/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
2 PC'er - 1 Printer
Fra : TorbenDax
Vist : 606 gange
50 point
Dato : 10-06-10 17:47

Jeg har to PC'er 1 i stuen og 1 på 1.sal, de er begge tilsluttet det samme modem/Adsl, men det er kun den på 1.sal der er printer på.
Hvad kan/skal jeg gøre for at kunne udskrive fra Pc'eren i stuen til printeren på 1.sal.
Jeg har Vista på Pc'er i stuen og XP på den på 1.sal
Jeg er ikke så skarp med styresystemer og netværk, så jeg håber en kan hjælpe mig

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 10-06-10 18:00

Trådløs forbbindelse.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 10-06-10 18:09

Der er et par muligheder. Du kan købe en print server eller du kan dele printeren på den ene computer men det betyder at den computer skal være tændt for at den anden computer kan bruge printeren.

Men hvis du lige fortæller os hvilken printer det er så kan vi fortælle dig om det er en netværksprinter.

Kommentar
Fra : TorbenDax

Dato : 10-06-10 18:15

Jeg ikke lige på adressen nu, men jeg ved at det ikke er en netværksprinter, og det er ikke noget problem at begge computere skal være tændt.
Hvad er en print server ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-06-10 20:34

Citat
det er ikke noget problem at begge computere skal være tændt
så er det jo nemt, opret en delt printer:
På Vista computer som har printeren tilkoblet deler du printeren,
Gå til Kontrolpanel under Hardware og lyd klikker du på Enheder og printere, der vises printeren og du højre klikker på den printer du vil dele, klik på Printer egenskaber som er cirka midt på (ikke den nederste Egenskaber) klik på fanebladet Deling og sæt markering i Del denne printer og klik på Anvend og Ok, du kan også under Yderlige driveren klargøre printeren til den anden computer med det er unødvendig.

På XP computeren klikker du på Start og på Printere og faxenheder, i menuen til venstre klikker du på Tilføj en printer, første vindue i guiden klikker du på Næste og i detnæste vindue flytter du prikken ned til En netværks printer eller en printer der er tilsluttet en anden computer og klikker på Næste, i det næste vindue kan du vælge at lade computeren søge efter en printer, prøv det og klik på Næste, der kommer så et vindue med navnene på de computere som benytter dit netværk, du finder og dobbelt klikker på navnet på Vista computeren (netværksnavnet), så skulle den tilsluttede printer være vist lige under netværks navnet på Vista computeren, marker printeren og klik på Næste, så popper der et vindue op hvor du advares om at du er ved at oprette forbimdelse til en printer på den anden computer, du har forhåbentlig styr på at der ikke er virus på computeren så du klikker på Ja for at fortsætte og venter indtil der er forbindelse.
Når der forbindelse kan du vælge om du vil bruge printeren som standard printer, hvis det er din eneste printer så lad prikken blive Ja og klik på Næste, så hentes printer drivere fra Vista computeren automatisk som du skal bruge på XP computeren for at printe med den delte printer, klik på Udfør og du er nu klar til at udskrive en prøveside
hvis der ikke automatisk kommer drivere så skal du bruge den CD som fulgte med printeren, læg den i drevet når du bliver bedt om det og fuldfør guiden

lad dig ikke skræmme af al teksten, det er for at få det hele med på en gang

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 11-06-10 00:54

Undskyld o.v.n, men skal printeren som det første kke være en trådløs ?? Det skriver TorbenDax nemlig ikke noget om. Hvis den kun er kabelbaseret skal han vel som min. til at "Trække tråde", eller hva' ??

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-06-10 06:14

Måske læser jeg fejl, men som jeg læser er der ikke noget trådløst mellem computer og printer, det er ligegyldig om forbindelsen mellem de andre computere er forbundet til printer computeren med kabel eller trådløs, opskriften virker bare der er kabel mellem den computer som har printeren og selve printeren
Citat
men det er kun den på 1.sal der er printer på.
Hvad kan/skal jeg gøre for at kunne udskrive fra Pc'eren i stuen til printeren på 1.sal.