/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
El-spareskinne til XP
Fra : Camillasmoster
Vist : 882 gange
200 point
Dato : 23-05-10 17:05

http://peecee.dk/uploads/052010/usb0001.jpg

Jeg har denne vejledning, som fulgte el-spareskinnen.

MEN PC'en har XP i stedet for Vista.

Hvad gør jeg nu, lille du?

Hanne

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 23-05-10 17:32

Har du prøvet? Den virker også til XP, følg brugsanvisningen...

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 23-05-10 17:44

Det har vel ikke noget med operativsystem at gøre.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 23-05-10 18:18

der findes computere der SLET ikke slukker for strømmen på usb, jeg anbefaler derfor altid at folk køber dem der kaldes tv-spareskinne til deres computer, med den er der aldrig problemer, selve computeren i stik #1 og alt det andet i de andre stik.
når du tænder computeren tænder alt udstyret og det slukker igen når du slukker computeren (eller lidt mere cool: når du tænder bordlampen tænder computeren)

Da du nu HAR købt en med usb tilslutning så skal du muligvis en tur ind i BIOS og ændre opsætning der også. men ellers følger du bare anvisningen du har

Kommentar
Fra : dos-man

Dato : 23-05-10 19:02

hej
jeg vil give EXTERMINATOR ret
Citat
der findes computere der SLET ikke slukker for strømmen på usb

den jeg er på lige nu gør det ikke og når den bliver lukket ned uden at slukke for stikkontakten bruger den ca 45 watt dvs. strømforsynnigen bruge alene 45 watt og for nogen er det rigtig meget på årsbasis .

ps. jeg har lavet lidt elektronik der kobler de maskiner fra når de ikke bliver brugt og dem der skal være On er "On"

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 23-05-10 21:38

Jeg spørger, fordi der ikke er det samme i Strømforsyning i XP, som i Vista.

F.eks. USB-indstillinger...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-05-10 23:08

Ned XP kan du ikke tænde, slukke eller ændre indstillinger for usb i Strømstyring desværre, hvis ikke dit udstyr slukker når du lukker computeren, så må du ind i BIOS og se om der er en mulighed, igen hvis ikke udstyret slukker så kan du prøve at sætte spareskinnen i en af de andre usb stik, det er ikke givet at alle står med strøm på i stand by tilstand

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 24-05-10 00:03

Jeg har XP og min maskine slukker let og flot for el spareskinnen hver eneste gang.

Kommentar
Fra : olehenne

Dato : 24-05-10 14:53

Min PC ville ikke slukke for skærm og printer m. m. I bios var der ikke nogen mulighed. Så fandt jeg bundkort-manualen frem. Der var en jumper på motherboardet, hvor der stod noget om at vække PC'en via USB'en. Den skulle bare flyttes til pin 1 og 2 i stedet for 2 og 3. Så nu slukker det hele fint sammen med PC'en.
Mvh Ole

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 24-05-10 22:06

Puha, det lyder som om, jeg skal til at rode med noget, jeg ikke bryder mig om - af skræk for at ødelægge noget..... og det er ikke på MIN pc, det foregår...

Måske, han ikke har prøvet, bare at sætte det hele til og så prøve af..... vender tilbage...

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 25-05-10 08:42

Citat
Puha, det lyder som om, jeg skal til at rode med noget, jeg ikke bryder mig om

hvis det ikke virker når i tester, så overvej at købe en tv-spareskinne i stedet for, så er der intet der skal justeres nogen steder
sådan en fætter her: http://www.elvvs.dk/category.1984.article.12745

Kommentar
Fra : gribben1

Dato : 08-06-10 22:41

Ja, jeg har bare købt et par stykker af de der elfordeler til 6 stik med afbryder til ca. kr. 20,- stykket, og de virker.
Hver gang jeg lukker min PC ned så er alt tilkoblet slukket, når jeg trykker på den rødt lysende knappe med en tå.
Spareskinner er bare en dyr udgave af de almindelige fordelere, der som sagt ikke koster særlig meget på tilbud det være sig i Netto eller Fakta.

Jeg har min combi printer på et andet stik, men koblet sammen med en lampe, derfor er jeg aldrig i tvivl om den er slukket efter brug, for hvor meget bruger man sin printer i det daglige?