/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Folkeskole / Spørgsmål
10  viviborgen 630
Rockertøj
Fra : kaad1
Vist : 1061 gange
20 point
Dato : 03-05-03 20:43

Jeg har sidste skoledag den 23. Vi har bestemt i vores klasse at vi skal have et tema der hedder "Rocker" Derfor skal jeg have fundet noget Rockertøj et eller andet sted......... Nogen der har et forslag........

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 03-05-03 21:35

God idé - dyrk det endelig.
I kan jo melde jer ind i HA eller Bandidos, så får I vel uniformen. Hvis I skal betale for det, kan I vel afdrage over Dummebødekassen. Tænk jer lige om!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : kaad1

Dato : 03-05-03 21:44

Hvad fanden er det da for noget pis at fyrer af......... sidste skoledag.................. Mongol

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 03-05-03 21:48

Selvfølgelig skal man da vise det ypperste man kan den sidste skoledag. I øvrigt hedder det at fyre af - men minirockere kan vel ikke dansk......

Kommentar
Fra : kaad1

Dato : 03-05-03 22:01

RESPEKT.......................... eller noget

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 03-05-03 23:20

hmmm babysam er nok udelukket

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 04-05-03 09:46

i genbrugsbikser kan man af og til finde motorcykeljakker...men kan du ikke låne din mors sorte læderbukser, tage en beskidt t-shirt på, en langhåret paryk, solbriller og reducere dit ordforråd til "det var ikke os, vi er helt uskyldige".

Kommentar
Fra : mango

Dato : 04-05-03 11:39

Christina...du er som sædvanlig uovertruffen i dine gode ideer
Ram..rolig nu da, der behøver jo ikke nødvendigvis at være politik i al ting vel..noget kan gøres bare for fornøjelsens skyld.....håber ikke der er nogle stavefejl??
Venligst
Sus

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 04-05-03 13:20

Kære Mango.
Normalt kommenterer jeg ikke slå/stavefejl mv., men i dette tilfælde syntes jeg det var passende.

Med hensyn til den planlagte temadag, hvor man ønsker at forklæde sig som rockere, mener jeg at det er fuld berettiget at drage alle aspekter ind i forsøg på at motivere til at ændre planen.

Alt vedr. rockere skal betragtes med den dybeste alvor. Det er en livsfarlig svøbe, der for enhver pris skal have de dårligst mulige vækstbetingelser.

At klæde sig som rockere på den sidste skoledag, som jo traditionelt overværes af mange personer, og specielt yngre elever, er det dårligst tænkelige signal man kan sende til netop den persongruppe.

Rockere er pr. definition dybt kriminelle, asociale og afstumpede personer. De beskæftiger sig med narkohandel, smugleri af hvad som helst, der kan kaste penge af sig, dummebøder, trusler, frygt og mord.

Hvorfor er det netop attraktivt at udklæde sig som rocker?? Svaret på dette er overordentlig interessant.
I forlængelse af dette spørgsmål, kunne det derfor være ligeså interssant at vide, hvorfor der ikke er prestige i at forklæde sig som børnemishandler / pædofil.

Nu ved jeg ikke lige hvordan denne type klæder sig, men hvis du forstår min sammenligning, ved du godt hvad jeg mener.

Mvh
Ram2

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 04-05-03 13:45

Hej igen.
Jeg håber du fortsætter tråden Mango m.fl. Jeg tror jeg har ret, men vil meget høre andres mening om specielt dette.

Jeg skal lige til Sjælsmark - vagthavende inspektør har ingen mad, og ham er jeg tilfældigvis far til, så...........håber der ligger noget når jeg er tilbage.

Mvh
Ram2

Kommentar
Fra : kaad1

Dato : 04-05-03 14:45

RAM2 Du er en giga

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 04-05-03 16:08

Hej Kaad1.

Jeg ved ikke rigtig om jeg skal le eller græde, for jeg ved ikke hvad det betyder, som du skrev sidst. - Altså udover at det er et præfiks, som skrives 10 i 9 eller G, og betyder milliard.

Mvh
Ram2

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 04-05-03 21:25

hej ram...en pædagogisk/ didaktisk redegørelse fra en kommende folkeskolelærer!!!!
Det farlige har altid været spændende..defor er hekse og trolde så fascinerende hos den yngre generation. Tror det samme er tilfældet med en "type" som rockerne..det er sjovt at klæde sig ud som noget, der er lidt scary...og i 10.ende klasse er mange altså blevet lidt for gamle til superman og trolde!!
Som mango vil jeg gerne tilslutte mig pointen i, at man skal passe på, der ikke går politik i alting. Undervurder ikke ungerne...lige præcis de, der tør klæde sig ud som det farlige, skal du ikke være bekymret for. Det er ikke dem, der får dummebøder, for de ved, hvad den reelle frygt er..og det er ikke tøjet, men hjernen, -eller mangel på samme-, der ligger bagved.

(skal liiige ned og smide farsbrød i ovnen...kommer igen!!)

