
Fra : Ekspress105

Dato : 01-08-10 20:43

Jeg kunne nu godt tænke mig at se et par billeder af skrænten så vi bedre ka få etindtryk af hvad det er for en løsning der skal till.... Tror nemlig ikke du ka få en standard vare til den beskrivelse du har givet....

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-08-10 07:22

Tak for svaret vic200.