/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Kondenserende gasfyr.
Fra : thedeuce
Vist : 3564 gange
50 point
Dato : 29-05-10 16:29

Vi er i februar flyttet i hus og har en 5 år gammelt kondenserende gasfyr. Vi havde service i marts og alt er perfekt. Nu er det " sommer " og jeg har lagt mærke til at blæseren i fyret kører konstant. Jeg kan høre at det summer i rørerne og undrer mig over om det er normalt for den type fyr ? det har ikke indvirkning på gasforbruget, da det kun er blæseren der kører.

Søren Østergaard

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 29-05-10 16:45

Mener du at du har stillet den til sommer ??

Mit fyr (kondenserende gasfyr) "larmer" også inden den sender kondensvand eller hvad det nu er afsted i kloakken.

Jeg har ikke afløb i kælderen, og har en pumpe som sætter i gang en gang i mellem -

Du har jo stadig noget forbrug på varmt vand selvom du ikke bruger på radiator.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-05-10 18:47

Er du sikker på at det ikke er cirkulationspumpen du kan høre.
Blæseren kører kun når der brændes gas af.
De fleste "gasfyr" kan stille cirkulationspumpen til sommerstilling ( 2 > 1 )

Kommentar
Fra : thedeuce

Dato : 29-05-10 19:46

I har sikkert begge ret. Hvis det er cikulationspumpen, så skulle vi jo også kunne høre den om vinteren. I vinters var fyret helt stille når det ikke brændte gas. Jeg tror ikke der er noget galt, det undrer mig bare.

Søren

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-05-10 17:18

Luft i cirkulationspumpen kan give støj.
Sluk for fyret en ½ times tid - og se om det hjælper.

Kommentar
Fra : thedeuce

Dato : 27-07-10 19:22

Fyret skulle bare stilles til sommer. Det var blæseren der kørte og den kører konstant på vinter mode.

Søren

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 27-07-10 20:25

Citat
Mener du at du har stillet den til sommer ??

he he, det var jo også derfor jeg spurgte

det var godt du fandt fejlen.