/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Dokuments and settings
Fra : lham
Vist : 604 gange
100 point
Dato : 23-07-10 17:11

Pt er min bærbare Winxp sp3 Home edition noget langsom og må til "rykke direkte til genstart"
Det er selvfølgelig iriterende, men mest at genstartsproceduren stopper efter nogen tid og så skrives der :
Dette program svarer ikke
Programmet er C dokuments and settings/all
og så skal jeg taste afslut.
Kan jeg ikke blive fri for det så jeg bare trykker genstart går i haven og så er PC klar når jeg komme ind et par timer efter
Jeg mener det var sådan for ikke så længe siden

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 23-07-10 21:27

Citat
Dette program svarer ikke
Programmet er C dokuments and settings/all
og så skal jeg taste afslut.

Hvor gammel er installationen__ måske en ny var på tide?

Citat
Dette program svarer ikke

Enten har du slettet noget, du ikke har slettet rigtigt/
siden den ikke kan AFSLUTTE programmet = siden sidst.

Citat
Kan jeg ikke blive fri for det så jeg bare trykker genstart

Ikke når resterne af ? filen stadig er til stede.
Prøv at rydde op i din REGBASE/ temp filer_ nogle foreslår ccleaner,
jeg er til TuneUP (gratis en måned) og Registry Purify

----
Hvad med en XP PRO__`?
PM...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-07-10 21:30

Jeg tror også at der skal lidt oprydning til, med et af de programmer Disken nævner.

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 23-07-10 21:44

Citat
Disken nævner.
= diskoprydning = ?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-07-10 21:54

Ja - diskoprydning.

Og så lige en defragmentering.

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 23-07-10 21:57

Citat
C dokuments and settings/all

ALL USERS = osv.
Er som regelt noget med TEMP filer, eller programmer der ikke bruges mere
men ikke er TOTALT slettet/ udryddet.

Bagefter, ville jeg bruge et program som Feks O&O erase,
og DELETE alt gammelt på din pc, den fjerner KUN
gammelt JUNK = hvad andre kalder EXTENCENS`S???
Men lader styre system indtakt, den fjerner dog mange bad sektorere,
med forkerte ? stavelser, som ? hvis de ikke fjernes KAN drille noget så grundigt.

Prøv Tuneup, du bliver ikke skuffet_ bruger det selv,
og du kan samtidig OPTIMERE din pc, med et par enkelte klik.

Ellers er en så simpel ting som en diskoprydning/ defragmentering nu heller ikke så dumt

Husker du det ikke selv, så lav en BAT fil eller andet, der husker dig på det.

Det tager 1 minut at lave _ men en hel dag at FIXE ?? XP

Jeg lå engang et enkelt lille og gratis program herinde (TIP),
der NETOP kunne lave disse BAT/ EXE filer,
Kan ikke lige komme på navnet, men nemt var det
Men skal gerne vende tilbage med et NAVN/ side _ til det, hvis!!!!

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 23-07-10 21:58

Citat
Og så lige en defragmentering.

Kan VI __ så få MADRO

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 23-07-10 22:00

Glemte

Kommentar
Fra : lham

Dato : 24-07-10 08:26

Disken Revised mfl

Disken... Jeg har svært ved at forstå dit EDB sprog det er fordi jeg ikke har ret meget forstand på hvilke "organer" der er i en PC og hvordan de "prutter"

Jeg tør under ingen omstændigheder gå ind og rette i registreringsdatabase eller lave noget om i bios.

Før jeg skrev spørgsmålet kørte jeg Ccleaner. Diskoprydning og Diakfragmentering på C. Det gjorde ingen forskel.

Nyindstallering har jeg hverken CD til eller forstand på og desudenvil jeg jo så miste alle mine programmer som jeg ikke har i org.

Med mine evner er det nok umuligt at lave og jeg må så leve med de minutters ventetid til jeg kan trykke afslut nu og før PC lukker ned for genstart, men det kunne jo også være der var en der havde haft problemet og kendte "den gyldne knap"

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-07-10 11:36

Du har vel været her og kigge:
Højreklik på denne computer og vælg egenskaber
og så vælg hardware
og så enhedshåndtering

Er der nogle gule anmærkninger i enhedshåndtering. ?????

