/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Opgradering Vista - Win7
Fra : HansELund
Vist : 521 gange
200 point
Dato : 28-07-10 22:23

Hej

Jeg overvejer at opgradere fra Vista til Win7 er der nogen her, der har erfaring med om det kan betale sig og hvordan man slipper lettest om ved operationen. Er det smartest at købe en cd og formatere med hvad deraf følger af bøvl og besvær...

MVH@ns

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 200 point
Dato : 29-07-10 00:13

Lidt erfaring er vel bedre end ingenting, du slipper ikke for at købe en DVD med Windows 7, den starter du så fra din nuværende Vista og opgraderer, det bevarer alle indstillinger på computeren.
Hvis du starter computeren fra DVD drevet så kommer muligheden for at formatere før du lægger Windows 7 ind, men du bliver spurgt om du vil opgradere i stedet for og får så at vide at du skal starte Windows Vista og så starte installationen fra Vista

Kommentar
Fra : finnostervig

Dato : 29-07-10 00:16

Hvis du installerer 7 , vil din eksisterende vista blive omdøbt til "windows old" d.v.s du mister ikke noget, MEN du er nødt til at reinstallere alle dine programmer igen

Godkendelse af svar
Fra : HansELund

Dato : 29-07-10 07:17

Tak for svaret o.v.n..

Du besvarede, som forventet mine spørgsmål, mange tak for det, nu vil jeg så snarest købe win7

MVH@ns

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-07-10 11:34

Tak, der kom ikke nogen Windows old mappe på den computer som jeg opgraderede, uden at kunne sige det med sikkerhed så tror jeg det er når man vælger at formatere før installation af Windwos 7, alle programmer virkede i den opgraderede Windows 7 næsten, Windows Mail var der ikke, der er nemlig ingen mail program som der var i de tidligere versioner