/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
printserver
Fra : bjs1948
Vist : 530 gange
100 point
Dato : 17-06-10 10:20

hvordan oprettes forbindelse til tilprintserveren fra pc uden kabler ?

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 17-06-10 11:36

enten via ip adresse eller også via printernavnet.
de fleste printere har en cd der kan køre en automatisk opsætning for dig

Kommentar
Fra : transor

Dato : 17-06-10 16:22

Det kommer an på din printserver.
Det kunne være via bluetooth. det kunne også være via WiFi .

De fleste printservere kræver dog tilslutning både til elnettet og lan via et kabel.
Så de er ikke trådløse.
Men din computer kan hænge trådløst via WIFI på lan, så der bliver trådløst for computerens vedkommende.

Kommentar
Fra : bjs1948

Dato : 22-06-10 23:09

jeg må nok prøve at forklare mig bedre, jeg har to stationære pc og en bærbar samt en printer,en hp 1315 jeg ville kunne printe fra alle tre enheder de to pc er tilsluttet wn trådløs router d-link og jeg har en trådløs printserver ovislink airlive wireless printserver router og printserver er forbundet med lan kabel og printeren med printseveren via usbkabel men printe kan den ikke ???????

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 22-06-10 23:35

så skal du bare køre den cd der fulgte med printserveren på alle maskinerne.
Den burde kunne sætte det hele op for dig

Kommentar
Fra : bjs1948

Dato : 22-06-10 23:57

har jeg prøvet ingen reaktion

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 23-06-10 09:15

ok, printserveren har et webinterface, kan du kontakte det?
(gøres ved at indsætte printserverens ip i din browser, find evt ip i din router)

Kommentar
Fra : bjs1948

Dato : 23-06-10 09:44

ja det kan jeg godt

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 23-06-10 10:23

jeg har lige kigget lidt på manualerne, jeg havde håbet på at man via webinterfacet kunne udskrive en testside men det ser ud til muligvis kun at virke med en printer der understøtter dos

Har du forsøgt at printe en testside fra webinterfacet?

Kommentar
Fra : bjs1948

Dato : 23-06-10 12:22

ja det har jeg den skriver ok men printer ikke noget