/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
HP overdynger mig med pop-up!? Indberetn~
Fra : Merrald
Vist : 313 gange
100 point
Dato : 05-05-03 02:09

Jeg er ved at smadre hele mine stue, hvis det ikke snart stopper!! Det er virkelig chikane at overdynge en med pop-ops, hvor der står at man kan hente en pop-upstopper, ved at hente den fra deres hjemmeside. Okay.... nu gad jeg ikke mere og undersøgte hvad det var, og fandt ud af at de skulle have 40$ for programmet!!! Det kan ikke være rigtig at man skal forstyrres hvert 30. sekund!, af en latterlig reklame for et program der hedder noget så plat som "Jimmy surf".
Er der ikke et sted man kan indberette siden?
De skulle virkelig have et par på hovedet.

JEG MEGET GAL!

Merrald

Kommentar
Fra : benkvist

Dato : 05-05-03 07:34

Hej

Der er mig bekendt ikke nogen lov - i nogen lande - der forbyde POP-UP's / POP-UNDERS's og hvad det nu hedder.

Det er jo nok fordi man mener du selv har valgt at besøge siden, og dermed acceptere du ALT indhold på siden, og "de ting" siden gør. Derfor regner man jo nok med du vil stoppe med at besøge siden, hvis du har noget imod den.

Der findes masser af gratis versioner af POP-UP stoppere...
Prøv evt denne: http://www.kolumbus.fi/eero.muhonen/FS/fs.htm (Free Surfer Kk. II)

Jeg bruger den selv, og indtil nu har den stoppet 1613 popups ved mig..., siden 1/3, hvor jeg nulstillede den. Så lidt har de da gjort.

Du skal nok prøve nogle forskellige... Prøv at søge blandt disse resultater:

http://www.google.com/search?num=20&hl=da&ie=UTF-8&oe=UTF-8&newwindow=1&safe=off&q=%22popup+ad-killer%22+free+-trial+-evaluation+-buy+-%22upgrade+to+full%22+-purchase&btnG=Google-s%C3%B8gning&lr=

Jeg vil dog sige, at Free Surfer - selv om den ikke stopper alt, så stopper den meget - langt de fleste, og man kan selv tilføje sites hvorfra man ikke vil have, eller gerne VIL HAVE pop-ups.

Nu skal du selvfølgelig også huske, at nogle sites LEVER af at vise pop-ups, og hvis alle nægter at se dem tjener sitet ingen reklamekroner - og så lukkes det måske... Så er det et site man kan lide, skal man måske lige tillade en enkelt eller to pop-ups... Kan if FREE SURFER gøres ved at holde [CTRL]-tasten ned når siden indlæses (eller pop-uppen kommer).

Held og lykke.

BenKvist

Kommentar
Fra : YahooTrine

Dato : 05-05-03 10:19

Hej Merrald,

Jeg er til dels enig med BenKvist i, hvad han skriver, men er samtidig en af dem, som heller ikke vil acceptere pop ups, som bare bliver ved og ved og ved..... Hvis sitet er gratis, synes jeg, at man kan acceptere et par pop up/undere om dagen, men mere skal man ikke acceptere. Jeg besøger simpelthen ikke sitet igen, hvis det er sådan, at de spammer løs med denne form for reklamer.

Hvis sitet er dansk eller har kontor i Danmark, synes jeg du skal prøve at skrive en kritisk mail til dem, hvor du forklarer, hvad du mener om deres måde at reklamere på. Ved, fra min egenh arbejdsplads at seriøse henvendelser tages seriøst

Trine

Kommentar
Fra : benkvist

Dato : 05-05-03 12:06

Hje igen...igen

Lige præcis Trine... Man stopper med at besøge siden...

Og det er den risiko de løber, når de anvender POP-UP's

Problemet er jo rigtig slemt, når den ene pop-up åbner den næste... Jeg har endda set eksempler hvor der åbnes en ved indgang på en side (pop-up) samt at den blev genåbnet med korte mellemrum, eller når man frlod siden, hvis man havde formastet sig til at lukke den.

Det høre IKKE til god net-etikette at anvende denne form for pop-ups.

Du kan dog ikke gøre ret meget, da loven forbyder at "tracke" de besøgende på en hjemmeside (EU-vedtaget i juli 2000), derfor må de ikke engang smide en cookie, for at registrere om du har været der "idag".

Men de kan i det mindste lave en session-kontrol, der kan fungere uden cookie. Så man kun skal se pop-upen én gang ved hvert besøg.

De værste syndere er jo egentlig nok også fra "over there", hvorfra vi også får det meste SPAM.

For mit vedkommende betragter jeg POP-up i en uendelighed på samme niveau som spam.

Jeg er ikke helt enig i, at man skal tage kontakt til "firmaet", hvis det da er et sådant. Jeg mener blot man skal stoppe sine besøg... De ved ganske udmærket hvad det er "folk" ikke vil have. Hvis ikke er det inkompetente webdesignere der ligger bag siden.

mvh.

BenKvist

Kommentar
Fra : xodeus

Dato : 05-05-03 12:54

efterhåden når man besøger tv2's hjemmeside får man op til 2 popups og 1 popunder. Det er godt nok en kommerciel side med masser af reklamer på siden, men for s*tan da, de kan da ikke også lave popups/unders! Jeg bruger selv Pop-Up stopper kompanion. Virker 100 %.

Kommentar
Fra : als

Dato : 05-05-03 13:26

Min mening er at hvis man installerer de rigtige værktøjer får man praktisk taget ingen popups. En popup-killer er ingen løsning på sigt. Det er som jeg tidligere har sagt hovedpinepillen mod hovedpine. Fjerner hovedpinen her og nu, men ikke årsagen til hovedpinen. Jeg har ingen popup-killer og jeg surfer meget, men tro mig jeg har meget meget begrænset popups. Jeg bruger derimod en del af værktøjerne fra spywarefri.dk som er omhyggeligt beskrevet og for de flestes vedkommende med dansk installations- og brugerguide. Når man får mange popups er pc'en altså blevet hijacked og det er ikke spor sjovt. Undgå det med Hijack Blaster, men du skal nok først have gang i HijackThis (som er lidt svær at bruge). Brug desuden IE-Spyad (hvis du bruger Internet Explorer) samt SpywareBlaster og Spybot (eller Ad-aware). Det er små programmer som ikke konflikter eller sløver din puter på nogen måde, men som er meget effektive. Kunne godt ønske for jer at i havde et så nemt "liv" på nettet som jeg har det.
mvh als