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 04-05-03 21:37

Mens du tumler med farsbrød, kan jeg jo formulere spørgsmålet: Har du hørt om den procentuelle fordeling af udklædningstøj når det drejer sig om voksne? Der er en overvældende tendens til at iklæde / udklæde sig som noget, man drømmer om at kunne have været eller gerne vil være. Det bør give stof til eftertanke.

Sandsynligvis er det ikke en eenstemmig beslutning i den pågældende klasse at temaet skal være rockere. det er formentlig styret igennem af en stærk gruppe, hvorefter resten blot følger med. Der ser jeg den reelle fare. Personer der faktisk (måske) tager afstand fra et givet emne, bliver i demokratiets navn påduttet noget de egentlig ikke bryder sig om.

PS. Ved du forresten hvornår fars er bedst???

SV: Når mor har rørt den.

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 04-05-03 21:53

Ram...det sidste: ØØØV!

men det mere alvorlige..synes du virkelig, at unger i 10.ende klasse er voksne? De bliver nok glade for at du synes det...men jeg synes BESTEMT ikke de er!!!
Til en afslutningsfest er temaet ikke skide alvorligt... jeg mener... (og al respekt for de pågældende!) vi klædte os ud som udslidte rengøringskoner!!!!
jeg forstår egentlig godt du råber vagt i gevær og jeg synes faktisk også, det er dejligt..men det er ikke en forælder som dig, der behøver gøre det, for jeg tror sgu dine unger nok skal klare sig...de har dig, som er flink og velformuleret (og kører til sjælsmark for at fodre når de pipper!) De unger, der ender med at hænge ud som supportrere, gør det ikke, fordi de har klædt sig ud som rockrere på sidste skoledag. De gør det fordi der ikke er udfordringer nok i dagligdagen - og en udfordring kan være alt fra at spise med familien til at støvsuge på sit værelse! (Kan mærke vi er på vej ind i en laaaaang tråd om identitetsskabelse, tryghed, pædagogikog forældre!!!!!)

lærer in spe!

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 04-05-03 22:20

Nu skal det ikke blive alt for boglig pædagogisk.

Jeg mener ikke at ungerne i 10 er voksne, men hvorfor skulle deres mønster med hensyn tiil udklædning afvige fra voksnes.

Det er ikke afslutningsfesten der gør temaet alvorligt eller det modsatte - det er selve temaet. Du nævner selv flere af de årsager, som gør at nogle bliver draget ind i dette dybt kriminelle miljø, og den pågældende 10 klasse rummer procentuelt lige så mange emner som alle andre steder - hvorfor skulle de være værre eller bedre?? Det der er farligt i dette temavalg, er den indirekte legalisering og "herregud det er jo bare for sjov" holdning. Hvis den signalføring er årsag til, at blot én elev kommer ud på de skrå brædder, har den spillet fallit.

Jeg har en fortid som aut. børnebanker på Vitskøl Kloster, og jeg kan love dig, at hvis dette tema var kommet på tale der, ville det med med usvigelig sikkerhed på bedste diktatorfacon blive fejet af bordet.

Det er muligt, at det opfattes som at jeg maler fanden på væggen, men kunne dette maleri blot redde én fra dette afstumpede miljø, ville det så rigeligt være malingen værd.

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 04-05-03 22:29

principielt forstår jeg godt hvad du mener ram (kan vi da for dælen ikke for et menneskenavn på banen!!!), jeg synes stadig bare vi skal passe på...problemet erogså, at det eneste vi ved er. at en eller anden emsig unge fortæller, de ´har lavet et tema. og nu ved han ikke hvad han skal tage på! Vi hører ikke lærerens motiver for at godtage temaet. Vi ved ikke, om de har arbejdet med emnet..har de haft strissere og "forlokkede" unge ude i klassen og fortælle. Vi ved ikke en dyt...og så længe vi ikke gør det, er det svært at diskutere på basis af spørgsmålet. Det er derfor, jeg "principielt" er enig med dig... oooh, meget retorisk..og nemt!!!

Hvad er en børnebanke på Vitskøl? Husk på, at jeg bare er en stakkels århusianer der er deponeret i Nordjylland...

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 04-05-03 22:57

Nå, så kan vi da blive enige om, at vi ikke er helt uenige, kun på nogle tekniske detaljer. Så vidt, så godt.

Med hensyn til menneskenavn – hvad er der galt med Ram? – det er jeg da blevet kaldt i mange år.

Vitskøl Kloster er et gammelt cistercienser kloster der ligger syd for Løgstør
(v. Trend) , og ejes af Københavns Kommune. Dengang (først i 80 erne) var det under restaurering.
Eleverne, som Københavns kommune havde plantet deroppe, boede i moderne villaer tæt på klosteret.
De elever der var visiteret til Vitskøl, var tungt anbringelige og ville formentlig have haft fængselsdomme, hvis de ikke havde været så unge, og placeredes derfor langt væk fra deres oprindelige miljø i København.
Hovedbygningen blev kun brugt til administration samt repræsentation. Der hører en gammel krydderurtehave til klosteret (vidt berømt), samt landbrug og gartneri. Nu er der forskellige konference faciliteter til rådighed – vel for at klare økonomien – Det koster mange knapper at drive en så gammel og fredet bygning. Nå, nu bliver jeg vist revet med – men der var jeg ansat i en årrække, efter en "oplæringsperiode" på et alm. børnehjem i Københavnsområdet.

