/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Siemens se45e830sk tømmer ikke vand ud
Fra : Bananus
Vist : 2547 gange
60 point
Dato : 29-05-10 03:01

Jeg håber virkelig at der sidder en venlig sjæl derude der kan hjælpe mig. Vi har den her Siemens se45e830sk opvaksemaskine som indtil nu har virket upåklgeligt. Jeg vedligeholder den med rens til opvaskemaskine osv, men nu er den begyndt på at stoppe hver gang den skal tømme vand ud. Hvad kan der være galt og er det noget jeg selv kan gøre? Jeg har forsøgt at rense den si der sidder inde i maskinen, men der sker bare ikke noget ved det.?

Hvad kan der være galt, og er der mere jeg kan prøve?

Accepteret svar
Fra : Thyregod8

Modtaget 60 point
Dato : 29-05-10 09:15

Der kan sidde et fremmedlegeme i pumpen.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 29-05-10 10:47

Når du piller si osv op sidder der et lille dæksel med en torx skrue, jeg har tit været ude for at der sidder noget og blokerer vingen til afløbspumpen. Der skal meget lidt til, så søg grudigt med fingrene
Der kan selvfølgelig også sidde en prop i afløbsslangen, men det er højest usandsynligt.
Muligheden for at afløbspumpen er stået af er der selvfølgelig også.

Godkendelse af svar
Fra : Bananus

Dato : 29-05-10 11:07

Tak for svaret Thyregod8, det var nemlig helt rigtigt

Kommentar
Fra : Bananus

Dato : 29-05-10 11:09

aiiiiii tak skal i have, det virkede! Der sidder en lille plastikdims ovenover en lille propel nede under sien, og der sad et meget meget lille stykke plastik. Lige som du sagde, taunusanden!!!
Så nu virker den igen. 10000 tak for hjælpen, sådan en opvaskemaskine er næsten ikke til at undvære når man først har vænnet sig til den.

Kommentar
Fra : Bananus

Dato : 29-05-10 11:13

Jeg ville ønske at jeg vidste hvordan det her fungerede... Synes det er snyd i ikke alle fik point...!!