/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Hvordan undgår jeg pludselig porno pop-u~
Fra : elxx
Vist : 1183 gange
50 point
Dato : 02-05-03 21:35

Hej. Det er pisse irriterende. Den kan gøre det lige pludselig. Mens jeg spiller f.eks, går den ud i windows og det jeg ser er porno-hjemmesider. Jeg ved ikke hvordan jeg undgår det.

Kommentar
Fra : summer

Dato : 02-05-03 21:58

Prøv at se i Registreringseditor og søg på Dialers og se om der ligger en eller anden exe fil som aktiveres når du surfer
mvh
summer

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 02-05-03 22:21

clear alt i internet files, cookies, og anskaf dig en pop-up stopper. De kan downloades gratis på www.download.dk

Kommentar
Fra : elxx

Dato : 03-05-03 00:11

Tak.
ZeroXP Kan du kommer med et mere præcist link??? Jeg ved jo hverken hvad programet hedder, og hvor jeg skal finde det.

Kommentar
Fra : als

Dato : 03-05-03 07:03

For det første kan du se om Spybot kan fjerne skidtet. Hvis programmet kan det er problemet løst, men jeg tvivler på det. Det med at bruge en popup-stopper er det samme som at bruge hovedpinetabletter til at fjerne hovedpinen med. Får du tit hovedpine fejler du jo noget og tabletterne er kun en midlertidig løsning. Det samme er det med popup-stopperen (tabletterne). Var det ikke en god idé at fjerne årsagen til dine popups?? Din pc er højst sansynligt blevet hijacked, så nu skal du have fjernet utøjet og når det er gjort skal du have de rigtige forebyggende værktøjer på plads. Så får du ALDRIG MERE den slags. Jeg har ikke den slags og har aldrig haft det. Jeg har heller ikke spyware. Min pc er totalt clean og jeg surfer lige så meget som alle andre. Mange er desværre helt uvidende om sin egen pc-sikkerhed.

Ok. Lad os un starte. Du går ind her http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm og downloader det program som hedder Spybot, installerer og kører det og fjerner spywaren. Derefter genstarter du, kører, fjerner og genstarter igen. Hvis du er heldig er skidtet fjernet. Men det tvivler jeg nu på. Du kan så hente HijackThis som også findes på den URL jeg har givet dig. Det er lidt af et nørde værktøj, men prøv at følge den danske instruktion som der er til programmet. Der er både installations- og brugerguide. Hvis du er i tvivl om hvad du skal fjerne fra loggen så kom tilbage hertil og jeg hjælper dig videre. HijackThis er ikke helt nemt, men jeg kan nogle gange fortælle dig ud fra registreringsnøglerne (tal og bogstaver) om det er spy, og så kender jeg masser af spyware, så lad os komme igang.

Når du engang er rense så skal du bruge Spybot (fortsat) eller Ad-aware, men den er knap så god som Spybot. Derefter skal du bruge SpywareBlaster som holder spywaren uden. Desuden Hijack Blaster og IE-Spyad (Hvis du bruger Internet Exploror) Ingen af de programmer konflikter med noget andet. Så garanterer jeg dig for at du ikke får noget skidt på din puter igen. Jeg mener at alle som får den slags ikke er vidende om hvad der kan gøres for at modvirke det. Popup-stopper er der slet ikke brug for mere, for du får ikke den slags. Iøvrigt finder du alle de nævnte programmer på Spywarefri.dk og ofte med dansk installations- og brugerguide. Spywarefri er oprettet af kendte folk fra Eksperten.dk samt folk som til daglig arbejder professionelt med IT-sikkerhed.

Kommentar
Fra : als

Dato : 03-05-03 07:14

Hvis du absolut VIL ha' en popupstopper så siges det at IE-Guard er rigtig god, men koster ca. 200. Man får hvad man betaler for. Her er i hvert fald et link http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#version

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 03-05-03 08:33

Hej.

Jeg kan kun give als ret, det er nu fire uger siden jeg gjorde det samme efter råd fra als, og jeg har ikke haft spyware eller andet skidt siden og min pc er også totalt clean.

Hilsen Monsen.

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 03-05-03 08:40

Jeg bruger adshisld popupstopper, den er gratis og er fantastisk og der kommer INGEN popup mere http://www.adshield.org/

Hej

Kommentar
Fra : als

Dato : 03-05-03 09:41

Den popupstopper som Monsen nævner er absolut en af de bedre. Så vidt jeg husker findes den i en trialversion uden tidsbegrænsning og en købeversion. Tak for dine pæne ord Monsen. Dejligt at høre at det stadig virker. mvh als

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 03-05-03 16:09

Denne spyware opdager bruger jeg selv, da eg menet der var noget galt. Jeg fant intet mindre end 58 spyware programmer på min pc. http://www.pcworld.com/downloads/file_download/0,fid,7423,fileidx,1,00.asp

Her er nogle pop-up stoppere. Den første bruger jeg selv, da den kan det den skal, og er sådaset bare at indstallere og sætte til. Den sidste er en mere professionel version, som kræver lidt mere af dine pc-kundskaber. Du bestemmer selv hvad du vil blokere, og du kan opgradere den, men det kræver at du har prøvet noget lignende før.