Får du lejlighed til det, er Vitskøl afgjort et besøg værd. Og de har hamrende gode is på Rønbjerg havn, hvorfra man kan sejle til Livø. (Man kunne i hvert fald).

Kig selv på Vitskøl.
http://www.logstorbib.dk/turist/dansk/vitskol_kloster.htm

Mvh
Ram

PS. Jeg skrev: Børnebanker

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 04-05-03 22:59

PS. Går du på seminariet i Ranum?????

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 04-05-03 23:04

ang. det sidste...det gjorde jeg osse, men i modsætning til dig glemte jeg et "r"

Det første...det er altid dejligt at mødes om "noget"..osse selvom det er ikke at blive enige! Mere

uden for emne: i dine indlæg står der ofte &#8211..er det en hemmelig kode for et eller andet jeg ikke er blevet indviet i???

Inden for emne (næsten) jeg har taget farsbrødene ud og tror jeg har pakket det, jeg skal bruge..det blir da ikke regnvejr, vel? (Kan ikke finde mine regnbuxer!)

Når du nu ikke banker børn på vitskøl mere, hvad laver du så?

Mvh Chris

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 04-05-03 23:05

nej...Ålborg. tog første år i Århus. har læst arkæologi på Moesgaard i Århus så længe, at jeg løber tør for SU til november (øv!)

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 04-05-03 23:10

hmmm,... ang. den procentuelle del af den voksne del af befolkningens udklædningstendenser..så synes jeg det er farligt at sammenligne det endnu ikke fuldt ud udviklede individ med det udviklede. MEN - Mange voksne får afløb for frustrationer, aggresioner, tilbøjeligheder mv ved at klæde sig ud...en slags "sikkerhedsventil" der gør, at de kan gebærde sig som fuldt ud socialiserede individer i det store samfund.
Set således er udkædning godt, og skal man drage paraleller til de unge, kan man måske bruge "sikkerhedsventil" udtrykket på dem også. hdfhjm!!!!!

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 04-05-03 23:25

Okay. Men jeg troede ikke du havde glemt r'et, og netop derfor gav det mening for mig, at du misforstod begreberne banke (Doggerbanke og øhhh alle de andre) og banker( én der banker børn ). Så er den rette ud.

De mystiske tegn er ikke en hemmelig kode, men en svaghed i Kandus system. Når jeg skriver bestemte tegn, f. eks en tankestreg, så oversætter kandu det til &#8211.

Hvis vi får regn i morgen, så skulle det fra sædvanligvis pålidelig kilde (DR1), kun blive i det vestlige Danmark.

Hvad jeg laver... Jeg er blevet for gammel til at banke unger, og det er heller ikke moderne mere. Jeg har de sidste år været i restaurationsbranchen, og sidst på en lille kro i Nordsjælland, hvor jeg optrådte på slap line i frokostkøkkenet. Desværre havde ejeren ikke kalkuleret med de uforudsete udgifter der hedder moms og a.skat, og så henter de jo selv altså T&S. Og så var der jo ikke noget at sælge, og så gik jeg hjem.
Nu skal jeg lige på ferie i Spanien, så vil jeg når jeg kommer hjem, finde mig en lille nichepost, hvor jeg kan gå og hygge mig med min hobby.

Sikke meget du får at vide, men nu må det også være nok.

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : mango

Dato : 04-05-03 23:28

ja det er sent nu og min den store dreng skal på lejrskole imorgen, så jeg er hamrende træt i hovedet, men vil komme med en mere "indfølende" kommentar imorgen. Men Ram, jeg er til dels enig med dig, ved ihvertilfælde godt hvor du vil hen og det har du da fuldstændig ret i. Da jeg var til karneval i vinter klædte jeg mig ud som princessefe..og er der noget jeg ikke ER..er det prinsesse!! Jeg har altid været noget af en drengepige...men netop fordi jeg ikke er sådan til hverdag!! Besluttede jeg mig at klæde mig ud som sådan....
Knus
Sus

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 04-05-03 23:34

Hej Mango.
Der er dælme ikke noget forkert i at klæde sig ud så man udtrykker sine (måske) drømme, men det kan være et udtryk for noget, som måske er mindre heldigt.

Bare nu den unge Kaad1 ikke blir så træt af at høre på os, så han/hun lukker.
Sov godt.

Ram

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 04-05-03 23:42

osse fra mig - sov godt, ses på fredag, når jeg smækker, brun og klog vender hjem fra Livø!!
Christina

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 04-05-03 23:44

Hva hulen..... skal du til Livø??

Ram

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 04-05-03 23:51

jeps...på feltobservationskursus! og nu SKAL jeg i seng, for jeg skal alt for tidligt op!
Sov godt, "ses"!!!!
Øser ud af mine erfaringer på lørdag!!!

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 04-05-03 23:54

God tur / godnat