/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Hjemmerullet patroner.
Fra : Heidi-Ho
Vist : 507 gange
100 point
Dato : 17-06-10 21:38

Jeg har købt en helvedes bunke hjemmeladet patroner - dels til 308 og dels til 243W
Nu kommer spørgsmålet;

Hylstrene er en lidt blandet landhandel, Remington, Norma, Sako, osv....
Er det sådan, at der kan være forskel på præcisionen ved de forskellige patronhylstre.?

Forstået på denne måde:
Hvis jeg afgiver et skud hvor ladningen er i Normahylster - og afgiver næste skud fra et Remington Hylster, kan jeg så være sikker på at præcisionen er ens..???
Forudsat at det er samme krudtladning, samme projektil dybde, samme fænghætte der er brugt.

Håber I forstår spørgsmålet.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 17-06-10 21:45

Jeg forstår helt dit spørgsmål.... Det er hjemmerullede bønner du spørger til - og du kan trygt bruge dem! De virker hver gang.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 17-06-10 21:56

Tak Flash77

Altså præcisionen er den samme, uanset navnet på hylstrene..?

Accepteret svar
Fra : Flash77

Modtaget 110 point
Dato : 17-06-10 22:10

Helt sikkert! Bare der er krudt nok i dem, så er de helt præcise.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 17-06-10 22:11

Ja, hylsret forlader jo ikke riflen. Det er ladning og projektil der er det afgørende.
Forudsat at ham/hende der har ladet. Har taget højde for lukke afstanden og lavet alle hylsterne lige lange...

Godkendelse af svar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 17-06-10 22:12

Tak for svaret Flash77.