/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
udskiftning af office
Fra : denevigeuheldige
Vist : 568 gange
50 point
Dato : 26-07-10 16:17

Jeg har office 2003 og har generel dårlig erfaring med programmet da jeg ofte oplever problemer af en eller anden art, især word og outlook. Dette sågar på nyinstallationer m.m.
Jeg vil derfor skifte det ud med et bedre program og vil høre jer af hvad I evt. kan anbefale?
(Har hørt en del godt om bl.a. thunderbird postprogrammet - google gmail har jeg ikke tillid til)

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 26-07-10 16:21

Svaret er enkelt.

Køb en Mac og installer enkelte komponenter af Open Office.

Kommentar
Fra : jtj45

Dato : 26-07-10 16:40

Vil da klart anbefale gmail, som jeg synes fungerer rigtig godt, men ved jo ik hvorfor du ik har tillid til netop dette program. Men thunderbird og også udemærket.

Kommentar
Fra : grow

Dato : 26-07-10 16:47

Hvad er det egentlig du vil? Er det officepakken eller outlook du søger erstatning for?
Som erstatning for office kan du bare tage Open Office og mail, hvis du ikke kan lide Gmail, så prøv Hotmail.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 26-07-10 17:05

Office fejler da ikke noget

Et af de bedre programmer er WordPerfect, men folk bliver sure hvis man sender en .wpd fil til dem

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 50 point
Dato : 26-07-10 17:26

Som tekst og regneark kan Open Office anbefales:
http://da.openoffice.org/
hvis ikke du bruger regneark og gerne vil have et tekst program, så er Abiword et godt valg:
http://www.abiword.org/download/
som post program kan du anvende Thunderbird som du selv skriver, men jeg synes du skal tage et kig på Evolution, det er Linux verdenens svar på Outlook og kan også hentes i en Windows version:
http://www.softpedia.com/get/Internet/E-mail/E-mail-Clients/Evolution-for-Windows.shtml

alle er selvfølgelig gratis at hente og bruge

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-07-10 17:33

Lad os nu lige adskille tingene

Gmail er en webmail service som Google tilbyder, ligesom Hotmail er en webmail som Microsoft tilbyder, begge kan også bruges i forskellige post programmer: Outlook - Outlook Express - Windows Live mail - Thunderbird og mange flere.

Thunderbird er et post program som kan bruges til at hente og sende e-mail fra næsten alle mail udbydere, den er ret besværlig at oprette en mail konto på (min mening)

Evolution er også et post program, den har lidt flere (måske bedre) funktioner end Thunderbird og er meget nem at bruge

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 26-07-10 17:58

Citat
Jeg har office 2003 og har generel dårlig erfaring med programmet da jeg ofte oplever problemer af en eller anden art, især word og outlook. Dette sågar på nyinstallationer m.m.

- prøv Office 2010: http://emea.microsoftstore.com/europe/en-US/Microsoft/Office

- i gamle dage lagde vi "2003" ind på en nyinstallation...

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 26-07-10 18:05

Citat
- i gamle dage lagde vi "2003" ind på en nyinstallation...

Det gør man da endnu, hvis Windows er begyndt at knage i samlingerne får harddisken kniven, derefter fungerer de andre programmer også optimalt.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 26-07-10 18:28

Citat
Gmail er en webmail service som Google tilbyder,

Man kan også lave dokumenter, regneark og powerpoint i gmail. Men jeg bryder mig ikke om programmerne til dette.

Jeg foretrækker programmet office, fordi o.v.n har fortalt om alt det som google kan snage i.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 27-07-10 06:12

Køb en MAC så har du ingen problemer.

hawaii7

Kommentar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 28-07-10 19:12

takker for de mange forslag. Google fravælges da jeg ikke bryder mig om deres snagen.
Har kik på thunderbird men evolution skal lige have en chance også.
Jeg var ikke klar over at der var en office 2010 på markedet, så måske skulle jeg også se på den mulighed.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-07-10 20:00

Office 2007 og 2010 har ikke Outlook med i den "almindelige" Hjemme version, der skal du købe den meget dyrere Professionelle version 5000 kr.
Så hvis det er en afløser for Outlook bør du tænke dig om en ekstra gang
Hvis du vil købe Office 2010 så hold øje med Bilkas tilbud, i denne uge sælger de den til langt under den pris som andre kan tilbyde, men det er Home and student og uden Outlook

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 31-07-10 09:54

Hvorfor fanden afslutter du ikke dit spørgsmål, når du nu har fået svar?

vic200

Godkendelse af svar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 31-07-10 16:29

Tak for svaret o.v.n. - super info.

Kommentar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 31-07-10 16:32

vic200> jeg giver point på et ordentlig beslutningsgrundlag hvilket jeg nu har gjort. Ufattelig at du bruger resurcer på at belære vi andre hvad vi skal og ikke skal. Det er virkelig for dumt. steder om at man skal svare inden for en bestemt tidsgrænse eller at man bare skal give point til højre eller venstre sådan tilfældigt??
Jeg ignorer din bruger fremover. Den slags kan godt undværes dumrian (:

Kommentar
Fra : denevigeuheldige

Dato : 31-07-10 16:34

vic200> jeg giver point på et ordentlig beslutningsgrundlag hvilket jeg nu har gjort. Ufattelig at du bruger resurcer på at belære vi andre hvad vi skal og ikke skal. Det er virkelig for dumt. Stå der nogle steder om at man skal svare inden for en bestemt tidsgrænse eller at man bare skal give point til højre eller venstre sådan tilfældigt??
Jeg ignorer din bruger fremover. Den slags kan godt undværes dumrian (: