/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hjemmegruppe i Win7
Fra : leob
Vist : 3805 gange
500 point
Dato : 28-05-10 15:22

Jeg vil gerne oprette en hjemmegruppe i W7 mellem min stationære og min bærbare.

Jeg går i KONTROLPANEL-HJEMMEGRUPPE.OPRET HJEMMEGUPPE og får så at vide at "Netværksforbindelsen skal have IpV6 aktiveret .....ved at starte fejlfindingsværktøjet."
Det gør jeg så, men finder ikke noget jeg kan bruge.

Jeg har tidligere været inde et sted (som jeg ikke kan huske hvor var) hvor jeg så, at såvel IpV4 som IpV6 var noterede til at bruges.
Alligevel får jeg denne fejlmeddelelse om at jeg ikke har IpV6.

Det er helt nye computere, den ene kører W7 Home og den anden Ultimate. Begge kører 64 bit.
Når jeg prøver det samme på den anden computer får jeg samme resultat.

Severinos tip/forklaring om IpV6 var udmærket, men gav jo ingen forklaring på mit problem, desværre.

leob

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 29-05-10 08:39

Jeg kan ikke hjælpe dig med hjemmegruppen. Men ipV6 finder du i netværk og delingscenter, egenskaver for netkort. Vælg så dit netkort se om du har flueben ved IPV6 protokollen.
Jeg kunne forestille mig at din svitch også skal kunne håndtere IPV6. Ved at det findes i den nye TDC box.
hilsen Steen

Kommentar
Fra : leob

Dato : 29-05-10 10:31

jeg har nu set, at der står "ingen netværksadgang" udfor IpV6
Hvad gør jeg så?
leo

Jeg kan se, at der står "ingen netværksadgang" ud for IpV6
Hvad gør jeg så?
leob

b

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 29-05-10 14:10

Computerne skal køre Windows 7 for at kunne være en del af en hjemmegruppe
(med Windows 7 Starter og Windows 7 Home Basic kan du oprette forbindelse til en hjemmegruppe, men du kan ikke oprette en). Hvis du installerer Windows 7, og du er på et hjemmenetværk, oprettes der en hjemmegruppe, eller der oprettes automatisk forbindelse til en. Jeg bruger nogle gange en bærbar pc fra arbejdet, når jeg er hjemme. Jeg kan tilslutte min bærbare arbejds-pc (som er en del af et domæne) til min hjemmegruppe og få adgang til filer og printere, som andre brugere deler, men af sikkerhedsmæssige grunde kan jeg ikke dele mine filer og printere fra min bærbare pc.

Kilde:
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/help/home-sweet-homegroup-networking-the-easy-way

Kommentar
Fra : leob

Dato : 29-05-10 14:19

Kære Klaudi
Jeg har installeret W7 64 bit.
På min bærbare er det Home, på den stationære er det Ultimate
leob

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 29-05-10 16:40

Jeg har nu "prøvet" at oprette en Hjemmegruppe, det kan jeg ski' heller ikke,
har Win 7 Home Premium, og den viser at IPv6 er aktiveret,
men den skriver i fejlsøgningen det samme som hos dig

Kommentar
Fra : leob

Dato : 10-06-10 10:19

I det nye 2Komputer for alle" fik jeg en DVD med et program, 7 Quick Fix, som bl.a. indeholder en "Enable IpV6" funktion.
Det kørte jeg, med det gav ingen ændring, desværre

leob
PS Hvordan kan jeg lægge et billede fra udklipsholderen som bilag til dette indlæg. Jeg har set andre gør det, men hvordan?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-06-10 16:10

Et billede af skærmen får du ved at trykke på tasten PrtScr - SysRq den sidder ved siden af F12 på mit tastatur, der sker tilsyneladende ingenting men når du har trykket så åben et billedprogram, for eksempel Paint som er indbygget på alle Windows computere, klik på Rediger og på Sæt ind, nu ser du billedet af din skærm og kan gemme det og uploade til eksempelvis Peecee og lægge et link til siden her i spørgsmålet: http://www.peecee.dk klik på Gennemse og find dit skærmbillede der hvor du har gemt det, marker billedet og upload det, klik på det lille billede af billedet og når det vises i stor format så kopierer du adressen oppe fra adresse linjen.
Hjemmegruppe har jeg desvære ingen forstand på

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-06-10 21:24

Så fik jeg oprettet en Hjemmegruppe

Her er opskriften som virkede for mig, jeg sprang punkt 1 over...
Peer Networking Grouping = Gruppering af peer-netværk
PNRP Machine Name Publication Service = PNRP – Tjeneste til udgivelse af computernavn

1. Temporarily disable Firewall and third party antivirus program on the computer for a test.

2. Verify relevant services
=========================
a. Click "Start", type "services.msc" (without quotation marks) in Search Bar and press Enter.

Note: If you are prompted for an administrator password or confirmation, type your password, or click Continue.

b. Right click the "Peer Networking Grouping" service and choose Properties.
c. Please check if the service is started; if not, please click the Start button and see if it works.
d. You may also choose Automatic next to Startup type.
e. Click OK.
f. Please repeat the above steps with another service: PNRP Machine Name Publication Service.

3. Modify IPv6 registry key to enable IPV6
==========================
a. Click Start, type regedit in Search Bar, and then click regedit in the Programs list.

Note: If you are prompted for an administrator password or confirmation, type your password or click Continue.

b. Locate and then click the following registry subkey:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\services\TCPIP6\Parameters

c. Check whether the "DisabledComponents" registry key exists. If so, let's move on the next steps.

d. Double click the "DisabledComponents" registry key and modify the value to 0.

(If the key doesn't exist, please create the key above and assign the value 0)

e. Exit Registry Editor, and then restart the computer.

Kilde
http://www.cableforum.co.uk/board/87/33659492-teredo-tunneling-pseudo-interface-needs-reinstalling.html

Kommentar
Fra : leob

Dato : 12-06-10 11:13

Nu har jeg prøvet, men uden rigtig held
Jeg gjorde som du skrev. Via dine oplysninger gik jeg i Windows 7 forum og søgte på sagen og fik en masse andre med tilsvarende problemer.
Een af tingene var, at jeg skulle give 0_værdien som 64-bit for at få den til at "hænge fast" I REGEDIT.
Desværre er det det samme fejlvindue jeg får.
Det eneste jeg ikke har gjort (at jeg ved af) er at slukke for mine antiting: Windows firewall og Comodo internet security. Det vil jeg så prøve som det næste, men der går nok en dags tid før jeg får tid.
leob
PS Jeg har en masse skærmdumps, som jeg egentlig godt ville vise og jeg ved, at det kan gøres i KanDu, men jeg ved ikke, hvordan?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-06-10 11:29

Dine skærm billeder kan du ikke vise på Kandu, du skal bruge en upload server og lægge link til siden ind her i spørgsmålet, for eksempel: http://www.peecee.dk/
hvis der er mange billeder så kan det være en fordel at lægge dem i en mappe og måske pakke den

Kommentar
Fra : leob

Dato : 14-06-10 01:29

Desværre intet resultat endnu
Jeg har gjort som klaudi foreslog
Jeg har desuden foranlediget af nogle tråde i Microsoft Answers bl.a. om "TCP/IPv6 and homegroups - TCP/IPv6 is active, but homegroups it is not" hvoraf fremgår, at dette er et nogenlunde kendt problem også pillet i REGEDIT men stdig uden resultat.
Kunne det tænkes, at min router også skal ændres?
leob

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 26-06-10 22:17

Er det ikke lykkedes endnu? tror ikke router skal ændres, men en firewall kan jo blokerer!

Kommentar
Fra : leob

Dato : 27-06-10 07:29

nej, det virker ikke.
Firewallen har jeg haft lukket, uden at det har betydet noget.
Af "Microsoft Answers" fremgår, at der er enkelte andre, som heller ikke kan få det til at funke.
Der må være eet eller andet galt med lige netop disse computere.
Det er ret uforståeligt, idet begge mine kører Win7, godt nok Home på den ene og Ultima på den anden. Man skulle normalt forvente, at een af dem virkede.
Det er derfor jeg fik tanken om routeren, som jo er (det eneste?) fælles for de to PCere.
Ellers må jeg nok bare vente til MS engang får fejlrettet. Problemet her er, at det skriver de ikke noget om, så engang imellem må jeg nok afprøve systemet.
Ærgerligt.

Tak til allde, som har forsøgt at hjælpe mig.
leob