/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Outlook 2007 - modt. samme mail 4 gange.
Fra : DennisJorgensen
Vist : 619 gange
35 point
Dato : 21-06-10 21:04

Hej,

Håber at I kan hjælpe mig. Jeg bruger normalt TDC-webmail da jeg flere gange har oplevet at min pc er gået ned med det til følge at alle data er tabt, men så fandt jeg ud af at man kan modtage mails både online og i Outlook - smart tænkte jeg. Fik det til at virke dog med det minus at jeg som start modtog alle mails 2 gange, så 3 gange og nu modtager jeg alle mails 4 gange. Det sker kun i outlook, ikke online.

Havde til som start 2 mailadresser tilknyttet, så 3 og nu har jeg 4 mailadresser tilknyttet - kan det virkelig være det som driller?

Håber at I kan hjælpe - hvad gør jeg?

På forhånd tak.

Med venlig hilsen
Dennis Jørgensen

Kommentar
Fra : DennisJorgensen

Dato : 21-06-10 21:05

Alle mails ryger nu forresten i "Uønsket mails". Hvad sker der?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-06-10 21:39

Du har vel ikke sat dem til videresendelse og gemme på serveren, eller noget i den stil.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 21-06-10 22:33

Citat
Havde til som start 2 mailadresser tilknyttet, så 3 og nu har jeg 4 mailadresser tilknyttet

Du har kun en mailbox, til den mailbox har du nu fire mail aliaser og derfor kommer den samme mail fire gange
(din mailbox hos tdc er tilknyttet dit kundenummer 120xxx... og de mail adr. du skriver er bare et alias for den mailbox)

Kommentar
Fra : DennisJorgensen

Dato : 22-06-10 16:42

Jeg er klar over at jeg kun har ét kundenr. ved TDC.

Men er det ikke muligt at gøre så man ikke modtager mailen 4 gange?

Hvis jeg fjerner "fluebenet" i outlook(gem en kopi af meddelserne på serveren) ved de 3 af de 4 email-adresser så fjerner den alle mails fra min inbox på webmailen. De bliver ikkke fjernet hvis der er "flueben" i alle 4.

Hvad gør jeg?

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 22-06-10 21:40

sletter de tre mail i outlook så der kun er en tilbage
når den henter, henter den jo hele mailboksen = alle 4 aliaser på en gang

hvis du så vil dele det op i fire forskellige mapper i din outlook så opretter du en regel der kan sortere indkomne mails efter modtager

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 22-06-10 21:52

prøver lige at forklare det på en anden måde, syntes ikke det så ret klart ud

hos tdc har du en og kun en mailbox/postkasse

120xxxxxx @ mail . dk

den bruger man aldrig, man opretter istedet for et eller flere aliaser, f.eks:
dennis @ mail . dk
&
jorgensen @ c . dk

begge disse henter bare den post der er i din mailbox 120xxxxxxx @ mail . dk

så hvis du sætter outlook til at hente fra begge dine aliaser så får du din mail 2 gange, du har fire aliaser og får derfor din post fire gange
du skal så bare nøjes med at bruge det ene alias i outlook da den jo alligevel tømmer hele din mailbox

hmmm ikke meget bedre, men håber det er til at forstå