1.) http://www.download.dk/index.asp?prog=831&selOS=windows

2.) http://www.download.dk/index.asp?prog=7020&selOS=windows

Kommentar
Fra : ZeroXP

Dato : 03-05-03 16:12

du kan også købe nogle bedre og mere kraftfulde spyware opdagere, men det har jeg ingen erfaring med, ved blot at Lavasoft har lavet dem, og du kan besille det over deres site.

Kommentar
Fra : elxx

Dato : 03-05-03 18:28

Jeg mod tog en meddelse hvor der stod. Fra XXX til "min ip". Og så stod der som sædvanligt en masse frækt.

Kommentar
Fra : als

Dato : 03-05-03 18:58

Hov elxx, har du lukket messenger service, altså ikke chatprogrammet. Der er nemlig to ting som hedder messenger, men du kan læse mere her http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm#messenger
Jeg kan tro at det kommer den vej.
mvh als

Kommentar
Fra : elxx

Dato : 03-05-03 19:17

Det lyder som om, at du har fat i noget. Jeg venter lige nogle dage, og ser om det har hjulpet. Ellers vender jeg tilbage.

Kommentar
Fra : Jrod

Dato : 16-05-04 07:28

Til Als

Hej.

Som jeg kan se er det ikke kun mig der har problemer med spyware.. og problemer med selv at kunne vælge min startside i internet explorer..

Men jeg har fulgt dine rå i dette spørgsmål, og det ser faktisk ud til at det har virket. nu kan jeg ihvertfald selv vælge min startside og der dukker ikke sjove underlig ikoner op på mit skrivebodt i ny og næ mere.

Men jeg har stadig lige et par spørgsmål, håber du kan hjælpe.

Når jeg køre spybot og ber den om at scanne så fandt den først en masse som jeg så fjernede, da jeg så genstartede, og kørte igen og fjernede så var der så ikke mere, lige ind til jeg genstartede og kørte igen.. den bliver ved med ar finde de samme 5 stk igen og igen og det ser ikke ud til at jeg kan fjerne dem. hmmmm.. hvorfor ikke?

Det den finder heder "DSO EXPLOINT" det er vist noget regdatabase et eller andet.

Og så hvis jeg lige må ulejlige dig lidt mere... Jeg har selvfølgelig også kør HijackThis og set at den også fandt en masse, men som der stod forklaret så tør jeg ikke fjerne noget af det, da jeg overhovedet ikke ved hvad jeg har med at gøre.. men hvis jeg nu paster loggen til dig gider du så kigge på den for mig?

Håber du kan hjælpe mig, er sgu lidt træt af det.

På forhånd tak, mvh Glen

Kommentar
Fra : als

Dato : 16-05-04 10:50

Hej Jrod

Spybot er en spywarefjerner og den kan fjerne spyware men ikke holde det ude. Her skal du bruge IE-Spyad samt SpywareBlaster og SpywareGuard som du finder hos Spywarefri.dk under menupkt. Værktøjer.

Alternativet er den fremragende Spy Sweeper, men den koster ca. 185,- kr om året. Så behøver du ikke de andre programmer, så er det nok med Spy Sweeper samt en firewall og en antivirusscanner (evt. en trojanscanner også). Men har du de tre programmer jeg nævner så kan jeg næsten garantere at du ikke får snavs på puteren. Du kan prøve Spy Sweeper gratis i 30 dage hvis du bruger dette link:

http://www.webroot.com/wb/products/spysweeper/sweeperb.php?rc=972

Klik på "Try it for free" og bliv overrasket. Den finder flere ting en Spybot.

Jeg arbejder nu for Spywarefri (i baggrunden), men hvis du laver en HijackThis-log så er det en fordel at lægge den der. På Spywarefri klarer de også en vanskelig CWS som about:blank og det er der ikke mange andre der kan uden at about:blank vender tilbage. Det er et helt lille kunststykke idet den ofte ikke bare kan fjernes ved at køre CWShredder og HijackThis. Jeg synes du skulle oprette dig som bruger der og stille spørgsmålet der. Der vil straks være eksperter som "falder" over dig.

http://www.spywarefri.dk/forum

mvh
als

Kommentar
Fra : Jrod

Dato : 16-05-04 11:05

Hej igen Als

Jeg takker mange gange for hjælpen, og jeg vil følge dit råd..

Kommentar
Fra : als

Dato : 16-05-04 13:13

Selv tak og ha' en fortsat god søndag