/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Bosch WFB 4000 Gør ingenting
Fra : MrGibbs18
Vist : 603 gange
300 point
Dato : 04-07-10 14:29

Alle filter er renset.

Kan ikke tage vand ind, slynge, pumpe vand ud ej heller ikke låse lågen ved programstart..

Den klikker ved temp. regulatoren, når jeg stiller den på 0 grader.

Nogen forslag ?

Kommentar
Fra : finnostervig

Dato : 04-07-10 15:26

Er der overhovedet strøm på dyret ?

Måske er der en sprunget sikring i din gruppetavle ..

Mvh Finn

Kommentar
Fra : MrGibbs18

Dato : 04-07-10 15:35

Ja der er strøm på, strømlampen lyser...

Kommentar
Fra : Bassebo

Dato : 04-07-10 17:13

Prøv at tage låget af maskinen og find en tyndslange og tra den af pressostaten, der er den som bestemmer hvor meget vand der skal i maskinen, hvis den er stoppet kunne det godt tyde på de symtomer som du beskriver , slanfen kan godt ske at sidde med et lille spændebånd der tages let med en spidstang.
Følge evt. slangen til enden og ren gør " vindkedlen " som den hedder hvis den er lukket med " mudder , snask " ........ PUST ENDELIGE IKKE IND I PRESSOSTATEN............ da man kan ødelægger den hvis man puster for hårdt.......

Måske det er fejlen........

Tjek evt. også motorkuldet......

Bassebo...

Kommentar
Fra : transor

Dato : 04-07-10 17:37

Maskinen kommer ikke i gang. Det kan der være mange grunde til. En af de elementære kan være lukket vandhane , eller forstoppet vandfilter i indgangen.

Kommentar
Fra : olehenne

Dato : 05-07-10 07:37

Måske er det den sikringskontakt ved lågen, der er gået i udu. Den skal forhindre at maskinen kører med åben låge og har en forsinkelse efter vask, så man ikke kan åbne den, mens tromlen kører rundt.