/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Den talende kavalergang
Fra : Klumme
Vist : 2068 gange
300 point
Dato : 25-07-10 13:37

Spekulerer på om Den talende kavalergang (Lene Jespersen) ikke skulle søge sig et job hos Gabriel Jensens ferieudflugter, da det åbenbart interesserer koen mere at holde ferie end at passe sit offentlige job som udenrigsminister. 3 gange inden for relativt kort tid, har hun brilleret med sit fravær ved vigtige internationale møder. 2 gange 100 % efter eget valg, hvor hun valgte at holde ferie og så skide på Danmark og den 3. gang kunne hun have lettet røven et døgn eller 2 tidligere, da hun jo af alle burde vide, at det var et problematisk område hun skulle flyve til. Lene Espersen har sikkert omkring 3 - 4.000 i timen, som borgerne i Danmark betaler hende, så er det ikke for meget forlangt, at hun passer det job hun har fået.

Det er da den mest jammerlige minister DK har haft formentlig nogensinde, men det er jo regeringens varemærke at placere opblæste, inkompetente, menneskefjendske og arrogante ministre i regeringen, hvilket eksempler af typen som den højrøvede og højglanspolerede dulle Inger Støjborg og Lene Espersen mere end tydeligt bekræfter.

Den kastanjefarvede partiluder (Inger Støjborg) viste i fin stil, hvor ubehageligt falsk et menneske hun er, da hun i forbindelse med sagen om den arbejdsløse mand fra Struer, som ikke kunne få flyttet et møde i jobcenteret for at gå til sin mors begravelse, i fin hyklerstil bad medarbejderne om at bruge hovedet og tænke sig om. Hvad hulen bilder koen sig ind....Skal hendes medarbejdere nu have en skideballe, fordi de gør som ministeren har forlangt? Det er sgu da hendes stalinistiske regler, om at kvase de arbejdsløse og nægte dem enhver form menneskelig behandling (jvf. f.eks. aktiveringskurser som bl.a. dødsyge mennesker tvinges til at gennemføre) som medarbejderne i jobcenteret fører ud i livet.

For min skyld kunne det meste af denne regering godt gå ombord på et fly som det polske fly som crashede. Den er så menneskefjendsk og har overhovedet ingen føling med det virkelige liv, at jeg så glimrende forstår og sympatiserer med, hvis en borger en dag går amok og gør noget drastisk ved sagen.

Jeg var ikke tidligere rød, men nu er jeg rød i hovedet af raseri, og den svineregering kan være 100 % sikker på, at den efter næste valg sidder på tilhørerpladserne....om jeg så skal stemme på Enhedslisten - DE SKAL UD.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 25-07-10 13:44

Godt brølt!

Jeg håber snart Lene E kan blive de konservatives turistordfører, i opposition selvf.

Syntes dog ikke hun kunne gøre for Kabul, hvis hun havde taget det dyrere militærfly, der kunne få lov at lande på den amerikanske militærlufthavn havde deet (at det var dyrere) været det hun blev skudt for.

Men 1, og 3. gang viser klart, at hendes motto må være, "Kom Ferien i hu at I holder den hellig!"

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 25-07-10 13:58

Yes vagn måske var hun blevet "skudt" for at tage det dyre fly, men så havde hun nået mødet. Dog mener jeg stadig, at en udenrigsminister (og hendes rådgivere) som skal flyve til et land i krig, burde have forudset at der kunne være problemer og at hun derfor som tidligere skrevet var daffet hjemmefra det hyggelige kontor med PH lamperne og de pæne malerier en dag eller 2 tidligere. Hun kunne jo have shoppet lidt rundt og holdt ferie i Kabul et par dage, hvis der af den grund var blevet tid til overs.

Det er så hamrende uprofessionelt at tage af sted på den måde hun gjorde, hvilket resultatet jo med al tydelighed viser. Hun er og blir et flop... en gås af en halvstuderet husmor, som ved at plapre med sin charmerende jyske dialekt ved et uheld er endt på en post, som hun på ingen måde kan bestride.

