/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Skifte IP-adresse.
Fra : marcussen1
Vist : 953 gange
100 point
Dato : 11-06-10 14:37

Et eller andet sted har jeg læst, at man skulle/kunne skifte IP-adresse. Hvad skal formålet med det være?
Mvh
Niels

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 11-06-10 14:40

? hvor har du læst det

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 110 point
Dato : 11-06-10 14:48

Det kan kun være en fordel hvis du har fået en IP adresse som engang har været benyttet til spam udsendelse eller andet som kan have en uheldig virkning på dit internet brug.
Hvis du ikke har problemer hvorfor skulle du så skifte?

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 11-06-10 14:49

Jeg kan ikke lige huske det, måske var det her på kanalen i et eller andet spørgsmål, hvor det indgik, men det kan jeg ikke finde..

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 11-06-10 14:50

Det er et godt stykke tid siden

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 11-06-10 14:51

Jeg har ikke tænkt på at skifte, men kunne godt lide at vide, hvorfor man skulle

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-06-10 14:57

Det kan være en fordel altid at have samme IP adresse, især hvis din computer skal kunne findes ude fra nettet eller finde noget man har uploaded på en upload server.
Har ingen problemer med at sende mail eller andet mystisk, så er der vel ingen grund til at skifte

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 11-06-10 15:02

jeg vil gerne skifte
TDC blokerer mine mail til mine kantakter der har TDC mail adresser
jeg kan godt gå ind og fjerne blokering, men den kommer hurtig igen
TDC svarer ikke på mine mail til dem
jeg har ALDRIG sendt spam til nogen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-06-10 15:12

Citat
jeg vil gerne skifte
du kan måske få en løsning af problemet hvis du skifte din IP adresse

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 11-06-10 15:26

O.V.N
? hvordan kan jeg skifte IP adresse
jeg har Fullrate internet

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-06-10 15:35

Sluk din modem en times tid eller to, der er stor sandsynlighed for at du så har fået en anden IP adresse, hvis ikke så prøv igen, der er ved at være mangel på IP adresser så hvis du logger af og en ny logger på så får den nye den IP adresse som er ledig og det er måske din forrige IP adresse, manøvren har størst mulighed for at lykkes hvis den udføres om dagen hvor der er mange på internettet, check først din IP adresse: http://www.myip.dk/ før du slukker og når du har tændt igen for at se on du har fået en ny IP, det er ikke nok at slukke computeren eller en eventuel router, det er modemet som modtager signalet fra internettet som skal slukkes

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-06-10 15:37

Jeg døjer lidt med min 10år gamle modem pludselig kan ingen sider indlæses eller mail modtages, det hjælper at tage strømmen fra i to-tre minutter, cirka hveranden gang får jeg en ny IP adresse

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-06-10 15:51

Du kan bede din udbyder om en ny statisk IP adresse.
Du kan slukke for dit modem et stykke tid og få en ny dynamisk IP adresse.

Grunde til at skifte IP adresse:
Du er blevet bandlyst af en hjemmeside/forum og din IP er spærret
Du har en IP som har tilhørt nogen som er bandlyst flere steder
Du har en lille server som bliver bombarderet
Og andet

Kommentar
Fra : severino

Dato : 11-06-10 16:05

Husk lige at holde de statiske og de dynamiske IP-adresser adskilt, for her er der jo en forskel.
Hvis man i mange år, har kørt med en statisk adresse, så kan det tyde på, at du selv har problemet.
Hvis du har en dynamisk adresse, så tyder det mest på, at du har overtaget en andens straf for spam'ing.
De lokale ip-adresser har man kun, hvis man har et lokalt netværk. Her er man selv herre/slave i systemet; alt efter hvor meget man har sat sig ind i lokale netværker!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-06-10 16:23

Hvis jeg skulle tro på TDC så har jeg en statisk IP adresse, det står på regningen, men den skifter ret tit af en statisk adresse at være

Godkendelse af svar
Fra : marcussen1

Dato : 11-06-10 16:58

Tak for svaret o.v.n..
Tak, så fik jeg den på plads.
Mvh
Niels

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-06-10 17:07

Selv tak og god weekend - der er som du fandt ud af, ingen grund til at skifte IP adresse hvis der ingen problemer er med den adresse du har nu