/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Hvordan skriver man notenummer i Office?
Fra : cristian2
Vist : 692 gange
50 point
Dato : 13-07-10 18:55

Jeg skal skrive noter til en tekst og vil gerne vide, hvordan man i brødteksten skriver det lille nummer (som man ofte ser placeret til højre for og lidt over dét ord som note-nummeret henviser til). Jeg bruger Office 2000, Windows 7. (Med andre ord - hvordan skriver man et lillebitte tal som er hævet op fra linjen?).

Tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 13-07-10 19:09

Søg på -Fodnote-. Nu sidder jeg med Office 2007 og kan ikke lige huske hvordan du gør i 2000. Men under referencer er Fodnote og ved at markere det ord du vil have en fodnote på, klikke på Fodnote og der sættes automatisk et lille nr. bag ordet og der fremkommer felt til at skrive Fodnoten i nede i bunden af dokumentet

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 13-07-10 19:11

Eller hvis du ikke kan finde det, kan du ved hjælp af tasterne - Alt + 251 (på det numeriske tastatur) Nu kommer der et lille hævet 1 tal.
Man er vel nørd ikke

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 13-07-10 19:25

Under skrifttype er der nedenunder valg for diverse skrifttyper desuden valg omkring "hævet skrift" og sænket skrift og gennemstreget og skygge mv.

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 50 point
Dato : 13-07-10 21:18

Nørde tricket jeg kom med er fra gammel tid da vi sad og rodede i dos og da brugte vi codepages og dette trick er fra den nordiske (465).

Check (Alt+251) er altså Check ¹. Prøv det og prøv endelig alle mulige andre tal efter Alt, så skal i bare se.

Kommentar
Fra : cristian2

Dato : 13-07-10 22:25

Citat
Alt + 251 (på det numeriske tastatur)

Nu arbejder jeg kun på bærbare pc'ere. Her er (så vidt jeg ved) ikke separat numerisk tastatur. I al fald kan jeg ikke få det til at virke ved at trykke Alt + et tal.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 13-07-10 22:27

Hvis du klikker på FN knappen slår du vel det numeriske til

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 13-07-10 23:14

på bærbare er det numeriske tastatur lagt ovenpå det alm tastatur for at spare plads, på nogen er det FN + numlock der aktiverer det, på andre er det shift + numlock og atter andre har numlock tasten alene

istedet for at rode rundt i blinde efter de taster i mangler, må jeg så ikke anbefale det program der er indbygget i windows, det hedder tegnoversigt.
start --> programmer --> tilbehør --> tegnoversigt --> systemværktøjer --> tegnoversigt

ps. den jeg bruger mest er ALT + 0176

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 14-07-10 07:01

Og så er der alt+248 °
og alt+253 ²
og alt+252 ³

Kommentar
Fra : cristian2

Dato : 14-07-10 10:01

Tak, Granner01,

Så mangler jeg bare resten op til 9?

(Jeg har forsøgt med forskellige kombinationer, men har ikke ramt dem endnu)

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 14-07-10 11:24

Det er kun 1, 2 og 3 der kan hentes via alt-tasten. Andre tal hentes som det er beskrevet og skal stå som hævet skrift, som der også er en beskrivelse af.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 14-07-10 11:25

Men hvor mange noter vil du have på hver side? Kan du ikke nøjes med 3 noter pr. side, ellers er der næsten ikke plads til teksten.

Godkendelse af svar
Fra : cristian2

Dato : 07-09-10 20:39

Tak for svaret Fijala.