En klog mand fortalte mig engang, at man inden for det offentlige i 90 % af tilfældene avancerer indtil man passerer punktet for uduelighed. Så kommer man ikke videre, men så er det jo forsent, specielt når der er tale om en stilling som udenrigsminister. (Jeg ved godt at man ikke avancerer til U.minister, men kors hvor tesen passer på den inkompetente ko)

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 25-07-10 14:00

Nu vil jeg ha en morfar inden kedlen fløjter af raseri LOOOL

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 25-07-10 19:46

Det der med avancementet til man når sit inkompetenceniveau er Peter-princippet, efter en bog skrevet af en Peter (vist som efternavn).

Det gælder i enhver hierarkisk organisation, men måske får dumme-Peterne længere tid på deres inkompetenceniveau i det offentlige.

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 26-07-10 02:30

Citat
Nu vil jeg ha en morfar inden kedlen fløjter af raseri

SNAK SGU DA DANSK = lalla´ende tåbe

eller kandu ikke SPROGET MERE

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 26-07-10 02:31

Gå ned på den LOKALE og få en gang tyrker tæsk

Kommentar
Fra : spam-free

Dato : 26-07-10 03:38

hva fan_ svarer du ikk for
tåbe

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 30-07-10 10:41

Der findes et latinsk ordsprog, som også gælder for politikere:

Ultra posse nemo obligatur. (Ingen er forpligtet udover sine evner)

Så vi kan skrive om Lene Espersen fra nu af og til juleaften, og rundt om i hele landet, fra et fineste direktørhjem ved Rungsted kyst til den mest ydmyge ølstue i Nordjylland, kan der sikkert samles enighed om, at Espersen ikke er den udenrigsminister, vi danskere føler os stolte over.

Der er flere måder, tingene kan udvikle sig på. Her er de fire mest sandsynlige scenarier, hver af dem er forsynet med fra en til seks stjerner efter, hvor gode de er:

1) hun knokler som en besat i de næste 12 måneder, uden ferier, næsten i døgndrift, tager nye udenrigspolitiske initiativer, som sætter Danmark på verdenskortet, inviterer Hillary og Obama til København, rejser til Afghanistan - ikke til konference - men for at tilbringe en uge sammen med de danske soldater og for at meddele dem, at regeringen har sat en slutdato på deres indsats *****

2) hun frafalder at være minister og sætter alle kræfter ind på at være formand for K.******

3) hun forlader politik og gode venner finder en post til hende som direktør for en velgørende organ, f. eks. Læger uden Grænser, Kirkens Korshær, Folkekirkens Nødhjælp el. lign.*****

4) hun fastholder sin udenrigsministerpost, men da ingen er forpligtet ud over sine evner, bliver det ikke meget bedre i fremtiden end det er nu. Hun trækker Løkke og regeringen med sig i faldet.*

Er der nogen, der har lyst til at tage et væddemål om scenarierne?

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 300 point
Dato : 30-07-10 11:06

4, hvad vædder vi om, "æren, det billige skidt"? som PH sagde

Men, medmindre det lykkes HTS at kvaje sig (endnu) mere, tror jeg, uanset hvad LE gør, på et regeringsskift ved næste valg, mest pga. metaltræthed hos regering og ikke mindst vælgerne, et fravalg mere end et tilvalg

Valget kommer til at minde en del om Informations gamle motto, den mindst ringe regering (avis)

Asger Aamund har en interessant kommentar her

http://www.berlingske.dk/kommentarer/hvem-vogter-vogterne

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 31-07-10 16:12

Citat
Valget kommer til at minde en del om Informations gamle motto, den mindst ringe regering (avis)

Du har sandsynligvis ret i dine betragtninger. Det er ærgerligt, at en hel nation skal nøjes med "det mindst ringe" i stedet for at vælge "det bedste". De, der kan, vil ikke, og de, der vil, kan ikke reger landet. De, der har kvalifikationerne (f. eks. ledende erhvervsfolk, universitetsfolk, intellektuelle, folk, der har leveret store præstationer), holder sig langt væk fra politik. De, der vil, går ind i politik, men evner det ikke. Derfor er der blandt de 179 en overvægt af personer, der måske nok har en uddannelse - typisk en højere, men ikke særlig praktisk uddannelse - men aldrig har prøvet at være ansat i en virksomhed. Lene Espersen er en af dem, man kan se i hendes CV, at hun højst har haft et normalt job i et års tid, ikke et lederjob, men et djøf-agtigt job. Det samme gælder en lang række af ministrene, og desværre også af dem, der stiler mod at blive ministre næste gang. Tænk, hvis der blandt dem var blot nogle få, der havde prøvet at lede en virksomhed, eller blot prøvet at være mellemledere, havde fået lidt erfaringer her i landet, prøve at afskedige folk og selv blive fyret, prøve at have ansvaret for økonomien i et firma etc. Prøv at se, hvem, der sidder i Folketingets erhvervsudvalg, og gå så på udkig i deres cv. Det er faktisk rystende, for kun ganske få af dem har forudsætninger for at tale med om lovgivning.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 01-08-10 12:43