Kommentar
Fra : lham

Dato : 24-07-10 13:58

Eyvind
Citat
Er der nogle gule anmærkninger i enhedshåndtering. ?????

ingen hvepse eller bier !

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-07-10 16:08

Ok så er dine drivere ok.

Så er spørgsmålet om der er en masse skrammel kørende nede til højre ved uret.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 24-07-10 16:24

Eyvind
Ja der er mange små ikoner til ventre for uret ( der er der også på min stationære PC , men den har ikke problemet) Hvad der er værdifulde antikviteter og hvad der er til containeren har jeg ikke den fjeneste ide om.
Det forekommer mig at det ikke altid er de samme der vises ,og rækkefølgen er forskellig fra session til session

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-07-10 16:40

På min XP og Vista og win7 kommer ikonerne også i forskellig rækkefølge, men det er nok fordi programmerne snakker med internettet som måske ikke svarer lige hurtigt, så nogle bliver klar før andre.

Min XP som jeg kører med nu, er dog også lidt træg.................så den skal renses.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 24-07-10 17:30

Eyvind
Hvis din renseprocedure kan beskives så jeg har en chanche for at "efterligne" hører jeg meget gerne om proceduren og resultatet

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-07-10 20:08

I første omgang er det bare programmer > tilbehør > systemværktøjer > diskoprydning
Og så defragmentering.

Bagefter vil jeg bruge Ccleaner som jeg plejer
Jeg skal nok fortælle proceduren i ccleaner, når jeg kører den.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-07-10 22:49

start CCleaner
Vælg kosten "renser"
Vælg fanen windows
Hvis du ikke vil fjerne dine cookies lige nu så fjern [V]
> analysere
> kør ceaner
> analyser lige en gang til

Videre til knappen "problemer"
Scan efter problemer
Her findes en masse skrammel
Du kan nu "udbedre valgte problemer"
Evt. lave sikkerhedskopi af registreri
..............( Det gør jeg dog aldrig, men jeg har også en total kopi af min XP liggende)
Udbedre alle valgte problemer (jeg havde 60 stk)
scan igen indtil der i kke er mere

Så er der værktøjer som straks er lidt "farligere"
Du kan afinstallere programmer her som du ved at du ikke bruger
Opstart her skal du passe på med at fjerne noget.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 25-07-10 07:09

eyvind

Har nu kørt ccleaner som du beskriver ( som jeg plejer at gøre ) nemlig i "rens" mode.

Det der med at scanne efter problemer i "register mode" har jeg ikke prøvet før.
Der kommer en liste længere end Ida Davidsens smørrebrødsseddel.
Alt er på forhånd vippet af.
Kan jeg bare trykke udbedre problemer til det hele uden maskinen går kuk ? ( hånden på hjertet !! )
Hvis hele den liste udbedres/repareres må der da ske et eller andet -forhåbentlig positivt.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 100 point
Dato : 25-07-10 14:27

Jeg udbedrer bare det hele......................................men du får jo mulighed for at lade Ccleaner lave en backup inden.

Godkendelse af svar
Fra : lham

Dato : 26-07-10 07:33

Tak for svaret Eyvind.
Ja der var lige 467 problemer der blev klaret.
Det hjalp desværre kun første gang jeg skulle lukke PC en ned-nu er den der igen.
Til gengæld virker det som PC en har fået et ordentlig spark i røven, så noget kom der ud af det om ikke andet at jeg nu vil medtage Registry reparer problemer hver gang ( det er tit) jeg kører Ccleaner-tak for tålmodigheden, men har du andre forslag til hvordan det oprindelige problem fjernes hører jeg gerne

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-07-10 11:03

Det med at computeren fryser i et program bøvler jeg faktisk også med en anden bærbar, nemlig en HP Compaq.
Den er testet:
Med og uden batteri
Genindstallation af hele systemet
Med og uden ekstern mus
Med et Linux styresystem
I docking station
Med og uden trådløst net kort
Ombyttet ram

Den den fryser stadig

Så jeg har ikke rigtig nogle forslag til din comp.