/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Skype først på skærm
Fra : lham
Vist : 1586 gange
50 point
Dato : 14-06-10 06:12

Uden jeg har foretaget mig noget er Skype nu blevet det første billede på skærmen efter opstart,jeg vil gerne have skrivebordet som før.
Hvad gør jeg.
XP home edit

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-06-10 06:34

Hvad med at slå Skype fra så den ikke starter før du skal bruge programmet? StartUp Lite er et fint lille program som kan finde unødvendige opstarts programmer og slå dem fra, mange programmer som skal starte samtidig forsinker opstarten: http://www.malwarebytes.org/startuplite.php

Kommentar
Fra : lham

Dato : 14-06-10 17:44

o.v.n
lyder godt med "start up lite". valgte disable da jeg så skulle kunne komme tilbage. Næste og så skulle jeg genstarte pc-en . Kan ikke finde programmet på skrivebodet og det det dukker ikke selv op så hvordan skal jeg så kunne fravælge feks skype ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-06-10 18:14

Start Up lite finder selv de programmer som ikke er nødvendige at have til at starte før man skal bruge programmet, din antivirus og lignede nødvendige programmer bliver slet ikke nævnt i de muligheder Start Up lite finder og foreslår Disable (frakoble) som den selv foreslår, du kan flytte markeringen til Remove (fjerne) eller No action (foretager intet) for hver af de programmer som er på listen, før du klikker på Continue og får at vide at indstillingen træder i kraft fra næste genstart.

Hvis du vælger som programmet selv foreslår Disable så starter programmet ikke sammen med Windows, du skal selv starte fra en skrivebords ikon eller fra Alle programmer

Hvis du flytter markering over i Remove så fjerner programmet alle genveje til det program og du skal helt ind i mappen Programmer som er i C drevet for at starte det program som du har sat til Remove.

Hvis du sætter markeringen til No action, ja så sker der intet alt er som det plejer at være

Du kan finde Skype igen ved at klikke på Start og på Denne computer, dobbelt klik på drev C og dobbelt klik Programmer, find og dobbelt klik på mappen Skype inde i den mappe ligger programmet Skype.exe den kan du højre klikke på og holde muse markøren over Send til og gå ud og klik Skrivebord (opret en genvej) så får du en skrivebords ikon dom du kan åbne Skype fra.
Jeg håber det er rigtig fortalt, jeg har ikke selv Skype men metoden virker med alle programmer og der er ingen grund til at starte et program sammen med computeren hvis ikke det er nødvendig, programmet kan altid startes når du får brug for det

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-06-10 18:35

Start Skype > funktioner > indstillinger > generelle indstillinger > fjern hak i "start Skype automatisk, når jeg starter windows"
Ved næste windows start startes Skype ikke op.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 15-06-10 10:05

o.v.n
meget fornem forklaring , problemet er bare at jeg aldrig fik sådan en liste at se da jeg installerede programmet !

eyvind
fint nok men der er ikke noget flueben at fjerne, alligevel starter skidtet unden mit ønske ??

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-06-10 16:39

Citat
problemet er bare at jeg aldrig fik sådan en liste at se da jeg installerede programmet !
programmet skal slet ikke installeres, er du sikker på at det er det rigtige program? StartUp lite kører direkte fra den mappe du har gemt den i, dobbelt klik på filen og det allerførste skærmbillede er den liste som jeg beskriver:
Simply download StartUpLite from the link below and save it to a convenient location. Double click StartUpLite.exe. Select all options you would like executed and select continue.
herfra: http://www.malwarebytes.org/startuplite.php

Kommentar
Fra : lham

Dato : 15-06-10 17:51

O.V.N

Fik ( mener jeg ) aldrig mulighedden for at vælge mappe ligepludselig var det bare slut. Prøvede at afinstallere med Revo uninstaller men kan ikke finde noget ! ? hvad hedder filen ?
Så kunne jeg jo afinstallere , oprette en mappe på skrivebordet og så skulle den kunne komme derhend ?

Vender tilbage efter noget ferie

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 50 point
Dato : 15-06-10 21:30

Citat
Prøvede at afinstallere med Revo uninstaller men kan ikke finde noget ! ?
lige før skrev jeg at StartUp Lite IKKE blev installeret, hvordan afinstallere et program som slet ikke er installeret?
Citat
hvad hedder filen ?
sikkert umulig at gætte, jeg har kun nævnt navnet på programmet nogle få gange

Glem StartUp lite!