>Oldboston

Hver gang jeg hører en ung fortælle, at erfaring er billet til et tog der er gået, siger/tænker jeg erfaring er det der gør, jeg som regel vælger rigtigt mellem tog, bus, bil eller fly!

Men jeg tror det er vanskeligt at overføre erfaringer fra det private erhvervsliv til politik, spillereglerne er indviklede, alting går langsommere, og man skal have vælgerne med. Jeg tror det var Calvin Coolidge, der sammensatte en regering i USA med lutter erhversledere, om det var det der førte til 1929-børskrakket tør jeg ikke sige, men det skete få måneder efter hans afgang.

Ikke at jeg var nogen stor beundrer af Uffe Ellemann, men dengang turde han da sige at politikerne skal gå forrest og føre folket, ikke gå i hælene på folkestemningen. Erhard Jakobsen sagde, man skal tale til kongen i folk, ikke til stodderen.

Det er der vist ikke mange politikere, uanset alder og baggrund, der tør i dag, derfor gør de sjældent det de mener er det helt rigtige, men det de mener de kan få vælgerne til at hoppe på ved hjælp af velfærdsbestikkelse, spin mv.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 09-08-10 01:38

Nu kender jeg tilfældigvis vvs-montøren, som blev svinsk behandlet af pågældende jobcenter - og han er langt fra den første, der er blevet behandlet som et andetrangs-menneske af svinske inkompetente medarbejdere i den skod kommune. Èn kommune som har ry for deres helt aldeles umenneskelige skrankepaver, og som har mere travlt med at tilrage sig personlige bonusordninger, godtgørelser og præmiepenge, end at levere service til deres borgere.

Jobcenterchef, Alice Brink er en snotdum uempatisk møgsæk som i offentligheden forsøger at vaske sine møgbeskidte hænder sammen med formanden for arbejdsmarkedsudvalget, Martin Merrild, og afdelingsleder, Søren Landkildehus, der alle som én har pippet det samme ævl til medierne "Vi har blot fulgt loven"

Vor herre til hest for en lam undskyldning. Er der virkelig ingen der har gennemskuet, at de bruger loven som argumentation for DERES EGEN urimelig og umenneskelig behandling af ledige?!. Selvfølgelig er der mulighed for at tage personlige og menneskelige hensyn i forhold til mødepligt på jobcentrene. Det fremgår tydeligt af et cirkulære der nærmere beskriver retningslinjerne for jobcentrets kommunikation til arbejdsløshedskasserne i forskellige situationer.

Uddrag af cirkulæret:

4.1.2
Jobcenteret kan udsætte en samtale/møde, når den ledige på forhånd henvender sig til jobcenteret og beder om udsættelse pga. forhold, som ikke kan forårsage tvivl om den lediges rådighed i forhold til lov om arbejdsløshedsforsikring m.v. Her udover skal der skeles til, om man i et ordinært ansættelsesforhold i den pågældende situation ville give tjenestefrihed

Har du Klumme, nogensinde hørt om et menneske, der er i arbejde, som ikke har haft betalt frihed til sin egen mors begravelse?! - og hvorfor er du egentlig så opsat på at tvære pågældende jobcenters fadæse af på Inger Støjberg?! Det forstår jeg simpelthen ikke - men det er muligvis fordi jeg af bitter erfaring VED, hvor umenneskelige de omtalte personager er, når kamaraerne er slukket

ps. Torben Frederiksen er iøvrigt blevet ringet op af Inger Støjberg, som har lovet at gå HELT til bunds i denne sag. Personligt håber jeg, at Alice Brink får en monster lussing af den "kastanjefarvet partiluder"

Godkendelse af svar
Fra : Klumme

Dato : 12-08-10 15:51

Tak for svaret vagnr.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 12-08-10 16:08

Selv tak, Klumme