/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Explorer 6 problemer
Fra : svenliss
Vist : 559 gange
140 point
Dato : 02-07-10 12:35

Jeg har fra forskellig side erfaret at Explorer 6, som jeg har installeret, giver problemer - og altså også giver mig problemer ( skærmen "fryser" - låser sig fast på en position)
Hvis jeg nu installerer eller opgraderer til Explorer 7 eller 8, vil jeg så få problemer eller skulle genetablere mine netbankforbindelser, mine foretrukne, mv.? eller fungerer det umiddelbart?
Hvis du har et svar, så gør det lidt grundigt, da jeg ikke ved så meget om tingene.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-07-10 13:09

Citat
så gør det lidt grundigt

Du installerer bare - den lægger sig oveni - så alt bevares...

Om du opgraderer til 7 eller 8 er dit eget valg...

Jeg ville vælge 8

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 02-07-10 13:11

- jeg er gået fra EI6 til 7 og 8 uden problemer... Alt fungerede efter opdatering.

God weekend

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 02-07-10 14:47

Jamen det er jo stadig nødvendigt at styresystemet kan klare denne opgradering. Det kan jeg ikke, da jeg stadig ikke har fået skiftet fra win-2000.

Ammitz

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 70 point
Dato : 03-07-10 11:07

Enten opgradere styresystemet eller bruge en anden browser, Microsoft har længe ønsket at brugerne ville opdatere til en mere sikker browser end Internet Explorer 6:
http://www.version2.dk/artikel/11762-microsoft-derfor-kan-vi-ikke-slaa-ie6-ihjel
nu kan jeg ikke finde et link, men jeg mener at netbanker vil holde op med at virke i den game usikre browser, og i artiklen ovenover kan du læse at mange sider vil advare dig mod at bruge den gamle usikre Internet Explorer 6.
Hvorfor er du gået i stå helt tilbage i 2000 der er sket meget i internet verdenen i de seneste år ikke mindst sikkerheds mæssig og du kan ikke vide dig sikker på noget som helst hvis du går på internettet med den forældede browser.
Et godt valg vil være Firefox: http://www.mozilla-europe.org/da/
Et endnu bedre valg vil være at skifte til Linux med indbygget Firefox hvis din computer ikke kan trække Windows 7: http://www.linuxmint.com/blog/?p=1429

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-07-10 11:12

Jeg blev lidt snydt, det er jo ikke spørgeren som har Windows 2000
Til svenliss: Opgrader du bare der sker ingen ændringer, nogle sider vises ikke korrekt men det kan løses med kompabilitets visning, få nu den nye browser på computeren så er det nemmere at forklare hvordan du bruger kompabilitets visning

Godkendelse af svar
Fra : svenliss

Dato : 12-07-10 14:28

Tak for svaret o.v.n..