Klik på Start og på Kør skriv msconfig og klik på Ok, klik på fanebladet Start og fjern markering ud for Skype, klik på Anvend og Ok og genstart computeren så skulle Windows gerne starte uden at Skype starter samtidig

Kommentar
Fra : lham

Dato : 23-06-10 08:27

O.V.N

Glem StartUp lite!

Klik på Start og på Kør skriv msconfig og klik på Ok, klik på fanebladet Start og fjern markering ud for Skype, klik på Anvend og Ok og genstart computeren så skulle Windows gerne starte uden at Skype starter samtidig ”

Har nu glemt Start up Lite som åbenbart er et program der kører online. For en sikkerhedsskyld kørte jeg det et par extra gange men fik aldrig mulighed for at se en liste hvor jeg kunne vælge til og fra. –kun beskeden : No unnessesary startups found.

msconfig metoden:
når jeg trykker OK bliver jeg bedt om at genstarte komputeren for at systemændringer kan træde i kraft og ligegyldig hvilke af de 2 firkantede boxe jeg vælger kommer jeg ikke til et sted hvor jeg kan vælge SKYPE fra.
?????? hva nu

Har haft glæde af et nyligt tip på kandu om prg. SOLUTO hvor der kan ”skrues” på start proceduren, desværre kan jeg ikke finde ”skruen” til Skype, men lidt skrueri i den sikre afdl. gjorde godt nok boot tiden kortere.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-06-10 15:58

Der er så lige en lille boks som skal krydses af i den meddelelse hvor du får fortalt at du skal genstarte før ændringer træder i kraft, sæt markering i Vis ikke dette igen, og klik på Ok så er den væk, når vinduet åbner efter du har klikket Ok til msconfig, så skal du over og klikke på fanen Start og der er alle programmer som starter automatisk vist, fjern markering ved Skype og klik på Ok og anvend, husk efter genstarten at få markeret i den lille boks

Kommentar
Fra : lham

Dato : 24-06-10 16:53

O.V.N

min IQ er for lav.

start-kør-mscinfig-ok -start
nu kommer der pludselig en liste ganske vist kun med8 elementer hvoraf ingen er SKYPE.

jeg har ikke været inde at fjerne flueben der hvor du beskriver det for der er ikke mogen fluebenskasse !

Jeg forbeholder mig retten til at blive klogere

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-06-10 19:04

Vi kan alle blive klogere og vi bliver sikkert lidt klogere for hver dag der går, hvis du vil have en billedguide at se efter, så skriv det og jeg lægger en zip pakke med skærm billeder + lidt forklaring op på Peecee

Kommentar
Fra : lham

Dato : 25-06-10 07:31

O.V.N

Jeg vil da gerne have en billedguide, men ved ikke hvad Peece er for noget

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-06-10 16:00

Citat
men ved ikke hvad Peece er for noget
det finder du ud af i løbet af weekenden, det er en side hvor man kan lægge filer op og så kopiere linket til siden ind i et spørgsmål som dette, når du så klikker på det link jeg kopierer ind senere, så kommer du til en side hvor der står Download Skype.zip, du klikker på den linje og henter en zip fil hjem på din computer, højre klik på zip filen og klik på Udpak alle, så har du en mappe med billeder hvor du ser de skærmbilleder jeg har lagt i.
Du kan øve dig på den her, og skrive hvis der en problemer:
http://peecee.dk/upload/view/181633
Du klikker på Download Ubuntu.zip og pakker den ud som jeg skrev før med højreklik, det er nogle billeder hvor jeg forklarer lidt om at installere Linux styre systemet Ubuntu (så vidt jeg husker, det er en gammel mappe )

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-06-10 11:04

Citat
Jeg vil da gerne have en billedguide
den er lige her: http://peecee.dk/upload/view/254615
klik på Download Opstarts_programmer.zip og hent filen hjem på computeren, højre klik på Opstarts_programmer.zip og klik på Udpak alle, der er 11 billeder med tekst på i mappen, de 9 første billeder er om at ændre opstarts programmer, de 2 sidste billeder behøver du ikke gå så meget op i, det er kun for at vise en anden mulighed i Systemkonfiguration, nemlig hvordan du får computeren til automatisk at starte i fejlsikret tistand, bare hvis du får brug for det en dag

