/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Win 7 og batteriproblemer
Fra : sonjor
Vist : 769 gange
100 point
Dato : 16-05-10 14:27

Jeg er en af de mange, der har mistet meget batteritid efter install. af Win 7. Vil en tilbageførsel til Vista (evt. XP) fjerne problemet og give mig min gamle batteritid tilbage ?. Jeg har dog set i i Kandu at det er problematisk at nedgradere til XP, men det ville jeg ellers gerne.
Hilsen Sonja

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 16-05-10 14:32

og det skulle ha betydning ?

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 16-05-10 14:36

tjah måske. I første omgang ville jeg gerne vide det med batteritiden, for hvis en nedgradering ikke virker på batteritiden-kommer det slet ikke på tale, så kører jeg videre med win7, som er klart bedre end Vista

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 16-05-10 14:37

hvor hører du den slags røverhistorier

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 16-05-10 14:38

Citat
Ubesvarede 1
- Besvarede 36
- Annullerede 22
- Slettede 0
Ialt 59

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 16-05-10 14:41

brorteil : Røverhistorier, hvad mener du ??

Er der andre, der har en anden slags hjælpende kommentarer ??

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 16-05-10 14:45

Citat
Jeg er en af de mange, der har mistet meget batteritid efter install. af Win 7.

Vås.

Jeg er en af mange der har hørt at julemanden kommer til pinse

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-05-10 14:49

Styresystemet i sig selv bruger jo ikke strøm

Det der bruger strøm er jo det samme UANSET styresystem, når det er samme komputer....

Så bruger den mere strøm er det fordi der er mere "fancy stof" der kører.... (og dermed blæsere, processor mm... )

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 16-05-10 14:51

Et program, her win 7, bruger ikke mere batteri end andre programmer, når det er på, dvs.det ligger i RAM- Det kan være dit batteri tilfældigvis er ved at blive slidt, så det trænger til en udskiftning.

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 16-05-10 14:53

Ja måske tvivler jeg lidt på, at alle de mennesker, der har oplevet dette, skal købe nye batterier.

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 16-05-10 14:56

Det lyder også rigtigt det refi skriver

Kommentar
Fra : grow

Dato : 16-05-10 15:19

nden du ændrer for meget så læs lige her og overlæse lige nogle af de "kloge" hoveder.
http://www.mobilsiden.dk/?aId=10749

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 16-05-10 15:49

I teorien trækker Vista mere strøm da den netop er fyldt med "fancy" ting, og bruger f.eks en H**** masse ram bare efter opstarten.
De nykker er pillet væk i 7.

Accepteret svar
Fra : peacekeeper

Modtaget 100 point
Dato : 16-05-10 16:25

Har tjekket det hos microsoft og det ser ud til at der er en del ramt af dette problem.

De fleste har problemet hvis:
Laptop model er mere end et år gammel
Bios ikke er opdateret (Eventuelt fordi ACPI driveren til batteriet ikke er bagud kompitbal til Win 7)

Et par links du kan prøve og hvor der er mere infomationer om problemet:

http://windows.microsoft.com/en-US/windows7/Taking-care-of-your-laptop-battery

http://social.technet.microsoft.com/Forums/en/w7itprohardware/thread/c6c043e6-eeb1-4e61-870d-896ca2f865d6

Håber at nogle af deres forslag virker for dig

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 16-05-10 16:36

Citat
Jeg er en af mange der har hørt at julemanden kommer til pinse

Den kendte jeg ikke.

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 16-05-10 17:46

Citat
Jeg er en af mange der har hørt at julemanden kommer til pinse

Vås brorteil

hvor hører du den slags røverhistorier ???

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 16-05-10 17:58

Citat
Spørgsmål
- Ubesvarede 0
- Besvarede 5
- Annullerede 38
- Slettede    0
Ialt 43

Godkendelse af svar
Fra : sonjor

Dato : 16-05-10 18:22

Tak for svaret peacekeeper. Jeg har pløjet en masse sider igennem efter de links, jeg har fået, og tror jeg kan bruge en del af det. Så luk bare her