Kommentar
Fra : lham

Dato : 28-06-10 09:00

o.v.n
Tak for en meget instruktiv billed og tekst manual. Du burde ku nedsætte dig som "EDB DEGN " hvis du ikke er det i forvejen.
Fulgt dine billeder og tekst i flere forsøg til punkt og prikke.
Der sker desværre det at når jeg vælger faneblad start får jeg en liste på 9 "flueben" men skype er ikke imellem dem som den er på din liste, endvidere er kassen anvend ikke mulig at bruge så jeg når heller ikke frem til "adminstrator osv " som du.
Jeg bliver bedt om at genstarte og ja det sker der jo ikke noget ved da der jo ikke var nogen skype at vippe af på listen.
Et himmelsk flueben på væggen -en fluesmækker hvad nu

PS jeg har prøvet det 3 gange med genstart ind imellem -samme resultat ???????

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-06-10 15:51

Så er det vist din tur til at vise nogle skærmbilleder, jeg ved hverken ud eller ind Skype påstår du starter sammen med computeren? Og er ikke vist under opstarts programmer? Er du sikker på at du ikke har virus eller andet skidt ombord?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-06-10 15:59

Hvis du vil så tag et skærmbillede og vis det på Peecee: http://peecee.dk/upload klik på Gennemse og vælg billedet og klik på Upload, hvis du vil have mulighed for at slette billedet så skal du skrive din e-mail adresse før du uploader.
Når billedet er på skrivebordet så trykker du på PrtScr tasten den sidder sikkert i nærheden af F12, der sker tilsyneladende ingenting men billedet bliver taget og nu kan du åbne Paint som du finder ved klikke på Start og på Alle programmer og hold musemarkørende på Tilbehør, gå ud og klik på Paint, når programmet er åbnet så klikker du på Rediger oppe øverst og klikker på Sæt ind, så er dit skærmbillede åbnet i Paint og du kan klikke på Filer og Gem som, vælg et sted hvor kkan finde billedet igen og gem gerne som JPEG som du finder i nederste linje ved at klikke på rullemenuen

Kommentar
Fra : lham

Dato : 29-06-10 09:10

o.v.n
Har lige "blæst" pc-en så der er blevet mindre "fysisk" skidt ombord
Skype er ikke på listen med de 9 programmer

Virus og andre grimme ting . Ja hvem ved. Kører jævnligt ccleaner-wesc ( ? windows security prg )adaware og alt muligt andet "lort" men der er aldrig rapporteret virus fejl.

Nu må jeg holde ferie /måske lidt læseferie på instruktionen i at at få et billede fra skærmen ind i Kandu indlæg ( det er værre end teoriprøven til kørekort -hvorfor kan det da ikke bare copy/pastes ind men skal åbenbart over flere programmer ???? )

Tak for tålmodigheden .

Godkendelse af svar
Fra : lham

Dato : 09-07-10 07:28

Tak for svaret o.v.n.. og din store tålmodighed. Du burde jo have nogle flere points men hvordan gør jeg det uden spørgsmålet kommer op igen?

Sender ikke "skærmprints" da problemet nu er løst på anden vis.

Havde fejlen på 2 uafhængige PC-er.
Kom i tanke om at jeg på begge havde installeret et prg "Skype Recorder"
Heller ikke den havde flueben i startlisten , i prorg. SOLUTO kunne jeg sætte Skype Recorder på pause dvs den skal startes manuelt. Det gjort tog den skype med sig i faldet så Skype nu også skal startes manuelt fra skrivebordsikonet. Brugbart, men det viser at programmer hænger sammen som ærtehalm -det er uvist hvad der sker når man river en bælg af -flere planter ved siden af kan tage skade.

Jeg var jo inde i absolut ukendt land og pille i msconfig nu vil jeg lige høre om den står korrekt. Faneblad "Generelt" valgt til normal start -er det ok?
Er der andet jeg være opmærksom på at bringe tilbage til "normal" tilstand ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-07-10 09:38

Citat
Er der andet jeg være opmærksom på at bringe tilbage til "normal" tilstand ?
sikkert ikke du har vel ikke ændret noget når Skype ikke var der
computeren fungerer vel som den plejer? Ellers er der et eller andet du skal have ændret igen
Citat
Faneblad "Generelt" valgt til normal start -er det ok?
det er Windows standard og OK, hvis du havde ændret noget og godkendt ændringen, så havde den stået med prik ved Valgfri start
Tak for accepten og god ferie/weekend